Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Analýza nabídky pojišťoven: Téměř žádné nové produkty, důraz na online komunikaci a domácí mazlíčky

20.6.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva Nejlepší banka, Nejlepší pojišťovna
  


Produktová nabídka pojišťovenJaké jsou nejčastější novinky nabízené letos pojišťovnami? Jednoznačným trendem se staly kalkulátory cen pojištění, produkty a služby se stále více přesouvají do online sféry a přibyly novinky v oblasti pojištění domácích mazlíčků. Taková jsou zjištění, která vyplynula z analýzy nabídky produktů a služeb pojišťovacích domů realizované v rámci výzkumu Nejlepší banka 2016 a Nejlepší pojišťovna 2016.


Analýza pojišťovacího trhu, kterou realizovala agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2016 a Nejlepší pojišťovna 2016, ukázala, že pojišťovny nové produkty a služby spíše nepřidávají a zůstávají na svém. V meziročním srovnání produktové nabídky pojišťoven nejsou pozorovatelné žádné výraznější změny. Nicméně lze s jistotou říci, že v oblasti životního pojištění je nejrozšířenějším produktem investiční a rizikové životní pojištění a v oblasti neživotního pojištění se setkáme nejčastěji s pojištěním domácnosti, odpovědnosti nebo s cestovním pojištěním.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce


Některé pojišťovny v nabídce stále zdánlivě zaostávají, avšak je tomu opravdu tak? „Termín, že některé pojišťovny zaostávají, nemusí být přesný. Mnohé z nich neprovozují některá rizika vědomě, protože se jim ekonomicky nevyplatí. Větší pojišťovny tak mohou krýt případnou neekonomičnost z jiných typů pojištění a udržování těchto může být hlavně marketingová záležitost. Dalším argumentem je, že některé pojišťovny se specializují na určitý segment, a tak nemají motivaci dělat vše,“ vysvětluje situaci na trhu produktů a služeb Tomáš Síkora, expert na pojišťovnictví a zprostředkování finančních produktů.

Kalkulátory cen pojištění jsou v kurzu



„Jednoznačným trendem posledních let je kalkulátor ceny pojištění, který ma cíl především pomoci klientovi se zorientovat v nabídkách a nastínit mu případnou cenu pojištění,“ uvádí  Marek Čáp, vedoucí sektoru pojišťovnictví, který odpovídá za služby interního auditu a řízení rizik ve společnosti KPMG.

U životního pojištění nabízí možnost vypočítat cenu přímo na webových stránkách pouze tři pojišťovny.

Přehled životního pojištění najdete zde

Jinak je tomu u produktů neživotních, kde je tato služba daleko rozsáhlejší. A u kterých produktů se s kalkulátorem setkáme nejčastěji? Nejčastěji můžeme spočíst cenu cestovního pojištění a pojištění domácnosti nebo nemovitosti. Význam pro pojišťovny je logický. Pokud si klienti nebudou moci na webu pojišťovny sami zkalkulovat cenu pojištění, resp. nastavit parametry a především pojištění pak online i sjednat, klesá tržní potenciál dané pojišťovny.

Přehled neživotního pojištění najdete zde

„To vše jde ruku v ruce zejména s přístupem k online řešení pro zprostředkovatelské firmy, jejich obchodníky i zákazníky. Boj o distribuci bude směřovat v budoucnu do technologií,“ dodává Síkora.

Přehled autopojištění najdete zde

„Důležitým úkolem pojišťoven je rozvíjet nové formy online komunikace, neboť o vztah s existujícími i potenciálními klienty mohou snadno přijít s nástupem FinTech startupů, kterým moderní platformy pro digitální interakci umožňují vést s uživateli smysluplný a efektivní dialog,” podotýká Jaroslav Peyerl, odborník na finanční sektor IBM ČR.

Domácí mazlíčci jako symbol nové doby



V průběhu roku nastal nárůst pojištění domácích mazlíčků. Zatím hlavně psů a koček. „Toto zjištění nás velice zaujalo, protože doposud se tyto produkty a služby objevovaly jen minimálně a nárůst v minulém roce byl více než vysoký,“ říká analytička agentury Datank, Gabriela Šamanová. Čím si to můžeme vysvětlit? „Nejsem specialista na domácí mazlíčky, ale domnívám se, že to souvisí s poptávkou klientů a tím, že někteří páníčci pečují o své mazlíčky více než o sebe. Mají tito páníčci životní pojištění?“ dodává s úsměvem Čáp.

U třech pojišťoven ze sedmi, které tuto službu nabízejí, je možné dokonce sjednat pojištění online. Jde však spíše o současný a do budoucna nepříliš ekonomicky udržitelný trend a progresivní rozvoj můžeme čekat spíše u jiných druhů pojištění. „Podle mého názoru bude růst především pojištění odpověnosti za škodu. Dále to určitě budou kybernetická rizika a rizika spojená s ochranou dat,“ dodává Síkora. Jaroslav Peyerl z IBM je přesvědčen, že „se zlevněním všemožných senzorů dojde k praktickému nasazení pojistných produktů založených na měření a sběru dat, ať již v autopojištění (pojistné dle skutečného nájezdu a stylu řízení) nebo pojištění majetku („inteligentní“ budovy, domácnosti, aj.), kde real-time data poslouží k prevenci škod i v procesu jejich likvidace.“

Online „nikdy“ nenahradí osobní kontakt



Nejspíše nikoho nepřekvapí, že možnost sjednat pojištění online na webových stránkách případně přes infolinku pojišťovny je daleko častější u produktů neživotního pojištění. Nejčastěji je tímto způsobem sjednáváno cestovní pojištění, pojištění domácnosti a odpovědnosti. Méně často lze online uzavřít havarijní pojistku nebo pojištění úrazu. Meziročně nejvíce přibyla možnost online sjednání pojištění nemovitosti. Jak to však bude do budoucna s přechodem životního pojištění do online sféry?

Vyhledejte si nejvýhodnější pojištění pro zajištění vašich rizik

„V nejbližší době k tomu spíše nedojde. Pro komplexní životní pojištění není internet vhodný distribuční kanál. Domnívám se ale, že jednoduché rizikové životní pojistky mají budoucnost a najdou na internetu své místo,“ uvádí Čáp. Podle předpokladů bude nová mladá generace za 10-15 let kupovat komoditní produkty hlavně online.

„Znamená to, že kdo nebude budouvat online řešení a webové služby, bude mít konkureční nevýhodu. Nejde jen o přímý webový prodej, ale i o nástroje pro obchodníky. I vzhledem k ochraně spotřebitele bude nutné produkty více srovnávat a k tomu jsou online technologie jediným smysluplným řešením,“ uvádí Síkora.

Jaké akce, slevy a bonusy právě pojišťovny nabízejí?

Spoléhat však na okamžitý přechod do onlinu by byla pošetilost, avšak postupný přechod produktů a služeb do internetové sféry se dá očekávat nejen v oblasti pojišťovnictví. „Určitě to nebude revoluce, ale spíše evoluce. Online u některých zákazníků přímý kontakt s člověkem nikdy nenahradí,“ dodává Čáp.

„Pojišťovny se proto potřebují připravit na neustále rostoucí objemy dat, která jsou a budou k dispozici, aby je mohly rychle a levně získávat, analyzovat a využít pro posílení své konkurenční výhody oproti novým, nezávislým hráčům, kteří budou z podstaty velmi přímočaří,“ uzavírá Peyerl.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Při cestě na Slovensko pozor na cestovní pojištění i pravidla silničního provozu

Obrázek: Slovenská dálnice Slovenská republika, s malebnými horami a vyhlášenými lázeňskými městy, přitahuje rok co rok mnoho návštěvníků z ČR. Nezapomínejme, že už delší dobu nejsme součástí jednoho státu a pravidla se tak mohou lišit. V článku najdete informace o...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu

Obrázek: Pobočka Partners Banky Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz