Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.




Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Češi stále více využívají moderní platební technologie

ČSOB nabízí mobilní bankovnictví i pro chytré hodinky

Nejčtenější články na Finparádě.cz v roce 2016. Ohlédnutí za minulým rokem

MONETA Money Bank nabízí klientům online obchody s měnami. Dostanou se k nim v Internet Bance

mBank má přes 600 tisíc klientů a plánuje letos instalovat vkladomaty



všechny články
Dále v rubrice

Češi stále více využívají moderní platební technologie

Platebbní karta MasterCard MasterCardPodle průzkumu společnosti Mastercard většina českých spotřebitelů využívá k platbě nejraději bezkontaktní karty, a to jak v kamenných obchodech (84 % lidí), tak na internetu (73 % lidí)...

ČSOB nabízí mobilní bankovnictví i pro chytré hodinky

Chytré hodinky Chytré hodinkyČSOB nyní podporuje mobilní bankovnictví také na chytrých hodinkách. Její aplikace s názvem SmartBanking je klientům vlastnícím chytré telefony nebo tablety k dispozici od roku 2012...

Nejčtenější články na Finparádě.cz v roce 2016. Ohlédnutí za minulým rokem

Nejčtenější články na Finparádě.cz Rok 2016 je za námi. Mezi nejčtenějšími články na Finparádě.cz převládala témata týkající se výběru hotovosti z bankomatů, soutěže Finparáda.cz - Finanční produkt roku, žebříčku penzijního spoření...

MONETA Money Bank nabízí klientům online obchody s měnami. Dostanou se k nim v Internet Bance

MONETA Money Bank MONETA Money Bank nabízí novou službu s názvem FX Money, která podle ní šetří klientům peníze při nákupu cizí měny. Novinka umožňuje převod peněz mezi dvěma účty klienta přímo v Internet Bance...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,5 % ročně
ANO spořitelní družstvo


Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem až 700 Kč
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz