Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Česká spořitelna má novou pobočku, která předznamenává digitální éru banky

12.8.2014  |  Zdeněk Bubák
  
  


Česká spořitelnaČeská spořitelna v pondělí otevřela novou pobočku v Plzni - Lochotíně, prostřednictvím níž banka testuje nový vzhled, uspořádání a vybavení pobočky, které by měly lépe odpovídat novým technologickým výzvám a připravit banku na digitální věk.


Generální ředitel rakouské Erste Andreas Treichl uvedl v rozhovoru pro Hospodářské noviny, že i když by si skupina mohla v současné době dovolit akvizici jiné banky, považuje za vhodnější investovat do vzdělávání zaměstnanců, digitálních technologií a vývoje nových produktů. Zásadní je podle něj růst na základě zlepšování služeb, aby Erste mohla v budoucnu konkurovat firmám, jako jsou třeba Amazon nebo Google, až se rozhodnou začít nabízet bankovní služby.

Pobočka nového typu, jakou je ta v Plzni, má za úkol zlepšit obsluhu klientů, umožnit jim, aby si jednoduché operace mohli na pobočce provést sami pomocí samoobslužných zařízení, kterých by na pobočce mělo být více než nyní.

V experimentální pobočce si Česká spořitelna bude ověřovat, jak nový způsob obsluhy a uspořádání prostoru pobočky funguje.

Experimentální pobočka České spořitelny v Plzni - Lochotíně. Na snímku stanoviště s videobankéřem.
Autor: Česká spořitelna


Pro klienta by měl nový systém znamenat, že nemusí čekat, až na něj přijde řada na přepážce, ale naopak bankovní poradci přijdou za ním ke stolku.

Běžné úkony může zákazník provést v samoobslužné zóně i mimo otevírací hodiny. V případě potíží se ale může obrátit na pomoc pracovníka pobočky.

„Hlavní změna nespočívá v experimentální pobočce v jejím novém vzhledu, ale především v novém způsobu interakce s klienty. Je to pro nás „laboratoř“, kde budeme testovat, jak klienti reagují na naše další a další nové nápady, a úspěšně otestované aktivity se budeme snažit dále rozšiřovat do pobočkové sítě,“ říká Jiří Škorvaga, člen představenstva ČS zodpovědný za retailové bankovnictví.

Nová pobočka je rozdělena do dvou nezávislých prostorů: samoobslužné zóny a zóny pro servis a poradenství.
Terminál s videobankéřem
Autor: Česká spořitelna. Na snímku stanoviště s videobankéřem.

Samoobslužná zóna



V samoobslužné zóně najdete vkladový a výběrový bankomat, platbomat, či nový videokiosek, v němž mohou klienti ve spolupráci s videobankéři vyřešit jednoduché operace.

Samoobslužná zóna pobočky je otevřená každý den 24 hodin. Klienti tedy běžné úkony vyřídí i mimo otvírací hodiny pobočky včetně víkendů.

Zóna asistovaného servisu



Do zóny asistovaného servisu banka nainstalovala stolky s dotykovou obrazovkou. Zde se klient pomocí své platební karty může přihlásit do nové aplikace zjednodušeného internetového bankovnictví a vyřídit si opět sám nejčastěji využívané jednoduché operace: zjistit zůstatek účtu, vyhledat počet iBodů, zkontrolovat pohyby na účtu, zadat jednorázový příkaz k platbě nebo si nastavit trvalou platbu či inkaso. Poradci klientům novou aplikaci předvedou a naučí je, jak ji používat, a to jak uvnitř pobočky, tak i v samoobslužné zóně. Servisní zóna pak obsahuje i malé jednací místnosti pro jednání klienta s jeho bankovním poradcem.

Nový design vymyslela česká designérka Dominiky Nell Applová, která dokonce spolupracovala na návrhu vozítka NASA pro misi na Mars, pro značku Siemens navrhla extravagantní mobilní telefony, podílela se na designu výrobků firmy Apple a také její designérskou stopu najdeme v prodejních místech Bank of America nebo řetězce Starbucks.

Pobočka ČS Plzeň - Lochotín
Autor: Česká spořitelna. Na snímku experimentální pobočka České spořitelny v Plzni - Lochotíně.

Češi jsou mistry v online bankovnictví



Při návrhu pobočky, o které jsme psali v první části článku, a která je založena zejména na obsluze online aplikací přímo ze strany klientů, zřejmě Česká spořitelna potažmo celá Erste Group vycházela i z toho, že Češi mají internetbanking ze států, ve kterých Erste Group působí, nejvíce zažitý. 

Nejvíce totiž používají internetbanking Češi (62 %), následují Rakušané (55 %) a Slováci (45 %). Z průzkumu, který si nechala dělat Erste Group od společnosti TNS Aisa, vyplývá, že online bankovnictví v zemích střední a východní Evropy rychle roste. Nejméně využívané jsou pak online bankovní služby v Rumunsku (6 %). Oproti roku 2010 narostl počet Čechů využívajících internetbanking o čtvrtinu. Téměř polovina (40 %) českých klientů ale využívá i samoobslužné zóny v pobočkách bank.

Češi chodí do poboček bank stejně často jako Slováci. V České republice si vystačí jen s návštěvou pobočky 28 % klientů, na Slovensku 30 %. Drtivá většina však využívá jak služeb poboček, tak online bankovnictví - Češi 43 %, Slováci 44 %. Oproti Slovákům ale téměř čtvrtina Čechů používá z bankovních služeb výhradně internetbanking, což je jednoznačně nejvíce ze všech zemí regionu střední a východní Evropy. Na Slovensku se bez pobočky obejde pouze 7 %.

Česká spořitelna disponuje největší pobočkovou sítí na českém bankovním trhu. Aktuálně má 643 obchodních míst.


      
  


Související články:
Česká spořitelna otevřela první větší pobočku nové koncepce. Najdete ji na Václavském náměstí v Praze

Sazby hypoték příliš nerostou, objemy zatím ano, i když ne tak, jako loni v červnu

Srovnání cestovního pojištění k prestižním kreditním kartám z nabídky českých bank

Jaké poplatky jsou účtovány za rychlou platbu mezi bankami

Nová možnost, jak získat hypotéku - tentokrát on-line

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

reklama

ING Konto - výhodný úrok a peníze stále k dispozicivíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce




všechny články
Dále v rubrice

Česká spořitelna otevřela první větší pobočku nové koncepce. Najdete ji na Václavském náměstí v Praze

Česká spořitelna - nová pobočka Česká spořitelna dnes otevřela novou pobočku na Václavském náměsti v Praze. Jde o další pobočku nové koncepce. Tentokrát klienti mohou využívat pobočku s celým spektrem služeb od platebního...

V průzkumu nejlepší zákaznické zkušenosti zvítězily tři banky

Air Bank Společnost KPMG vydala výsledky studie „Fair play: 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku 2017“. Ta s využitím metody KPMG Nunwood poprvé zkoumala stav české zákaznické zkušenosti´...

Profitoskop za rok a čtvrt: Jak pokračuje modelové zhodnocování peněz klientů českými bankami?

Profitoskop Po roce a čtvrt fungování projektu Profitoskop opět vyhodnocujeme, jak by nám banky zhodnotily naše peníze, a to za celé období od počátku projektu a současně i za poslední čtvrtletí, tj. od dubna do června 2017...

Jak banky chrání svoji e-mailovou komunikaci

Emailová komunikace E-mailová komunikace je již několik let zneužívána podvodníky k získání přístupů k bankovním účtům pomocí falešných e-mailů odesílaných jménem bank a finančních institucí. Své zkušenosti s tím mají...

všechny články v rubrice










   
 
Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


RePůjčka
od Equa bank

Ušetříte v průměru více než 20 000 Kč
Equa bank


Převeďte si hypotéku
Získáte zajímavou sazbu už 12 měsíců předem
Equa bank


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


PRESTO Půjčka
Až 1 milion Kč na cokoliv
UniCredit Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz