Za zpožděný let cestující vloni nejčastěji získali necelých 7 tisíc korun. Nevíce zpoždění bylo mezi Prahou a Londýnem
24.7.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz | |
K dovoleným patří i cestování letadlem. S nimi bohužel souvisí i zrušené nebo opožděné lety. Z jakých důvodů se letadla nejčastěji opozdí nebo vůbec neletí? Kolik peněz klienti aerolinek nejčastěji získají jako náhradu za zpožděný let? Odpovědi na uvedené otázky nám pomohla zodpovědět společnost Vaše nároky.cz, která se zabývá zastupováním lidí ve sporech s různými subjekty, kterými nejčastěji bývají pojišťovny, ale jsou jimi například i aerolinky.
V roce 2016 čeští cestující řešili 6krát více zpožděné než zrušené lety. Důvodem zpoždění byla nejčastěji technická závada na letadle a cestující za zpožděný let nejčastěji získali odškodnění 250 €, což odpovídalo zhruba 6 750 korunám. Zpoždění letu bylo nejvíce řešeno mezi Prahou a Londýnem. V 71 % případů se kompenzaci za problémy v letecké dopravě podařilo získat bez nutnosti soudu. Data vyplývají z databáze společnosti Vaše nároky.cz, která v roce 2016 řešila přes 3 tisíce případů zpožděných a zrušených letů. reklama
|
V minulém roce se na společnost Vaše nároky.cz, která řeší kompenzace za problémy v letecké dopravě, obrátilo více než 3 000 cestujících. V 84 % se jednalo o zpožděný let, 15 % cestujících chtělo odškodnění za let zrušený a 1 % cestujících mělo problém s odepřeným nástupem na palubu letadla a přesměrovaným letem. Problémy s lety v roce 2016 | Zpožděný let | 84 % | Zrušený let | 15 % | Odepření nástupu, přesměrování letu | 1 % | Zdroj: Vaše nároky.cz Nejčastějším důvodem, proč byl jejich let zpožděn, byla technická závada na letadle. O jakou konkrétní závadu se jednalo však nevědělo 90 % z dotázaných. „Cestující se v drtivé většině případů přesný důvodu zpoždění nedozví, mívávají jen neúplně informace, že se něco opravovalo nebo něco nefungovalo,“ říká právník Petr Novák z Vaše nároky.cz. Druhým nejčastějším důvodem zpoždění, kdy cestující žádali odškodnění, bylo zpoždění předcházejícího letu. Nejběžnější částka, kterou klienti za zpožděný let získali, byla 250 €, v přepočtu zaokrouhleně 6750 Kč na osobu. „Za zpožděné a zrušené lety může cestujícím vzniknout nárok na kompenzaci od 250 do 600 eur. Výše odškodnění se odvíjí od délky letu. Mezievropské lety, které jsou mezi českými cestujícími nejčastější, jsou většinou do 1 500 km. Této vzdálenosti odpovídá odškodnění právě ve výši 250 eur,“ komentuje právník. Výše zmíněné tvrzení podporuje i další zjištěný fakt, že Češi nejčastěji řeší kompenzaci za zpožděný let mezi dvěma evropskými městy, přesněji mezi Prahou a Londýnem. „Pokud bychom se zaměřili na mimoevropské destinace, tak lidé nejčastěji žádají odškodnění za zpožděný let u letů do New Yorku, na druhém místě jsou pak lety do Dubaje,“ doplňuje právník. Přehled cestovního pojištění najdete zde Odškodnění za zpožděný let se většinou podaří získat mimosoudně. „V 71 % případů řešených v roce 2016 se nám podařilo získat pro naše klienty odškodnění v rámci mimosoudního jednání. U soudu skončilo 10 % případů,“ upřesňuje ředitel Vaše nároky.cz Oto Strmiska. Odškodnění za zpožděný či zrušený let stanovuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004. Aby nárok na odškodnění vznikl, nesmí být zpoždění či zrušení způsobeno tzv. mimořádnými okolnostmi a let musí být uskutečněn buď evropským dopravcem, nebo z území Evropské unie, Norska, Islandu a Švýcarska. Finanční kompenzace se pohybuje od 250 do 600 eur na osobu podle letové vzdálenosti. Odškodnění za zpožděné lety lze řešit až 3 roky zpětně. |
všechny články | |
Dále v rubrice
Revolut k ochraně zákazníků před podvody s kartami začal využívat AI
Revolut oznámil spuštění pokročilé funkce detekce podvodů, která pomáhá chránit zákazníky před podvody s kartami. Zákazníci Revolutu mohou už nyní pocítit přidanou vrstvu bezpečnostní ochrany, nad rámec již zavedené technologie pro odhalování podvodů APP...
|
Co pro klienty připravila Raiffeisenbank ve své mobilní aplikaci?
Co připravila Raiffeisenbank pro své klienty v mobilní aplikaci? Nová verze Raiffeisen bankovnictví nabízí například zahraniční platby z mobilu nebo zadání trvalého...
|
Produktové novinky bank v únoru aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB...
|
Placení mobilem na horách, farmářském trhu, u řemeslníka, kadeřníka. Cvak startuje!
Air Bank přichází s unikátním řešením bezhotovostního placení u mikro podnikatelů v Česku. Nové platební řešení by mohlo navázat na Polskou službu Blik, prostřednictvím které se denně realizuje 6 milionů transakcí a funguje již od roku 2015. Služba Cvak používá...
|
všechny články v rubrice
|