Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.




Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Jaké zážitky čekají majitele karet Mastercard v Praze? Program Priceless Cities vstoupil i do Česka

Přes dvě třetiny Čechů používá mobilní telefon ke správě financí a k platbám. V Evropě je to v průměru více

Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Sportovní benefity poskytuje svým zaměstnancům 70 % firem. Roste využívání karty MultiSport

Jak na novinku skenování obličeje mobilem reagují české banky? Kdy Face ID najdete v mobilním bankovnictví?



všechny články
Dále v rubrice

Jaké zážitky čekají majitele karet Mastercard v Praze? Program Priceless Cities vstoupil i do Česka

Priceless Prague Společnost Mastercard dnes novinářům představila celosvětový zážitkový program Priceless Cities, který právě vstoupil do České republiky. Praha se dostala do společnosti měst jako jsou Londýn, Chicago...

Přes dvě třetiny Čechů používá mobilní telefon ke správě financí a k platbám. V Evropě je to v průměru více

Mobilní telefon Zatímco v bezkontaktních platbách jsou Češi světovou špičkou, u využívání mobilního telefonu nebo jiného přenosného zařízení k finančním transakcím tomu tak není. I když 67 % občanů ČR využívá...

Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Česká spořitelna Českou spořitelnu a její klienty čekají v blízké i ve středně vzdálené budoucnosti velké změny. Banka se rozhodla přestěhovat svoji centrálu z budov u stanice metra Budějovická do novostavby, která...

Sportovní benefity poskytuje svým zaměstnancům 70 % firem. Roste využívání karty MultiSport

Sport pro zaměstnance Sportovní aktivity nabízí jako zaměstnaneckou výhodu již více než dvě třetiny českých firem. Plně je hradí 32 procent zaměstnavatelů a 38 procent je určitou výší dotuje. Vyplývá to z průzkumu...

všechny články v rubrice










   
 
Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,2 % ročně
ANO spořitelní družstvo


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


MůjÚčet od KB
za 0 Kč měsíčně s garancí kvality
Komerční banka


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz