Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.




Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Visa rozšíří mobilní platby do 12 evropských zemí

Změny bankovních poplatků v únoru. Většinou se zdražovalo

Ubytování a hotelnictví se už zase daří, ale konkurence roste

Mobilní peněženka ČSOB si získala 10 tisíc klientů. Jak funguje? Banka připravuje placení otiskem prstu

České daňové prostředí nepodporuje podnikání. Nejvíce lidé plavou v reverse charge a v převodních cenách



všechny články
Dále v rubrice

Visa rozšíří mobilní platby do 12 evropských zemí

iPhone tisicovka V roce 2014 provozovatel bankovních karet Visa spustil podporu mobilních plateb. 16. února minulého roku Visa Europe oznámila rozšíření Visa platební tokenizační služby (Visa Europe Payment Tokenisation Service, VEPTS), která umožňuje finančním a dalším institucím integrovat tokenizaci...

Změny bankovních poplatků v únoru. Většinou se zdražovalo

Bankovní poplatky Přinášíme vám přehled změn v sazebnících bank, ke kterým došlo na konci ledna a v únoru. Změny jsme zaznamenali u Fio banky. U ní se týkaly investičních služeb. Dále sazebník...

Ubytování a hotelnictví se už zase daří, ale konkurence roste

Hotely Rostoucí návštěvnost hostů ze zahraničí i z tuzemska, stoupající ceny a tržby. Odvětví hotelnictví a ubytování v ČR prosperuje a zapomíná na předchozí tíživá krizová léta a úbytek ruské klientely...

Mobilní peněženka ČSOB si získala 10 tisíc klientů. Jak funguje? Banka připravuje placení otiskem prstu

Mobilní aplikace NaNákupy od ČSOB ČSOB informovala o tom, v jaké míře její klienti využívají mobilní aplikaci NaNákupy, kterou banka představila v červnu roku 2016, tedy v polovině loňského roku. Od začátku fungování si aplikaci...

všechny články v rubrice










   
 
Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,3 % ročně
ANO spořitelní družstvo


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka


MůjÚčet zdarma
s konceptem MojeOdměny
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz