Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.




Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
ČSOB začíná nabízet řešení pro chytrou domácnost. Lidé budou moci na dálku ovládat různá zařízení

Equa bank začne nabízet dva nové produkty určené pro rodinné firmy

Scénář se opakuje: ke konci roku vedení bankovních účtů v průměru zlevní a po Novém roce se opět zdražuje

Jak bezpečně platit na internetu

Spor o odškodnění za pád na namrzlém chodníku trval téměř rok



všechny články
Dále v rubrice

ČSOB začíná nabízet řešení pro chytrou domácnost. Lidé budou moci na dálku ovládat různá zařízení

ČSOB NaDoma ČSOB přináší novinku, která zjednoduší běžný provoz domácnosti a zároveň zvýší její bezpečnost. Platforma, kterou vyvinula ČSOB, využívá internet věcí a dává lidem možnost na dálku ovládat až 255...

Equa bank začne nabízet dva nové produkty určené pro rodinné firmy

Equa bank Equa bank přichází na trh s novinkou, a to s produkty pro rodinné firmy. Jiné banky zatím obdobnou nabídku nemají. Od začátku května bude nabízet Běžný účet Rodinná firma a Malý podnikatelský...

Scénář se opakuje: ke konci roku vedení bankovních účtů v průměru zlevní a po Novém roce se opět zdražuje

Náklady na vedení běžného účtu v bance Představujeme vám výsledky pravidelné čtvrtletní analýzy společnosti Scott & Rose, která monitoruje náklady klientů na používání běžných účtů v českých bankách, tentokrát za první čtvrtletí roku 2018...

Jak bezpečně platit na internetu

Platby na internetu Dobírka stále patří mezi nejpoužívanější způsoby plateb při nakupování na internetu, existuje ale řada dalších online platebních metod. Ty umožňují zpravidla rychlejší a pohodlnější placení, díky čemuž lze...

všechny články v rubrice










   
 
Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka


MůjÚčet od KB
za 0 Kč měsíčně s garancí kvality
Komerční banka


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz