Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.


reklama

Equa běžný účet - 0 Kč za výběr ze všech bankomatů v ČRvíce
Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce
Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce

mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce

mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce


Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Nabídka výběru z bankomatu v zahraničí zdarma, výměna cizí měny bez poplatku - co dalšího letos banky v době dovolených nabízejí?

MONETA Money Bank přišla s inovovanou aplikací mobilního bankovnictví Smart Banka

Co nabízejí prestižní kreditní karty tuzemských bank?

Evropané považují biometrické bezpečnostní prvky za bezpečné. Jeho nejlepší využití je v kombinaci s dalším zabezpečením

Banky se v komunikaci se svými klienty zlepšují. Převažuje profesionalita a rychlost



všechny články
Dále v rubrice

Nabídka výběru z bankomatu v zahraničí zdarma, výměna cizí měny bez poplatku - co dalšího letos banky v době dovolených nabízejí?

Dovolená - ilustrační fotografie Porovnali jsme pro vás nabídky a akce jednotlivých bank pro klienty, kteří se chystají na dovolenou do zahraničí. Nabídky se týkají jak výběru z bankomatu v zahraničí, směny peněz, tak i cestovního pojištění...

MONETA Money Bank přišla s inovovanou aplikací mobilního bankovnictví Smart Banka

MONETA Money Bank - pobočka Od 22. července MONETA Money Bank nabízí novou verzi mobilní aplikace Smart Banka. Kromě změny na nový firemní design přináší přihlášení otiskem prstu, ale to jen pro iPhone, volbu vlastního...

Co nabízejí prestižní kreditní karty tuzemských bank?

Kreditní karta Banky u svých prestižních kreditních karet nabízejí řadu výhod. V současnosti navíc běží akce mBank a Raiffeisenbank, které nad rámec stálé nabídky lákají klienty na časově omezené výhody, které končí...

Evropané považují biometrické bezpečnostní prvky za bezpečné. Jeho nejlepší využití je v kombinaci s dalším zabezpečením

Evropané považují biometrické bezpečnostní prvky za bezpečné. Evropané chtějí při platbách kartou využívat biometrické bezpečnostní prvky. Nejlepším by pro ně byly biometrické prvky v kombinaci s dalším zabezpečením. Toto řešení považuje za bezpečný způsob...

všechny články v rubrice










   
 
Výhodná půjčka
Získejte online skutečně nízký úrok bez žádného ale
ZUNO Bank


Už jste náš klient?
Úrok na půjčce se u nás dovíte hned do 2 minut
ZUNO Bank


Výhodné spoření
Úrok až 0,7 % ročně bez složitých podmínek
ZUNO Bank


NEJ refinancování
Ušetřete okamžitě s úrokem třeba už od 4,9 % p.a.
ZUNO Bank


Běžný účet v ZUNO
Založte si ho za 0 Kč měsíčně i s bezkontaktní kartou
ZUNO Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz