Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.


reklama

Equa běžný účet - 0 Kč za výběr ze všech bankomatů v ČRvíce
Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce
Běžný účet v ZUNO - založte si ho za 0 Kč měsíčně i s bezkontaktní kartouvíce
Creditas běžný účet - bez poplatků za vedenívíce

mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce


Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Změny poplatků mBank od začátku září se dotknou hlavně výběrů z bankomatu, SEPA plateb a SMS zpráv

Záložna CREDITAS vydává vlastní platební karty s pěti výběry zdarma ze všech bankomatů

Komerční banka vylepšila mobilní bankovnictví a současně nabízí nové bezkontaktní placení mobilem

Jak jde dohromady sport a mobilní telefon? Nejčastěji lidé mobilují na kole a při turistice

Pokud s ČSOB bezkontaktní nálepkou jednou měsíčně zaplatíte, máte ji zdarma



všechny články
Dále v rubrice

Změny poplatků mBank od začátku září se dotknou hlavně výběrů z bankomatu, SEPA plateb a SMS zpráv

mBank Od 1. září bude mít mBank nový sazebník poplatků. Přinášíme vám podrobné informace o změnách, které klienty této banky od září čekají. Nově budou všechny výběry z bankomatu v ČR i v zahraničí...

Záložna CREDITAS vydává vlastní platební karty s pěti výběry zdarma ze všech bankomatů

Záložna CREDITAS začala od poloviny srpna vydávat vlastní platební karty. S touto novinkou přichází také řada změn v sazebníku. Jednou z takových změn je například...

Komerční banka vylepšila mobilní bankovnictví a současně nabízí nové bezkontaktní placení mobilem

Komerční banka Komerční banka nabízí inovovanou verzi své aplikace pro mobilní bankovnictví. Ta se od základů změnila. Na vývoji banka spolupracovala s vybranými klienty a vývoj trval zhruba jeden rok...

Jak jde dohromady sport a mobilní telefon? Nejčastěji lidé mobilují na kole a při turistice

Lidé jsou čím dále více zvyklí využívat mobilní aplikace i při sportu. Nejčastěji to jsou sociální sítě a sportovní aplikace. Ukázal to srpnový průzkum společnosti NMS pro banku Zuno. Během sportu není...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,45 % ročně
ANO spořitelní družstvo


Úrok až 3,5 % ročně
CREDITAS Termínovaný vklad
Záložna CREDITAS, spořitelní družstvo


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz