Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

MasterCard - platby na internetu nebo bezkontaktně

4.10.2011  |  Zdeněk Bubák
  


Průzkum prezentovaný dnes společností MasterCard s názvem MasterIndex ukázal, že na internetu nakupuje většina Čechů, konkrétně 90 % z nich. Více jak polovina respondentů průzkumu věří, že nákupy na internetu jsou bezpečné. Nejčastěji se na internetu nakupuje elektronika.

Internetové nákupy si u Čechů získávají stále větší oblibu. „Kromě toho, že většina Čechů používá internet denně (96 %), z našeho průzkumu MasterIndex také vyplynulo, že 90 % z nich na internetu i nakupuje. V rámci těchto transakcí mohou klienti používat platební kartu. Kromě určité technologické úrovně jim karta nabízí i řadu benefitů (slevy, věrnostní programy, pojištění apod.), které je možné využít i u obchodníků,“ hodnotí situaci Tereza Janková, marketingová manažerka, MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.


Levnější zboží na internetu od BigBrands

MasterCard spolupracuje při propagaci internetových nákupů placených kartou se společností BigBrands, což je privátní nákupní klub, jehož členství získáte jen tehdy, když Vás do klubu někdo z členů přizve. Členové pak mohou nakupovat na internetu zboží za ceny nižší než v českých obchodech. Zakladatelé firmy pocházejí z Francie a všimli si skutečnosti, že ceny značkového zboží jsou v Česku mnohem vyšší než např. v Paříži a rozhodli se českým zákazníkům toto zboží za nižší ceny dodávat. Firma vidí budoucnost v placení za zboží na internetu kartou a ne na dobírku. „V březnu 2011 jsme se rozhodli dočasně pozastavit nabídku zasílání zboží BigBrands na dobírku (COD) ve všech zemích, kde působíme. Cílem našeho privátního nákupního klubu je totiž nabízet každý den ty nejzajímavější ceny slavných módních a lifestylových značek, a vysoké náklady na dobírku, kterou jako obchodník nabízíme, by nás nutily zvyšovat všem 600 000 našich zákazníků ceny, což by bylo kontraproduktivní. Společnost BigBrands proto dobírku znovu zavedla až v září 2011, a to takovým způsobem, který zohledňuje její vyšší nákladnost, přičemž zákazníci, kteří používají kreditní karty a bankovní převody včetně s nimi spojeného zabezpečení a pojištění, naplno využívají výhody našich nízkých cen,“ říká Vassili le Moigne, spoluzakladatel společnosti BigBrands a ředitel pro regionální rozvoj. Zboží na dobírku tak nyní vyjde o něco dráž.


Češi se nákupů na internetu nebojí

Podle průzkumu MasterIndex považuje internetové nákupy více jak polovina Čechů (53 %) za bezpečné. Nejčastěji si to myslí právě ti, kteří nakupují na internetu frekventovaně (81 %). Ve srovnání se Slováky je přístup k bezpečnosti téměř srovnatelný (56 %). U Chorvatů je přesvědčení o bezpečnosti elektronických nákupů vyšší (76 %). „Bezpečnost internetových plateb garantuje technologie s názvem MasterCard® SecureCode™. Tato zabezpečovací technologie zajišťuje pohodlným a jednoduchým způsobem bezpečnost držitelům karet během online nakupování a zároveň poskytuje vysoké záruky obchodníkům,“ dodává Janková.
      
Na internetu nejčastěji nakupujeme elektroniku

Nejčastěji se v České republice na internetu nakupuje elektronika (65 %). Dále se Češi rádi účastní internetových aukcí (40 %) nebo si pořizují oblečení (36 %). České ženy na internetu nakupují nejčastěji elektroniku (52 %) či oblečení (45 %). Muži kromě elektroniky (77 %) a internetových aukcí (41 %) upřednostňují nákup vybavení do domácnosti (32 %).



Zdroj: MasterIndex 2011, Česká republika, červen 2011, n = 902

Placení kartou na internetu je hlavně pohodlné

Hlavními důvody, proč Češi využívají k on-line nákupům platební kartu, jsou především pohodlí (37 %) a rychlost (29 %). Nejčastěji kartou na internetu platí za lístky na dopravu (autobus, letenky apod.) nebo za vstupenky na kulturní akce.


Společnost MasterCard provádí spotřebitelský průzkum MasterIndex v různých zemích Evropy pravidelně. V roce 2010 ho společnost poprvé představila i v České republice. Výzkum byl realizován jako Usage & Attitude studie klientů bank v České republice. Data byla získávána prostřednictvím CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing) a také v on-line panelu společnosti GfK s použitím strukturovaného dotazníku. Cílová skupina byla definována jako reprezentativní česká populace ve věku 18-69 let využívající služeb bank. Reprezentativnost byla sledována dle pohlaví, věku, regionu a velikosti místa bydliště. Dotazování proběhlo ve všech regionech České republiky od 6. do 20. června 2011 a celkem bylo provedeno 965 kompletních rozhovorů.

O bezkontaktní platby PayPass má zájem 76 % Čechů

Z průzkumu společnosti MasterCard také vyplynulo, že Češi by chtěli bezkontaktním způsobem platit hlavně kvůli tomu, že je to rychlé (55 %) a pohodlné či jednoduché (44 %). „Bezkontaktní platební technologie MasterCard PayPass přináší rychlejší a pohodlnější způsob placení. Při nákupu již zákazníci nemusejí hledat hotovost, dávat kartu pokladní, protahovat ji čtečkou a při platbě do 500 Kč ani zadávat PIN. MasterCard PayPass je proto ideální v místech, kde je důležitá rychlost, např. v hypermarketech nebo fastfoodech,“ komentuje Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Kde a jak by Češi rádi platili bezkontaktně?

Podle průzkumu MasterIndex by placení s MasterCard PayPass Češi nejvíce ocenili v obchodech s potravinami nebo supermarketech (84 %). Dále by jim PayPass přišel vhod ve veřejné dopravě (58 %) a v restauracích/kavárnách/fast foodech (58 %).


Zdroj: MasterIndex 2011, Česká republika, červen 2011, n = 754

Na otázku, který nástroj by Čechům pro zabudování technologie MasterCard PayPass přišel jako užitečný, odpověděla většina z nich tradiční platební karta (67 %) nebo mobilní telefon (63 %). Z dalších možností by uvítali přívěšek nebo hodinky. Čeští muži by ve srovnání s ženami ocenili spíše mobily nebo hodinky a právě takto je dnes již možné platit na Slovensku. U žen bodovaly prsteny nebo náramky.

Bezkontaktní platby - jako první v ČR zahájila Citibank, další banky ji následují

Společnost MasterCard ve spolupráci se Citibank představila letos v červnu jako první v České republice platební karty obsahující technologii MasterCard PayPass. „Další banky se chystají bezkontaktní platby v ČR poskytovat v průběhu jednoho roku. Platit bezkontaktně je v ČR možné například již v pražských hypermarketech Interspar. Další terminály pro bezkontaktní platby budou zaváděny na náš trh během několika týdnů. Očekáváme zapojení dalších obchodních sítí,“ dodává Javorský.


Jak jsme již informovali v článku Bezkontaktní platby nastupují na český trh, začala i Česká spořitelna provádět bezkontaktní platby, a to od 3. října 2011, avšak ve spolupráci s konkurenční karetní asociací Visa. Česká spořitelna si za cíl stanovila převést během tří let většinu debetních platebních karet na bezkontaktní.

Slováci mohou platit bezkontaktně i hodinkami


Slovenský trh je v implementaci moderních platebních technologií rychlejší. Zde je PayPass zaveden již od roku 2008 a svým klientům ho nabízí 7 slovenských bank. Platit bezkontaktně mohou Slováci u více než 4 000 obchodníků. K bezkontaktním platbám mohou Slováci používat hned několik nástrojů – platební kartu, hodinky nebo nálepku, kterou je možné umístit například na mobilní telefon. MasterCard PayPass byl zabudován i do Bratislavské městské karty, která má pro obyvatele Bratislavy mnohostranné využití - od platební karty přes identifikační kartu do MHD až po průkaz do knihovny. „Jsme rádi, že se bezkontaktní platby na Slovensku úspěšně rozvíjejí. Pozitivní přístup vnímáme nejen ze strany bank, obchodníků, ale také samotných koncových uživatelů. Z našeho průzkumu vyplývá, že celých 71 % z těch, kteří na Slovensku vlastní platební kartu s PayPass technologií, ji používají - z toho 36 % pravidelně a dalších 35 % častokrát,“ říká Milan Laitl, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Slovensko.


Na rozdíl od pražské Opencard Bratislava za přípravu a provoz své městské karty nic nezaplatila a vydávání a provozování těchto karet je v režii bank, konkrétně ji vydává pět slovenských bank.



    


Související články:
Podle průzkumu bankovní asociace jsou Češi nepoučitelní, nemění si hesla a nepoužívají mobilní antiviry

Mobilním telefonem ovládá svůj účet v Komerční bance půl milionu klientů

Air Bank překonala ostatní banky v počtu aktivních uživatelů mobilního bankovnictví. V My Air budou další novinky

Česká spořitelna postupně plošně spustí nové internetové a mobilní bankovnictví George

Hello bank! podporuje městský bikesharing

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde





všechny články
Dále v rubrice

Podle průzkumu bankovní asociace jsou Češi nepoučitelní, nemění si hesla a nepoužívají mobilní antiviry

Bezpečnost na internetu Bezpečnost na internetuIndex bezpečnosti ČBA pro rok 2018 dosáhl 61 %, tedy obdobné hodnoty jako v předchozích letech. Nejčastější neduhy jsou stále stejné: neměníme hesla, PIN kódy a zapomínáme si...

Mobilním telefonem ovládá svůj účet v Komerční bance půl milionu klientů

Mobilní telefon Komerční banka oznámila, že si dnes v 8:40 si stáhl a aktivoval aplikaci KB pro mobilní bankovnictví Mobilní banka již půlmiliontý uživatel. Jubilejní klient obdrží od banky telefon značky Apple - iPhone 8...

Air Bank překonala ostatní banky v počtu aktivních uživatelů mobilního bankovnictví. V My Air budou další novinky

Air Bank Mobilní aplikaci My Air má ve svém telefonu přes 285 tisíc klientů Air Bank, tedy přibližně každý druhý. Měsíčně se do ní přihlásí přes 200 tisíc klientů, a denně je to už dokonce stejný počet lidí jako...

Česká spořitelna postupně plošně spustí nové internetové a mobilní bankovnictví George

George Česká spořitelna začíná plošně přecházet na nové internetové a mobilní bankovnictví, které se jmenuje George. Podle banky nabídne intuitivní ovládání, nová zabezpečení, fulltextové vyhledávání...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Minutová půjčka
s RPSN od 5,9 %
Equa bank


MůjÚčet od KB
za 0 Kč měsíčně s garancí kvality
Komerční banka


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz