Po čtyřech letech placení pojištění uzavřeného ke spotřebitelskému úvěru klient zjistil, že je neplatné
7.12.2016 | Zdeněk Bubák, Vaše nároky.cz | |
Klient si čtyři roky u banky platil pojištění schopnosti splácet úvěr, když však nastala pojistná událost, banka prohlásila pojištění za neplatné. Do celého případu se musel vložit právník poškozeného, který nakonec banku přiměl k vrácení všech splátek na pojištění. Přinášíme vám případ neplnění závazku z pojištění klientovi banky, jehož se ujal právník projektu Vaše nároky.cz, který nám informace o případu předal ke zveřejnění.
Klient, jehož příběh nám svěřila platforma Vaše nároky.cz, si u banky sjednal v roce 2011 spotřebitelský úvěr a k němu i doplňkovou službu pojištění schopnosti splácet. Celou akci provedl on-line, kdy při sjednávání úvěru záškrt i políčko s pojištěním. Když však po několika letech nastala chvíle, že klient nemohl kvůli své nemoci náhle uhradit splátku, nečekaně zjistil, že pojištění je neplatné. reklama
|
„V internetovém bankovnictví jsem při žádosti o půjčku zaškrtnul pojištění splácet a čtyři roky včas a řádně platil. Při pojistné události jsem se však dozvěděl, že pojištění je neplatné, protože pobírám invalidní důchod, a že banka od smlouvy o pojištění odstupuje,“ komentuje situaci pan Petr. „Při online vyplňování žádosti není u pojištění žádná zmínka o pojistných podmínkách, ve kterých bych se dočetl, že je invalidní důchod problémem, psali pouze výhody,“ dodává poškozený, který se nakonec obrátil na právníka. Případ zmíněného poškozeného převzal právník z projektu Vaše nároky.cz, který občanům ve sporech s finančními společnostmi pomáhá. Dle právníka byl problém zejména v tom, že banka prohlášení o zdravotním stavu po klientovi nežádala ani na komplikace spojené s ním neupozorňovala. „V případě pravdivého a úplného prohlášení o zdravotním stavu by k sjednání pojištění údajně vůbec nebylo přistoupeno. Banka měla tedy na odstoupení od smlouvy nárok. Toto odstoupení však mělo účinky tzv. ex tunc, tedy, že jsou si strany povinny vrátit navzájem poskytnuté plnění. Můj klient měl tedy právo na vrácení všech jednotlivých měsíčních finančních částek, které bance platil jako pojistné,“ objasňuje celou situaci právník poškozeného. Advokát s výše uvedenými argumenty sepsal předžalobní výzvu, kterou bance doporučeně zaslal. Banka na výzvu prvně nereagovala, proto se pan Petr rozhodl přistoupit k žalobě. K ní však nakonec dojít nemuselo. Banka nakonec klientovi zaslala celou částku, kterou do pojištění za celé 4 roky vložil, čímž se veškeré závazky vyrovnaly a spor byl ukončen. Porovnání spotřebitelských půjček najdete zde
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|