Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Česká spořitelna již rozběhla nebo připravuje novinky, které ji mají posunout do nové digitální éry

14.6.2016  |  Zdeněk Bubák
  


Česká spořitelnaČeská spořitelna představila stávající ale i nové produkty, které zapadají do přicházejícího digitálního světa. Jaká je strategie České spořitelny v prostředí stále se zvyšujícího propojení lidí mezi sebou prostřednictvím internetu, přes sociální média anebo pomocí mobilních aplikací? Nepropojují se jen lidé mezi sebou, ale i lidé s věcmi a věci mezi sebou. Jak se nám tedy mění svět pod rukama a jak na tom jsou speciálně Češi? Jak na nové trendy reaguje Česká spořitelna?


Na tiskové konferenci 8. června v Praze představili zástupci České spořitelny novinky, které předznamenávají její strategii stát se digitální bankou, která bude přinášet rychlé služby na vysoké technologické úrovni, jednoduché, snadno ovladatelné, přístupné 24 hodin a 7 dní v týdnu.

Klient si bude moci vybrat, jak bude s bankou komunikovat. Zda bude chtít zajít na pobočku, využít internet, mobil nebo call centrum. Ve všech typech spojení s bankou se dočká kvalifikované podpory a získá potřebné rady.

Součástí představení novinek, které buď již běží v pilotním provozu, nebo jejich zavedení banka teprve plánuje, bylo i seznámení přítomných novinářů s výsledky výzkumu agentury TNS Aisa s názvem Češi v síti.


Pět pilířů digitalizace České spořitelny:



Pět pilířů digitalizace České spořitelny

Digitální produktové novinky České spořitelny



Česká spořitelna představila následující novinky, které již nabízí, testuje je v tzv. pilotním provozu nebo jsou zatím jen v přípravě.

Můj stav



Rychlý přehled o financích bez rizika - zůstatky, karty, investice, ibody, měny, historie...

Můj stav je mobilní aplikace obsahující jen pasivní operace mobilního bankovnictví, tj. zjištění zůstatku na účtu, prohlížení historie transakcí, kurzů měn, limitů na kartách apod. Je určena pro ty klienty, kteří se bojí využívat klasické mobilní bankovnictví, přes něž se dají převádět peníze a měnit parametry využívaných produktů a služeb. V aplikaci Můj stav tak nevzniká žádné nebezpečí jejího zneužití neoprávněnou osobou k vybrání peněz z účtu nebo k jiné neautorizované operaci.

Aplikaci nyní využívá 59 000 uživatelů.

Má volitelné přihlašování. Vybíráte si z více variant včetně TouchID.

Zůstatky účtu můžete pomocí této aplikace dostat na plochu telefonu.

Česká spořitelna - Můj stav
Hlavní stránka aplikace Můj stav | Autor: Česká spořitelna

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde

Česká spořitelna - Melinda
      Aplikace Melinda | Autor: ČS

Melinda



Chytré darování s možností automatizace např. přes zaokrouhlování plateb - jednorázové i pravidelné

Pomocí mobilní aplikace Melinda si můžete nastavit např. automatické zaokrouhlování plateb a věnovat zaokrouhlenou částku na charitativní účely. To, komu peníze darujete, si vybíráte z mnoha konkrétních možností. Je možné nastavit tzv. Limit štědrosti, abyste nepřekročili měsíčně plánovanou částku, kterou na charitu chcete věnovat.

Prostřednictvím aplikace Melinada bylo darováno přes 130 000 korun. Průměrně jednorázově darovaná částka činí 245 korun.

Friends 24



Částku do 1 000 korun zaplatíte za 10 vteřin i bez čísla účtu, a to na libovolný kontakt: SMS, email, Messenger, WhatsApp apod. Příjemce může mít účet u jakékoliv banky v ČR.

Aplikace za sebou má přes 7 000 instalací za 5 týdnů a proběhne v ní celkově 200 plateb denně.

ČS - Friends 24
  Aplikace Friends 24 | Autor: ČS
O aplikaci Friends 24 jsme psali již zde

Jak to funguje? Do mobilu si stáhnete aplikaci Friends 24 (jako každou jinou mobilní aplikaci). Vyplníte potřebné údaje o svém účtu (nemusíte využívat jen účet u ČS). Pak kdykoliv v případě potřeby vygenerujete platbu, do které uvedete adresáta v podobě telefonního čísla pro SMS, emailovou adresu, či kontakt v rámci Messengeru. Příjemce obdrží  zprávu (SMS, email apod.), ve kterém je informace, kdo mu posílá kolik peněz, a je požádán o vyplnění čísla účtu, na které mu mají být peníze převedeny. Následně dojde k převodu peněz. Stav platby - zda ji příjemce přijal nebo mu dokonce už byly peníze převedeny - vidí odesílatel v aplikaci Friends 24.


Bezpapírová půjčka



Půjčka do 200 tisíc korun kompletně online pro klienty ČS a dalších 6 bank.

Půjčku můžete získat kompletně online do 15 minut. Vyplníte online formulář a naskenujete občanský průkaz ofocením pomocí mobilu. Žádná povinná návštěva pobočky nebo papírová smlouva poštou či přes kurýra.

Produkt se právě ověřuje v pilotním provozu.

Půjčku získají nejen klienti České spořitelny, ale i těchto bank: ČSOB, Poštovní spořitelna, MONETA Money Bank, Komerční banka, Raiffeisenbank a Equa bank.

Parametry Bezpapírové půjčky:
  • Výše půjčky je 20 000 až 200 000 Kč.
  • Délka splácení je 6 až 84 měsíců.
  • Úroková sazba je 8,90 % až 15,90 % p.a.
Neplatíte poplatek za schválení úvěru ani měsíční paušální poplatek.

Více si o Bezpapírové půjčce přečtete zde

Peníze na klik



Alternativa mikropůjček či rychlých půjček - peníze na nečekané výdaje před výplatou, a to opakovaně k načerpání

Na jednu smlouvu lze opakované půjčit až do celkového limitu 50 000 korun. Dlužné peníze můžete kdykoliv zdarma splatit

Produkt se právě ověřuje v pilotním provozu. Nyní jej využívá přes 3 500 klientů. Nejčastěji využívaným limitem pro čerpání je 20 000 korun.

Platíte za každé načerpání peněz na účet.

Více se o produktu Peníze na klik dozvíte zde

Moje Zdravé Finance



Aplikace pro hlídání domácího rozpočtu

Jde o jednoduchý přehled o domácím rozpočtu s automatickou kategorizací plateb.

Produkt se právě ověřuje v pilotním provozu.

Online refinancování hypotékyOnline refinancování hypotéky



Nová online služba umožní refinancování hypotéky bez návštěvy pobočky. Klient může přehledně spočítat novou hypotéku a zažádat o refinancování.

Produkt se právě ověřuje v pilotním provozu.

Online ChatInteligentní chat



Online chat na webu České spořitelny. Chat pozná, odkud klient přichází a zda potřebuje asistenci, aktivně nabídne pomoc. Inteligentní směřování by mělo zajistit komunikaci se správným odborníkem.

Produkt je v přípravě.

BiometrieOnline identita & Biometrie



Od příštího roku banka zavede nový a podle ní příjemnější a bezpečnější způsob přihlašování, který bude předcházet phishingu. Navíc se na všech zařízeních budete přihlašovat stejně a vámi zvoleným způsobem.

Na zákaznické lince banka klienty pozná podle hlasu.

Produkt je v přípravě.

George



Nové modernější digitální bankovnictví

Jedním z důležitých rysů nového internetového bankovnictví České spořitelny by mělo být tzv. fulltextové vyhledávání - tj. zadáte slovo nebo textový řetězec a systém vám vybere všechny položky, kde se daný řetězec objevuje.

O novém internetovém bankovnictví George jsme psali i zde.

WiFi na pobočkách



Česká spořitelna zatím nabízí bezplatné WiFi připojení pro klienty na 500 pobočkách. Do konce léta by mělo být WiFi dostupné na všech pobočkách.

Výsledky výzkumu Češi na síti



Zde je k prohlédnutí výběr výsledků z výzkumu společnosti TNS Aisa, s nimiž byli seznámeni novináři na tiskové konferenci České spořitelny o digitálních novinkách této banky.

Denně se k internetu připojuje 4,7 mil. Čechů ve věku 16 až 64 let


TNS Aisa - Češi v síti - Obr. 1
Graf vlevo: Vývoj počtu uživatelů internetu v ČR od r. 2005 do r. 2015 
Graf vpravo: Podíl denních uživatelů internetu v ČR podle věku v roce 2015
Autor: TNS Aisa

Penetrace jednotlivých zařízení používaných pro připojení k internetu stále roste



TNS Aisa - Češi v síti - Obr. 2
Graf vlevo: Podíl jednotlivých zařízení v ČR v síti v roce 2015 (2013 - menší čísla)
Graf vpravo: Vývoj podílu připojených mobilů (fialová) a tabletů (modrá) od roku 2011(dole) do 6/2015 (nahoře)

Autor: TNS Aisa

Ne všechna zařízení jsou připojena, ale moc nechybí



TNS Aisa - Češi v síti - Graf 3
Graf vlevo: Jak jsou lidé vybaveni jednotlivými zařízeními a kolik z těchto zařízení je jich v síti v roce 2015 (zleva: smart TV, tablet, PC, smartphone, notebook)
Graf vpravo: Kolik lidí v roce 2013 vlastní smartphone a kolik z nich je v síti (2013: 47 % / 32 %; 2015: 67 % / 56 %)

Autor: TNS Aisa

55 % Čechů nakupuje online alespoň měsíčně



TNS Aisa - Češi v síti - Graf 4
Pozn: Čísla v barevných kruzích jsou z roku 2015 (šedá menší čísla vlevo od nich jsou z roku 2013)
Autor: TNS Aisa



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz