Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo
10.3.2016 | Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere | |
Bezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.
Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let. reklama
|
Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná. Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy. Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty. Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní. Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %). O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání. Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|