Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.


reklama

Equa běžný účet - 0 Kč za výběr ze všech bankomatů v ČRvíce
Běžný účet - vedení účtu a nejběžnější transakce zdarmavíce
Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce
eKonto SMART - běžné bankovní služby zdarma pro aktivní uživatelevíce

mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce


Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Objevte odčitatelné položky. Na daních vám ušetří tisíce korun

Jak úspěšně zvládnout GDPR?

Nový zákon o platebním styku spotřebitelům přináší lepší orientaci v bankovních účtech

Změny bankovních poplatků na začátku února

Novinky u kreditních karet Fio banky a Raiffeisenbank



všechny články
Dále v rubrice

Objevte odčitatelné položky. Na daních vám ušetří tisíce korun

Obrázek: Výpočet daně Blíží se březen, který není jen prvním jarním měsícem. Pro řadu lidí znamená březen měsíc daňového přiznání. Ne každý si ale s touto povinností spojí i příležitost, jak ušetřit. Jde to pomocí takzvaných...

Jak úspěšně zvládnout GDPR?

GDPR GDPR neboli Obecné nařízení na ochranu osobních údajů v posledních několika měsících hýbe celou Evropskou unií. A není divu. Změny, které se s tímto nařízením pojí, totiž zasáhnou nejen velké...

Nový zákon o platebním styku spotřebitelům přináší lepší orientaci v bankovních účtech

Peníze Zákon o platebním styku, jenž nabyl účinnosti 13. ledna 2018, spotřebitelům přinesl několik změn. Řada z nich slouží k výraznému zvýšení informovanosti a rozšíření volby. Spotřebitelské...

Změny bankovních poplatků na začátku února

Peníze Přinášíme vám pravidelnou měsíční informaci o změnách poplatků v sazebnících českých bank a záložen a o nových nebo rušených produktech v jejich nabídce. Změny, které stojí za povšimnutí...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka


MůjÚčet od KB
za 0 Kč měsíčně s garancí kvality
Komerční banka


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz