Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdo

10.3.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Nielsen Admosphere
  
  


Bezkontaktní karty jsou podle výzkum využívány častěji. Platební nálepky má jen málokdoBezkontaktní platba kartou je stále oblíbenější. Už více než tři čtvrtiny českých internetových uživatelů v současnosti využívají právě tento způsob placení, který funguje zhruba pět let. Oproti tomu platební nálepky se dosud příliš nechytly, valná většina je buď nevyužívá, nebo je ani nezná. To vyplívá z únorového průzkum výzkumné agentury Nielsen Admosphere.


Podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere je mezi internetovými uživateli oblíbenější bezkontaktní placené kartou oproti platebním nálepkám, které někteří respondenti ani neznají. Agentura se dotazovala pěti set respondentů, kteří reprezentovali internetovou populaci ČR starší 15 let.


reklama

Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce
Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce
Běžný účet v ZUNO - založte si ho za 0 Kč měsíčně i s bezkontaktní kartouvíce

mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce

mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce


Dle výzkumu využívá bezkontaktní platební karty už 78 % dotázaných. Častěji tak odpovídaly ženy, internetoví uživatelé mladší 49 let a lidé s maturitou či vysokoškolským diplomem. Necelá pětina tento druh platebních karet zná, ale nevyužívá, a 2 % vzorku je využívala dříve, ale nyní už ne. Pouhé 1 % respondentů bezkontaktní platební karty nezná.

Podle odpovědí respondentů je zřejmé, že mezi lidmi převažuje kladné hodnocení bezkontaktních platebních karet nad obavami. Tento způsob placení podle dotazovaných zvyšuje pohodlí a zrychluje nákupy.
Graf vyhodnocených odpovědí na bezkontaktní karty

Lidé vyzdvihují i využívání bezkontaktních karet pro menší nákupy, kdy s sebou nemusí mít hotovost, a zároveň si přejí rozšíření do více obchodů nebo i bankomatů, ze kterých by mohli peníze vybírat po pouhém přiložení karty.

Objevují se však i záporná hodnocení. Z negativ je na prvním místě zvýšené riziko zneužití karty. Mimo tento problém zazněly ve výzkumu i nepříjemnosti se zapomínáním nepoužívaného PIN kódu či menší přehled o útratách. Negativní komentáře zazněly také na adresu bank, které svým klientům nedávají při výběru karty na výběr, a automaticky jim vydávají pouze bezkontaktní.

Polovina dotázaných platební nálepky ani nezná



Platební nálepky, které jsou menší než platební karty a uživatelé si je mohou připnout na své telefony nebo klíče bez nutnosti nosit s sebou platební kartu, využívají v současnosti pouhá 3 % internetových Čechů starších 15 let. 2 % respondentů platební nálepky zkusil využívat, ale již je nevyužívá. Polovina dotázaných ve výzkumu Nielsen Admosphere je však nezná (51 %), nebo zná a nevyužívá (44 %).
Graf odpovědí na platební nálepky
O platebních nálepkách mají větší povědomí muži, lidé do 49 let a zejména vysokoškolského vzdělání.

Názory na platební nálepky od respondentů, kteří je znají, odpovídají jejich malému rozšíření. Celkový dojem je spíše pozitivní, lidé je považují za moderní nástroj. Mezi nejčastější argumenty proti patří přílišná viditelnost a větší riziko ztráty, řada lidí v nich pak nevidí žádný praktický benefit.


      
  


Související články:
Jak lze také v Česku poslat peníze? Netradiční platební nástroje

Výhodnost vašich smluv s pojišťovnou, bankou nebo operátorem vám pomůže hlídat nová služba SURI

Nezaplatili vám za práci nebo za dodávku? Máme pro vás rady odborníka, jak postupovat

Téměř tři čtvrtiny Čechů neřeší zabezpečení mobilů proti napadení. Jejich bankovní účty jsou v ohrožení

Nejčastější chyby při správě rodinných financí: nehlídáme pravidelné platby, neplatíme včas a nesrovnáváme



všechny články
Dále v rubrice

Jak lze také v Česku poslat peníze? Netradiční platební nástroje

Platební systémy V platebním styku se prosazují nejen banky, ale i nebankovní společnosti. Banky díky tlaku FinTech společností začínají nabízet i alternativní způsoby placení. Jaké způsoby netradičních převodů...

Výhodnost vašich smluv s pojišťovnou, bankou nebo operátorem vám pomůže hlídat nová služba SURI

SURI Většina lidí starších 18 let, kteří mají uzavřenou smlouvu na pojištění, finanční služby či telekomunikační a energetické služby, nemá přehled o podmínkách ani o platnosti svých stávajících smluv...

Nezaplatili vám za práci nebo za dodávku? Máme pro vás rady odborníka, jak postupovat

Dlužník Jak postupovat, pokud se setkáte s komplikacemi při získávání úhrady za vámi provedou práci, dodané zboží nebo poskytnutou službu? Přinášíme vám rady Miroslava Rozbroje, jednatele společnosti B4B...

Téměř tři čtvrtiny Čechů neřeší zabezpečení mobilů proti napadení. Jejich bankovní účty jsou v ohrožení

Mobilní telefon Aktuální průzkum České bankovní asociace ukázal, že se mnozí klienti bank o bezpečnost v on-line prostředí příliš nezajímají. Index bezpečnosti ČBA, který sleduje vybraná kritéria bezpečného...

všechny články v rubrice










   
 
Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,45 % ročně
ANO spořitelní družstvo


Úrok až 3,5 % ročně
CREDITAS Termínovaný vklad
Záložna CREDITAS, spořitelní družstvo


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz