Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Air Bank má již 300 tisíc klientů. Průzkum ukázal, jakou banku by si lidé nyní nejraději vybrali

23.10.2014  |  Zdeněk Bubák
  


Air BankK Air Bank od začátku letošního roku přišlo dalších 90 tisíc lidí a celkově už překročila hranici 300 tisíc klientů. Průzkum společnosti STEM/MARK přitom podle banky naznačuje, že by mohla růst dál. Kdyby si dnes Češi znovu vybírali, kde si otevřou svůj běžný účet, 26 % z nich by si podle průzkumu vybralo právě Air Bank.


Podle průzkumu společnosti STEM/MARK by si Češi vybrali při otevření účtu (pokud by se znovu museli rozhodovat, kde účet otevřít) ve 26 % Air Bank. Dalších 30 % Čechů vybralo některou z jiných nových bank.

„Přestože už k novým bankám přišlo přes milion a půl klientů, jsme stále teprve na začátku. Ke stejnému kroku se už totiž odhodlává více než polovina všech bankovních klientů, kteří jen čekají na nějaký poslední impuls ke změně,“ řekl Jakub Petřina, ředitel marketingu Air Bank.

Podle Petřiny nepatří mezi důvody přechodu k nové bance jen nižší poplatky nebo výhodnější úroky u půjček. Klienti si dnes podle něj vybírají banku i podle toho, jestli se k nim chová přátelsky, otevřeně a férově. V tomto směru hraje velkou roli osobní zkušenost a doporučení od rodiny nebo blízkých přátel.

„Celých 95 % našich klientů říká, že se jim splnila jejich očekávání nebo jsme dokonce ještě lepší, než původně čekali. To je u banky něco tak nečekaného, že o tom svým blízkým prostě řeknete. Velká část klientů k nám proto chodí na osobní doporučení,“ vysvětluje Jakub Petřina.

Mnoho lidí rozhodnutí o změně banky zatím odkládá



Jak ale ukazuje průzkum společnosti STEM/MARK, velmi početná skupina lidí by sice chtěla banku změnit, ale rozhodnutí o změně zatím odkládá. U části těchto klientů je důvodem konzervatismus nebo pohodlnost. Velkou roli v rozhodování ale hraje i vnímání, že změna banky je obtížný a zdlouhavý proces.

Je třeba si připomenout, že klienti mohou už několik let využívat ke změně banky takzvaný kodex mobility. Klientům stačí založit účet u nové banky a dát jí písemný souhlas, na základě kterého jim sama kompletně převede celý běžný účet včetně všech trvalých příkazů a inkas z jejich původní banky.

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

Nová banka za ně vyřídí také všechny formality včetně zrušení účtu u původní banky. Kompletní převod účtu tímto způsobem v praxi obvykle netrvá déle než dva týdny. Podle průzkumu společnosti STEM/MARK však celých 83 % lidí o kodexu mobility zatím vůbec neví. Přesto i jeho využití roste.

„Za celý loňský rok k nám s pomocí kodexu mobility přešlo čtyřikrát více klientů než o rok dříve. A letošek bude opět rekordní. Kodex mobility dnes u nás ke změně banky využívá každý pátý klient, který k nám přijde,“ doplňuje Jakub Petřina.

Zatímco počet klientů nových bank postupně roste a preferuje je už 56 % Čechů namísto loňských 47 %, preference tří největších bank naopak klesá. Ještě loni by si při opětovném zakládání účtu vybralo Českou spořitelnu, Komerční banku nebo ČSOB 32 % Čechů, dnes už by to bylo jen 25 %.

Více o průzkumu:



Na dotaz „Představte si, že byste si chtěl/a znovu založit běžný účet v bance. Která banka by byla Vaší první volbou?“ odpovídalo v červenci až září 2014 společnosti STEM/MARK 908 respondentů věku 18-60 let prostřednictvím online dotazování.

Další aktuální akce a plány ze strany Air bank



Air Bank má v současné době 24 kamenných poboček a v roce 2015 plánuje otevřít přibližně 10 nových poboček. Prostřednictvím internetu si u Air Bank otvírá účet nebo žádá o úvěr přibližně 30 % nových klientů. Jen přibližně třetina z nich smlouvu přes internet také dokončí. Zbylé dvě třetiny podepisují smlouvu založenou přes internet buď na pobočce, přes kurýra nebo poštou.

Air Bank spustila od 15. října nový televizní spot. Ten upozorňuje klienty, aby si nebrali automaticky bez jakéhokoliv srovnání půjčku u své staré banky. Srovnáním nabídek více bank a výběrem nejlevnější půjčky totiž mohou ušetřit desetitisíce korun, které mohou místo „sponzorování“ staré banky použít na něco jiného.

Jak zjistil jiný průzkum společnosti STEM/MARK, většina lidí dnes půjčky vůbec nesrovnává. Okolo 70 % Čechů se podle průzkumu při výběru spotřebitelské půjčky rovnou spokojí s první nabídkou, kterou dostanou. Trocha času a námahy se srovnáváním půjček se ale lidem násobně vrátí.

Podle Air Bank je možné například u půjčky ve výši 50 000 Kč na 5 let ušetřit výběrem nejlevnější nabídky i 20 000 korun, tedy téměř jeden průměrný měsíční plat. U vyšších půjček s delší dobou splatnosti je pak úspora ještě mnohem větší.

Veřejná sbírka
Autor: Air Bank



      
  






všechny články
Dále v rubrice

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

všechny články v rubrice









   
 
Minutová půjčka
Minutová půjčka od 4,8 % p.a. Samozřejmě
Raiffeisenbank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz