Jakou chtějí Češi banku? Má jednoduché služby přes internet a radí s domácími financemi
19.12.2014 | Zdeněk Bubák, zpráva Air Bank | |
Air Bank si nechala provést průzkum, který měl odpovědět na otázku, jak si Češi představují ideální banku v roce 2020. Ukázalo se, že klienti od bank požadují hlavně mnohem jednodušší služby a dokumenty. Také je zajímá poradenství při jejich hospodaření s penězi. Lidé očekávají stále větší úlohu internetu při komunikaci s bankou, ale úplně bez poboček banky nevidí.
Jakou banku by lidé chtěli mít v roce 2020? Na to by měl odpovědět prosincový průzkum společnosti STEM/MARK pro Air Bank. Češi požadují jednoduché produkty, průhledné smlouvy a chtějí poradit. A přestože věří, že budou banky používat především přes internet, očekávají dál i kamenné pobočky. Nicméně, pokud navštíví pobočku, určitě nechtějí stát ve frontě. Jaké máte zkušenosti s Air bank? Jak hlasovali ostatní? Anketu o Air Bank najdete zde „Průzkum ukazuje, že Čechy moc nelákají překotné technologické novinky, protože se obávají dalšího odcizování mezi bankami a klienty. Zdá se, že spíše ocení polidšťování bankovnictví a zjednodušování toho, co dnes znají. Výhodu tak budou mít banky, které jsou od základu jednoduché, přátelské a lidské. Proto se PPF rozhodla postavit Air Bank jako úplně novou banku na zelené louce a dnes jsme za to moc rádi,“ říká Jakub Petřina, ředitel marketingu Air Bank. Jaké jsou Vaše znalosti o běžných účtech? Podle 55 % Čechů se v roce 2020 přístup bank ke klientům nejvíce změní v tom, že budou mít mnohem jednodušší produkty, smlouvy, podmínky i ceníky. 44 % věří, že budou vylepšovat své služby podle zpětné vazby od klientů. A 36 % si myslí, že se s nimi budou více dělit o zisk ve formě výhodnějších podmínek nebo odměn. Oproti tomu jen 12 % lidí očekává odpovědnější přístup bank ke svému okolí. Bankéř v roli finančního poradce
51 % lidí myslí, že v roce 2020 budou banky kromě poskytování klasických finančních produktů také radit klientům, jak lépe hospodařit a více ušetřit. 29 % dokonce očekává, že jim banka pomůže sjednat levnější elektřinu, plyn nebo tarif. 24 % si myslí, že jim bude pomáhat i s výhodnějším nakupováním zboží. Z úplně nových služeb by 51 % lidí nejvíce uvítalo výměnu peněz za cizí měnu přímo v bankomatu. 44 % by se líbilo ověřování identity přes rozpoznávání hlasu po telefonu, otisk prstu nebo duhovky. 29 % Čechů by ocenilo archivaci účtenek. Naopak jen 7 % by vyhovovalo jednání s robotickým bankéřem. Internet v očích klientů stále vede před pobočkou i před mobilní aplikací V roce 2020 plánuje podle průzkumu používat 86 % lidí svou banku především z pohodlí domova přes internet, 39 % osobně na pobočce a 29 % přes mobilní aplikaci. Oproti tomu jen 14 % lidí chce banku používat přes bankomaty, 13 % přes finanční poradce a 9 % přes aplikaci na sociálních sítích. I přes zájem používat banky hlavně přes internet si 71 % lidí myslí, že budou mít dál kamenné pobočky. Podle názoru 63 % dotázaných už ale na nich nebudou žádné fronty. 42 % Čechů na pobočkách očekává dotykové obrazovky místo klasických stolů a 22 % si pobočky roku 2020 představuje jako obývací pokoje, kde dostanou při návštěvě i občerstvení. Jen 16 % lidí očekává větší rozvoj videobankéřů a hologramů. Průzkum potvrdil i rostoucí trend bezhotovostního placení. 17 % lidí v něm uvedlo, že v roce 2020 budou vše platit už jen bezhotovostně. Dalších 55 % lidí čeká, že budou platit bezhotovostně vždy, když to půjde. Jen 7 % lidí uvedlo, že v roce 2020 budou platit převážně s hotovostí.
reklama
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu
Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Úroky hypotečních úvěrů klesají
Fio banka a UniCredit Bank snížila sazby hypoték. Aktuálně tak nabízejí sazby pod 5%. Jaké sazby nabízejí ostatní banky?
|
Index termínovaných vkladů v březnu
Termínoindex nadále klesá. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a to 5,7 % p.a. u měsíčního vkladu. Banky však pokračují ve snižování úrokových sazeb...
|
všechny články v rubrice
|