Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Česká spořitelna má novou pobočku, která předznamenává digitální éru banky

12.8.2014  |  Zdeněk Bubák
  
  


Česká spořitelnaČeská spořitelna v pondělí otevřela novou pobočku v Plzni - Lochotíně, prostřednictvím níž banka testuje nový vzhled, uspořádání a vybavení pobočky, které by měly lépe odpovídat novým technologickým výzvám a připravit banku na digitální věk.


Generální ředitel rakouské Erste Andreas Treichl uvedl v rozhovoru pro Hospodářské noviny, že i když by si skupina mohla v současné době dovolit akvizici jiné banky, považuje za vhodnější investovat do vzdělávání zaměstnanců, digitálních technologií a vývoje nových produktů. Zásadní je podle něj růst na základě zlepšování služeb, aby Erste mohla v budoucnu konkurovat firmám, jako jsou třeba Amazon nebo Google, až se rozhodnou začít nabízet bankovní služby.

Pobočka nového typu, jakou je ta v Plzni, má za úkol zlepšit obsluhu klientů, umožnit jim, aby si jednoduché operace mohli na pobočce provést sami pomocí samoobslužných zařízení, kterých by na pobočce mělo být více než nyní.

V experimentální pobočce si Česká spořitelna bude ověřovat, jak nový způsob obsluhy a uspořádání prostoru pobočky funguje.

Experimentální pobočka České spořitelny v Plzni - Lochotíně. Na snímku stanoviště s videobankéřem.
Autor: Česká spořitelna


Pro klienta by měl nový systém znamenat, že nemusí čekat, až na něj přijde řada na přepážce, ale naopak bankovní poradci přijdou za ním ke stolku.

Běžné úkony může zákazník provést v samoobslužné zóně i mimo otevírací hodiny. V případě potíží se ale může obrátit na pomoc pracovníka pobočky.

„Hlavní změna nespočívá v experimentální pobočce v jejím novém vzhledu, ale především v novém způsobu interakce s klienty. Je to pro nás „laboratoř“, kde budeme testovat, jak klienti reagují na naše další a další nové nápady, a úspěšně otestované aktivity se budeme snažit dále rozšiřovat do pobočkové sítě,“ říká Jiří Škorvaga, člen představenstva ČS zodpovědný za retailové bankovnictví.

Nová pobočka je rozdělena do dvou nezávislých prostorů: samoobslužné zóny a zóny pro servis a poradenství.
Terminál s videobankéřem
Autor: Česká spořitelna. Na snímku stanoviště s videobankéřem.

Samoobslužná zóna



V samoobslužné zóně najdete vkladový a výběrový bankomat, platbomat, či nový videokiosek, v němž mohou klienti ve spolupráci s videobankéři vyřešit jednoduché operace.

Samoobslužná zóna pobočky je otevřená každý den 24 hodin. Klienti tedy běžné úkony vyřídí i mimo otvírací hodiny pobočky včetně víkendů.

Zóna asistovaného servisu



Do zóny asistovaného servisu banka nainstalovala stolky s dotykovou obrazovkou. Zde se klient pomocí své platební karty může přihlásit do nové aplikace zjednodušeného internetového bankovnictví a vyřídit si opět sám nejčastěji využívané jednoduché operace: zjistit zůstatek účtu, vyhledat počet iBodů, zkontrolovat pohyby na účtu, zadat jednorázový příkaz k platbě nebo si nastavit trvalou platbu či inkaso. Poradci klientům novou aplikaci předvedou a naučí je, jak ji používat, a to jak uvnitř pobočky, tak i v samoobslužné zóně. Servisní zóna pak obsahuje i malé jednací místnosti pro jednání klienta s jeho bankovním poradcem.

Nový design vymyslela česká designérka Dominiky Nell Applová, která dokonce spolupracovala na návrhu vozítka NASA pro misi na Mars, pro značku Siemens navrhla extravagantní mobilní telefony, podílela se na designu výrobků firmy Apple a také její designérskou stopu najdeme v prodejních místech Bank of America nebo řetězce Starbucks.

Pobočka ČS Plzeň - Lochotín
Autor: Česká spořitelna. Na snímku experimentální pobočka České spořitelny v Plzni - Lochotíně.

Češi jsou mistry v online bankovnictví



Při návrhu pobočky, o které jsme psali v první části článku, a která je založena zejména na obsluze online aplikací přímo ze strany klientů, zřejmě Česká spořitelna potažmo celá Erste Group vycházela i z toho, že Češi mají internetbanking ze států, ve kterých Erste Group působí, nejvíce zažitý. 

Nejvíce totiž používají internetbanking Češi (62 %), následují Rakušané (55 %) a Slováci (45 %). Z průzkumu, který si nechala dělat Erste Group od společnosti TNS Aisa, vyplývá, že online bankovnictví v zemích střední a východní Evropy rychle roste. Nejméně využívané jsou pak online bankovní služby v Rumunsku (6 %). Oproti roku 2010 narostl počet Čechů využívajících internetbanking o čtvrtinu. Téměř polovina (40 %) českých klientů ale využívá i samoobslužné zóny v pobočkách bank.

Češi chodí do poboček bank stejně často jako Slováci. V České republice si vystačí jen s návštěvou pobočky 28 % klientů, na Slovensku 30 %. Drtivá většina však využívá jak služeb poboček, tak online bankovnictví - Češi 43 %, Slováci 44 %. Oproti Slovákům ale téměř čtvrtina Čechů používá z bankovních služeb výhradně internetbanking, což je jednoznačně nejvíce ze všech zemí regionu střední a východní Evropy. Na Slovensku se bez pobočky obejde pouze 7 %.

Česká spořitelna disponuje největší pobočkovou sítí na českém bankovním trhu. Aktuálně má 643 obchodních míst.


      
  


Související články:
Změny bankovních poplatků - sazebníky změnily ČS, Equa bank, Fio banka, KB, mBank, MONETA Money Bank a další

Nabídka výběru z bankomatu v zahraničí zdarma, výměna cizí měny bez poplatku - co dalšího letos banky v době dovolených nabízejí?

Co nabízejí prestižní kreditní karty tuzemských bank?

Co chystají banky v pobočkových sítích? Jak se doposud vyvíjely počty poboček a čeká nás jejich rušení?

Při změnách poplatků banky nemají prázdniny. Co zdražily nebo ještě zdraží od července do září?

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde





všechny články
Dále v rubrice

Evropské banky a pojišťovny o nutnosti digitalizace vědí, ale neumějí ji vždy správně implementovat

Banka Hlavní evropské banky a pojišťovny jsou připraveny přijmout digitální technologie, ale jsou téměř o 50 % efektivnější při rozpoznávání hodnoty inovací než při jejich skutečném využití k zefektivnění svého...

Co chystají banky v pobočkových sítích? Jak se doposud vyvíjely počty poboček a čeká nás jejich rušení?

Pobočková síť banky - Česká spořitelna Banky se přizpůsobují změnám v chování klientů, kteří stále více používají služby tzv. přímého bankovnictví, jako internetbanking nebo mobilní bankovnictví, a tím pádem méně navštěvují...

Banky od klientů sbírají čím dál více informací. Nutí je k tomu zákony

Banka Na 65 % Čechů považuje množství informací sdělovaných bankám za přiměřené, vyplývá to z průzkumu SC&C pro Českou bankovní asociaci. Počet údajů, které jsou banky od svých klientů povinny vyžadovat...

Raiffeisen stavební spořitelna přišla s aplikací pro snazší plánování a kalkulaci úpravy bytu

Raiffeisen stavební spořitelna přišla s aplikací pro snazší plánování a kalkulaci úpravy bytu Návrhy, kalkulace a stohy popsaných papírů – s tím vším se potýká při plánování bydlení každý. Pro ty, co si chtějí plánování svého vysněného domu zpříjemnit a zjednodušit, připravila...

všechny články v rubrice










   
 
Účet s výběry zdarma
Získejte snadno online u Equa bank!
Equa bank


Převod hypotéky Air Bank
Hypotéka, které se rychle zbavíte
Air Bank


Investujete poprvé?
Vsaďte na Investiční rozjezd!
ČSOB


MONETA Money Bank
Expres půjčka od 5,9 %
MONETA Money Bank


eMax Plus
Spořicí účet s výhodným úrokem
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz