Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.


reklama

Equa běžný účet - 0 Kč za výběr ze všech bankomatů v ČRvíce
Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce
Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce
Běžný účet - vedení účtu a nejběžnější transakce zdarmavíce

mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce


Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Daňové přiznání na poslední chvíli bez stresu a chyb? Máme pro vás rady od daňové poradkyně

Seriál bankovní poplatky: Kolik nás v bance stojí domácí odchozí platby?

V soutěži MONETA Money Bank můžete získat vůz Kia Sportage

Fio banka má 700 tisíc klientů a je tak pátou největší bankou na trhu podle počtu zákazníků

Jaké služby nabízejí banky bohatším klientům?



všechny články
Dále v rubrice

Daňové přiznání na poslední chvíli bez stresu a chyb? Máme pro vás rady od daňové poradkyně

Daňové přiznání Přípravu daňového přiznání nemá asi nikdo rád. Řada daňových poplatníků tak vyplnění přiznání odkládá až na poslední chvíli. Lidé pak zažívají neúměrný stres a pod tlakem v daňovém přiznání...

Seriál bankovní poplatky: Kolik nás v bance stojí domácí odchozí platby?

Odchozí platby Pokračujeme v seriálu o bankovních poplatcích. Kolik vám banky účtují za jednotlivé operace nebo za konkrétní službu? První díl seriálu se zabýval příchozími platbami. Dnes se budeme věnovat...

V soutěži MONETA Money Bank můžete získat vůz Kia Sportage

MONETA Money Bank MONETA Money Bank připravila pro své klienty akci „Plať a vyhraj“. Hraje se o peníze zpět za nákupy a o automobil Kia Sportage. Soutěž začala 1. března a skončí 31. května 2017...

Fio banka má 700 tisíc klientů a je tak pátou největší bankou na trhu podle počtu zákazníků

Fio banka Fio banka oznámila, že jejích služeb využívá už 700 000 osob. Je tak po České spořitelně, ČSOB, Komerční bance a MONETA Money Bank pátou největší tuzemskou bankou podle počtu klientů...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka


MůjÚčet zdarma
s konceptem MojeOdměny
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz