Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Finanční poradce využíváme zejména kvůli úspoře času. Jak jsou Češi spokojeni s jejich službami?

11.1.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Wüstenrot
  


WustenrotV prosinci roku 2016 začala platit novela zákona o spotřebitelském úvěru. Přinesla nová práva pro klienty bank a nebankovních společností poskytujících úvěry, ale i zvýšené nároky na odbornost finančních poradců. Průzkum skupiny Wüstenrot se zaměřil na osobní zkušenosti samotných spotřebitelů. Poradci dopadli podle průzkumu u Čechů dobře. Přinášíme vám podrobné výsledky uvedeného průzkumu.


Od prosince 2016 musí všichni poradci a zprostředkovatelé úvěrů prokazovat svou odbornou způsobilost absolvováním kvalifikační zkoušky u akreditovaných osob.

„Zákon tím chrání klienty před neseriózními prodejci finančních produktů, kterým nejde o službu spotřebiteli, ale především o vlastní provizi. Nabízet půjčky tak dnes mohou opravdu jen ti kvalitně proškolení. Mít v týmu dobré odborníky je v zájmu také jednotlivých bank a finančních institucí, protože právě ony ručí od prosince za prověření platební schopnosti svých zákazníků,“ vysvětluje Věra Slaninová, ředitelka úseku interní obchodní cesty finanční skupiny Wüstenrot, proč by mělo i samotné instituci záležet na odbornosti svých zaměstnanců a dodává: „Naši poradci absolvují pravidelná školení, systematicky se věnujeme jejich profesnímu rozvoji a pomůžeme jim i s přípravou na odbornou zkoušku vyžadovanou zákonem. Všem novým zaměstnancům navíc nabízíme adaptační program a důkladné proškolení.“



Výborně nebo chvalitebně u dvou třetin lidí



Průzkum provedený finanční skupinou Wüstenrot v říjnu 2016 ukázal na to, že poradci dobře rozumějí řešené problematice a dokázali vždy fundovaně poradit dvěma třetinám respondentů, jedničku nebo dvojku dalo 62,5 % lidí. Známkou dobře ohodnotila doporučení finančních odborníků téměř čtvrtina Čechů (22 %). Čtyřku udělilo 9,4 % respondentů a nejhorší hodnocení zvolilo šest procent lidí.

Zatímco jedničky dávali nejčastěji čtyřicátníci, pětkami nešetřili lidé v nejmladší věkové kategorii do 26 let. Zcela nespokojeno jich bylo téměř 13 %.

Srovnání hypoték najdete zde

„Generace ve středním věku mající reálné zkušenosti se službou poradce udělovala významně lepší známky než mladší generace,“ konstatuje Slaninová.

Poradce využíváme hlavně kvůli úspoře času



Na úspoře času při řešení finančních otázek se svým poradcem se shodlo 83 % respondentů. O něco horší hodnocení si vysloužili za řešení nějaké nečekané události, kdy bylo potřeba najít alternativní řešení. Na jedničku či dvojku obstáli u více než poloviny respondentů (54,7 %). Nejhůře v této situaci známkovali vysokoškolsky vzdělaní lidé a střední věková generace.

Srovnání půjček najdete zde

Aktivní zájem, poskytnutí komplexních informací a nabídnutí efektivního řešení pochválilo známkou výborně 31 % respondentů. K dvojce ve vystavování vysvědčení sáhlo 29 % Čechů. Čtyřku a pětku udělila v tomto ohledu pouze necelá pětina dotázaných (19 %), většinou představitelé nejstarší generace a vysokoškoláků.

Většina z nás věří, že to s námi poradci myslí dobře



Další část průzkumu se zaměřila na pocity, které lidé mají z činnosti poradců. Zkušeností jednání v nejlepším zájmu klienta uvedlo 27 % Čechů, známkou dvě by poté hodnotilo jen o procento více (28 %). V obou případech pozitivně volila především střední věková generace. Okolo 9 % Čechů nesdílí názor, že by poradce zcela jednal v jejich nejlepším zájmu. Toto přesvědčení měla nejčastěji nejmladší a současně nejstarší generace v průzkumu.

Srovnání mikropůjček najdete zde

Dobrý pocit z navrhovaných řešení finančně poradenské služby má dle průzkumu více než polovina lidí (56 %) a komfortně se v jejich přítomnosti cítilo dokonce 60 % respondentů. Ti se povětšinou shodli, že je poradce netlačil k vážným rozhodnutím, komplexně vysvětloval všechna pro a proti a vždy jim poskytl prostor a čas na rozmyšlenou. Úsilí o navázání dlouhodobé spolupráce s klientem a ne jen o rychlé prodání konkrétního produktu s vysokou provizí zaznamenalo během své reálné zkušenosti 56 % dotázaných.

O průzkumu
Průzkum finanční skupiny Wüstenrot byl realizován s využitím platformy Ipsos Instant Research. Sběr dat probíhal on-line formou v říjnu 2016. V on-line dotazníku odpovídalo celkem 800 respondentů v reprezentativním zastoupení podle pohlaví, věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.



      
  



Žebříček s nejlepšími hypotékami a spotřebitelskými úvěry podle odborníků - zde
Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde



všechny články
Dále v rubrice

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Aktuální data z hypotečního trhu

Banky pozvolna snižují hypoteční sazby. Počet poskytnutých hypoték vzrostl. Aktuální data ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...

všechny články v rubrice









   
 
Minutová půjčka
Minutová půjčka od 4,8 % p.a.
Raiffeisenbank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz