Rozhovor s odborníkem: Proč získala českou retailovou část Citibank právě Raiffeisenbank?
29.9.2015 | Zdeněk Bubák, Helena Kadlecová | |
Jak se dívá na odkup retailové části české pobočky Citibank ze strany Raiffeisenbank analytička společnosti Scott & Rose Helena Kadlecová? Jak se změní síla bank na českém trhu díky tomuto kroku? Ohrozí Raiffeisenbank některou banku z velké čtyřky?
Finparáda.cz: Jak probíhal prodej retailové části Citibank v ČR? Helena Kadlecová: Téměř přesně před rokem oznámilo vedení Citigroup, že skupina opustí byznys s poskytováním osobních bankovních služeb celkem na 11 světových trzích (Česká republika, Kostarika, Egypt, Salvador, Guam, Guatemala, Maďarsko, Japonsko, Nikaragua, Panama a Peru). O koupi české Citibank usilovalo několik zájemců, mezi které patřila i Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank či Fio banka. Vítězem tendru se nakonec stala pátá největší česká banka Raiffeisenbank, která již v roce 2010 odkoupila od Citibank portfolio spotřebitelských úvěrů v hodnotě téměř 750 mil. Kč. reklama
|
Finparáda.cz: Čím se Citibank v Česku v rámci drobného bankovnictví zabývala a kolik měla klientů? Helena Kadlecová: Citibank se v Česku zaměřovala zejména na nabídku kreditních karet, které vydávala ve spolupráci s významnými partnery, např. ČSA, Mall, O2, Billa, a služeb pro bonitnější klienty, kterým nabízela servis ve své globální pobočkové síti a investice v rámci celé skupiny. Informace o počtu vydaných kreditních karet společnost nikdy nezveřejnila, ale podle některých odhadů do oběhu vydala řádově stovky tisíc karet. Počet klientů, kteří využívají produkty v rámci osobního bankovnictví, je odhadován na nízké desítky tisíc. Finapráda.cz: Bylo pro Vás rozhodnutí Citigroup prodat českou retailovou část právě Raiffeisenbank překvapivé? Helena Kadlecová: Převzetí retailové části české Citibank Raiffeisenbankou není až tak úplně překvapivé. Jednak Raiffeisenbank dlouhodobě vyhledává příležitosti, kterými by posílila svou současnou pozici na trhu a dotáhla se na nejsilnější bankovní konkurenty (Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB a UniCredit Bank), a zároveň je její produktová nabídka orientována především na movitější klienty. Možností, jak by Raiffeisenbank poměrně rychle zlepšila své postavení na trhu, není mnoho. Dostat se na úroveň velkých bank přirozeným vývojem by ji trvalo velmi dlouhou dobu, a tak právě akvizice podobně orientovaných subjektů pro ni mohou být řešením, jak těchto pozic dosáhnout.
všechny články | |
Dále v rubrice
Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?
Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku. Při rozhodování mezi nájemním bydlením...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Češi jsou národ fanoušků a banky chtějí být u toho
Co Čech, to fanoušek. Bez nadsázky se dá říct, že fanouškovství mají Češi v krvi. Tři čtvrtiny z nás totiž někomu aktivně fandí, ať už konkrétnímu sportovci, národnímu týmu nebo...
|
Index termínovaných vkladů v dubnu
Termínoindex nadále klesá. Nejvýrazněji si pohoršil roční vklad. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a Max banka s 5,3 % p.a. u měsíčního vkladu...
|
všechny články v rubrice
|