Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.


reklama

Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce
Equa běžný účet - 0 Kč za výběr ze všech bankomatů v ČRvíce
Běžný účet - vedení účtu a nejběžnější transakce zdarmavíce

mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce
eKonto SMART - běžné bankovní služby zdarma pro aktivní uživatelevíce


Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Mobilní aplikace mBank na videu - nejčastější operace, které klienti provádějí

Co týden dal s panem Scottem - čtvrtý díl videozpráv o novinkách na finančním trhu

Co je to DCC a proč tuto službu v zahraničí při platbách nebo výběrech hotovosti raději nevyužívat?

Mastercard podpoří rozvoj otevřeného bankovnictví

Market Manifesto v Praze je plně bezhotovostní



všechny články
Dále v rubrice

Mobilní aplikace mBank na videu - nejčastější operace, které klienti provádějí

Mobilní bankovnictví mBank naposledy inovovala své mobilní bankovnictví koncem roku 2017. Přinášíme vám ukázku nejčastějších operací klientů mBank v mobilním bankovnictví. Můžete si je porovnat se stejnými...

Co týden dal s panem Scottem - čtvrtý díl videozpráv o novinkách na finančním trhu

Co týden dal s panem Scottem Podívejte se na další díl seriálu videospotů s komentářem aktuálního dění na finančním trhu. Jde především o informace o nových produktech bank, pojišťoven, stavebních spořitelen, záložen...

Co je to DCC a proč tuto službu v zahraničí při platbách nebo výběrech hotovosti raději nevyužívat?

Bankomat Pokud se setkáte při výběru z bankomatu nebo při placení na terminálu v zahraničí s pojmem Dynamic Currency Conversion (DCC), měli byste zpozornět. Přinášíme vám popis toho, co tato metoda konverze...

Mastercard podpoří rozvoj otevřeného bankovnictví

Bankovní služby Společnost Mastercard vyvíjí novou řadu služeb, které posílí probíhající transformaci bankovnictví a pomohou partnerům využít možností, jež přináší evropská směrnice PSD2. Základními pilíři otevřeného...

všechny články v rubrice










   
 
Minutová půjčka
s RPSN od 5,9 %
Equa bank


NEY konto
Běžný účet zcela ZDARMA
NEY spořitelní družstvo


Rychlá půjčka
Bonusová sazba od 4,9 % jako odměna za řádné splácení
Raiffeisenbank


MůjÚčet od KB
za 0 Kč měsíčně s garancí kvality
Komerční banka


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz