Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.




Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
ČSOB nabízí ve smartbankingu nově přehled produktů z celé skupiny, tj. i pojištění, penzijní spoření a další

V říjnu a na začátku listopadu měnilo poplatky několik bank. Nejvíce změn zavedla UniCredit Bank

Visa představila nový projekt pro rychlejší využití platebních karet v hromadné dopravě

Fio banka nově nabízí business kartu k podnikatelskému účtu zdarma

Máma na živnosťák: mateřskou je třeba naplánovat. Na peněžitou pomoc v mateřství nemá nárok každý



všechny články
Dále v rubrice

ČSOB nabízí ve smartbankingu nově přehled produktů z celé skupiny, tj. i pojištění, penzijní spoření a další

Obrázek: Logo ČSOB Nová verze aplikace ČSOB a Era smartbanking nově přináší možnost zobrazení vybraných produktů z celé skupiny ČSOB. Klienti tak mohou v mobilu najít aktuální stav životního pojištění, hypotéky...

V říjnu a na začátku listopadu měnilo poplatky několik bank. Nejvíce změn zavedla UniCredit Bank

Obrázek: peníze na bankovní poplatky Přinášíme vám pravidelnou měsíční informaci o změnách v produktech a v poplatcích bank, ke kterým došlo v průběhu října a na začátku listopadu. Změny ve svých sazebnících provedly tyto...

Visa představila nový projekt pro rychlejší využití platebních karet v hromadné dopravě

Obrázek: Visa Visa přišla s novým programem k rychlejšímu zavádění čtení platebních karet v dopravních prostředcích. Nové standardy a další prvky programu usnadní certifikaci platebních řešení pro operátory a poskytovatele...

Fio banka nově nabízí business kartu k podnikatelskému účtu zdarma

platba_kartou Fio banka začala nabízet platební kartu Mastercard Business k podnikatelskému účtu zdarma. Novinku mohou využít noví i stávající klienti banky. ..

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Termínovaný vklad NEY
Úroková sazba až 3,2 % ročně
NEY spořitelní družstvo


eKonto SMART
Chcete mít běžné bankovní služby zdarma?
Raiffeisenbank


Rychlá půjčka
Bonusová sazba od 4,9 % jako odměna za řádné splácení
Raiffeisenbank


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz