Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak funguje online banka? Rozhovor s ředitelem ZUNO

5.3.2013  |  Zdeněk Bubák


Zeptali jsme se Miloše Matuly, člena představenstva ZUNO Bank AG a ředitele ZUNO Česká republika, na podrobnosti fungování ZUNO Bank. Přinášíme Vám všechny otázky a odpovědi.

Jaké výhody či nevýhody má ta skutečnost, že na českém trhu působí Vaše banka společně se sesterskou Raiffeisenbank? Neperete se o stejné klienty? Raiffeisen Bank International, což je vlastník ZUNO, působí v 17 zemích, v kolika zemích již zavedla koncept banky ZUNO?

V současné době ZUNO působí ve dvou zemích – České republice a Slovensku, ve kterých jsme získali přibližně 160 000 klientů. ZUNO umožňuje naší mateřské společnosti Raiffeisen lépe ovládnout dynamicky se rozvíjející segment moderních zákazníků, kteří jsou zběhlí na internetu. Zaměřujeme se především na typ klientů, kteří provádějí bankovní transakce hlavně na internetu nebo prostřednictvím chytrých telefonů.  Tito klienti málokdy navštěvují pobočky, které pro ně nejsou tak důležité. Zkrátka naše cílová skupina je odlišná od klientů tradičních bankovních institucí v rámci RBI, které se soustřeďují na klasické bankovní služby.

ZUNO je protipól kamenné banky - komunikace kdykoliv a online 

Čím se Vaše banka odlišuje od ostatních bank? Proč by ji klienti měli vyhledávat?


Těch důvodů je hned několik. Lišíme se v mnoha aspektech a jsme za to rádi. V zásadě celá naše filozofie spočívá v nabídce alternativy ke kamenným bankám. V první řadě jsme online banka, která nemá pobočky. Všechny operace mohou klienti vykonávat na svých počítačích, tabletech nebo smartphonech. Oni sami rozhodnou, kdy se provedou operace a kolik času tím stráví. Naše banka je otevřená a přátelská, nabízíme zákazníkům 24/7 servis – přes call centrum nebo online chat (který jsme nabídli jako první na trhu). Zákazníci si mohou založit účet během několika minut a zažádat si o půjčku přes internet a vše, co k tomu potřebují, je počítač a skener. Neúčtujeme jim žádné absurdní poplatky, které by museli platit jako klienti kamenných bank s pobočkovou sítí. Chceme klientům usnadnit život dle našeho motta Less bank more life.

Prozradíte nám, kolik klientů ZUNO v Česku obsluhuje a jaké jsou plány z hlediska počtu klientů do budoucna, např. pro konec letošního roku, či dále do budoucnosti? Jaké procento klientů účty aktivně využívá?

Samozřejmě, velmi rád. V souladu s přáním našeho akcionáře zveřejňujeme pouze společné údaje za všechny trhy, kde působíme. V této chvíli máme přibližně 160 000 klientů v obou zemích a vidíme velký potenciál pro další růst v nadcházejících letech. Chceme, aby se v roce 2013 ZUNO dostalo do širšího povědomí jako primární banka. Rádi bychom byli považováni za jednu z nejlepších bank se zákaznickým servisem a nabídkou, která klientům nebude ztěžovat život. Doufáme, že i přes velkou konkurenci, se nám tyto cíle podaří uskutečnit.

V současnosti nabízíte základní bankovní produkty, jako jsou běžné účty s možností kontokorentu, platební karty, spořicí účty, termínované vklady, spotřebitelské půjčky a jejich refinancování. S jakými dalšími produkty do budoucna počítáte? Budete např. poskytovat i hypotéky? Jaké novinky připravujete pro nejbližší budoucnost?

Věříme, že jsme dobře připraveni, aby se naše banka už teď stala primární volbou pro všechny klienty. Základní bankovní potřeby zákazníků nejsou tak složité – buď jde o spoření, půjčku nebo o běžné každodenní transakce. V minulém roce jsme spustili úvěrové produkty jako přečerpání účtu, bezkontaktní kreditní kartu, online osobní půjčku, refinancování nebo mobilní aplikaci pro systémy iOS and Android. V roce 2013 se chceme soustředit na získávání více klientů. Kupříkladu naše mobilní aplikace, která má doposud 30 000 stažení, nabídne nové funkce jako je PayNow.

ZUNO zóna není klasická pobočka - je to spíše školící a poradenské centrum

Osvědčila se v praxi myšlenka, že banka může fungovat téměř bez poboček? Nebudete přeci jen budovat nějakou základní síť poboček alespoň v regionálních centrech?


V tuto chvíli máme dvě ZUNO zóny nacházející se v Praze a Bratislavě, avšak jejich funkce je zcela odlišná od tradičních poboček, na jaké jsou klienti zvyklí. V těchto centrech neprovádíme hotovostní transakce, místo toho se zákazníkům věnují vyškolení asistenti, kteří jim pomohou se vším, co potřebují. Příklad naší banky, který si mimochodem pomalu osvojuje i konkurence, dokazuje, že je možné dobře operovat bez fyzických poboček. V těchto úsporných časech je logické co nejvíce snížit náklady a hlavně je neúčtovat zákazníkům. Našim klientům jsme přesto k dispozici čtyřiadvacet hodin denně a oni si vybírají, zda nás budou kontaktovat buď přes call centrum, chat, sociální média nebo ZUNO zóny. Nevidím proto potřebu ztrácet čas chozením na pobočky a čekáním ve frontě.

Dle informací na internetu měla ZUNO ke konci loňského roku 33 zaměstnanců. Jak funguje banka s tak málo zaměstnanci?

ZUNO je postaveno na nízkonákladovém obchodním modelu, který je vysoce efektivní. Tým našich expertů dokáže velmi dobře fungovat v multiprojektové činnosti, díky čemuž může být jeden člen zapojen ve více projektech a přitom mít v každém z nich očekávané výsledky. Podařilo se nám vybudovat centralizovaný model řízení nejen stávajícího byznysu, ale i rozvojových aktivit.

Call centrum má ZUNO na Slovensku

Do které země se dovolá klient ZUNO, pokud zavolá  na vaši info linku?  Klienti mBank například volali až do konce roku 2012 do polské Lodže.


Naše kontaktní centrum sídlí na Slovensku, ale máme k dispozici operátory mluvící jak česky, tak slovensky. Především nám však záleží na kvalitě poskytovaných služeb, což potvrzuje úroveň spokojenosti klientů ZUNO, která patří na obou trzích mezi ty nejvyšší.  

Jaké má banka výsledky oproti původním očekáváním z pohledu hospodářského výsledku? Jsou lepší nebo horší a co případné odchylky způsobilo? Jakou má banka v současnosti bilanční sumu?

Nejsme zaměřeni pouze na jeden trh, ale zajímáme se o případné další investice. V jedné zemi proto můžeme být s našimi výsledky spokojeni, ale celkový výsledek ovlivní investice do země další. Na ZUNO se díváme jako na dlouhodobý projekt.  




    



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz