Viník autonehody se dodatečně cítil nevinen, a tak pojišťovna odmítla plnit
27.7.2017 | Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky. cz | |
Přinášíme vám další ze skutečných případů klientů společnosti Vaše nároky.cz, kdy pojišťovna z pohledu postiženého nesmyslně odmítla plnit. Jde o uživatele osobního vozidla - účastníka dopravní nehody, kterou nezavinil. Vše probíhalo standardně, dokud neobdržel od pojišťovny viníka nehody sdělení, že se její klient necítí vinen, a proto pojišťovna nebude ve prospěch postiženého plnit.
Pan Jiří se stal obětí autonehody. Když však požadoval po pojišťovně viníka úhradu škody, nebyla mu přiznána ani koruna z důvodu, že se viník nehody údajně cítí nevinen. Získat peníze od pojišťovny pomohl poškozenému až právník. reklama
|
Když pan Jiří vyjížděl z parkoviště budovy IBC v centru Brna, neměl zrovna dvakrát štěstí. Jiný řidič mu nedal přednost a narazil do jeho vozu. Oba spolu sepsali záznam o dopravní nehodě, postižený Jiří si auto nechal opravit a vyžádal si proplacení nákladů od pojišťovny viníka. Pojišťovna však peníze odmítla zaplatit s vyjádřením, že se viník nehody necítí vinen. „Vzhledem k tomu, že nebylo prokázáno zavinění dopravní nehody, jsme v souladu s platnými právními předpisy likvidovali škodní událost bez náhrady,“ argumentoval zástupce pojišťovny. Pan Jiří však s vyjádřením pojišťovny nesouhlasil, a proto se obrátil na právníka ze společnosti Vaše nároky.cz. „Ze záznamu o nehodě je jasně patrné, že postižený měl při jízdě přednost, neboť jel po komunikaci rovně, zatímco vozidlo viníka vyjíždělo z levé strany. Dle pravidel o provozu na pozemních komunikacích platí, že byl to právě postižený, který měl při jízdě přednost. Viník však tato pravidla provozu na pozemních komunikacích nerespektoval a svou rychlou a nedbalou jízdou nedal při jízdě přednost a nehodu tak způsobil,“ komutuje případ právník Petr Novák a dodává: „Průběh dopravní nehody navíc může dosvědčit i spolujezdec, který v okamžik dopravní nehody seděl s panem Jiřím ve vozidle.“ Přehled autopojištění najdete zde Na základě výše zmíněných argumentů právník zaslal protistraně, tedy pojišťovně, předžalobní výzvu, ve které žádal proplacení dlužné částky. Pojišťovna na výzvu právníka reagovala téměř okamžitě a do měsíce od výzvy peníze panu Jiřímu zaslala. „Bohužel se nejedná o ojedinělý případ, kdy pojišťovna plní až na výzvu právníka. Mnoho poškozených totiž raději nad několika tisíci mávne rukou, než aby šli do sporu se silnějším soupeřem, a přesně na to pojišťovny spoléhají,“ upozorňuje nakonec právník.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v únoru aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB...
|
Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu
Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...
|
Na co potřebuji pojištění schopnosti splácet hypotéku, když se pojistím dostatečně životním pojištěním?
Splácíte hypotéku, ke které nemáte sjednané pojištění schopnosti splácet, protože si platíte životní pojištění? Víte ale, co vám „životko“ pokrývá a co ne? Otázky v článku zodpoví Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu pro region střední a východní Evropy...
|
Nově doplňujeme naše zpravodajství o videa, rozhovory, podcasty...
Datově analytická společnost Scott & Rose, která provozuje specializovaný finanční portál Finparáda s vlastním zpravodajstvím nabízí nově videa, rozhovory, podcasty zaměřené na finanční produkty, služby a související témata z bank, penzijních, investičních společností a pojišťoven.
|
všechny články v rubrice
|