Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pokud se závada na voze projeví do půl roku, odpovědný je automaticky autobazar

4.9.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Vaše nároky.cz
  
  


AutomobilPan Kevin si koupil v bazaru ojetý automobil, týden po koupi se na něm však projevila skrytá závada na motoru. Za její odstranění zaplatil pan Kevin patnáct tisíc korun. Prodejce však odmítl připustit, že závada byla na automobilu již v době prodeje. Zákazník se proto obrátil na soud, který mu nakonec dal za pravdu. Bazar musel proplatit nejen náklady za opravu, ale i náklady soudu. Přinášíme vám další ze skutečných příběhů klientů společnosti Vaše nároky.cz


Ojetý automobil si Pan Kevin zakoupil v bazaru nedaleko České Třebové. Už při zkušení jízdě se objevila zvláštní okolnost. „Během jízdy se rozsvítila kontrolka motoru, prodejce mě však ubezpečoval, že se to stávalo i předchozí majitelce a o nic nejde. Zajeli jsme dokonce do místního autoservisu, kde provedli diagnostiku a potvrdili, že motor je v pořádku. Auto jsem tedy koupil,“ popisuje pan Kevin.




Spokojeně s automobilem však mohl jezdit pouze týden, pak se projevila závada na motoru. Její odstranění si vyžádalo kompletní výbrus a přetěsnění celého motoru. Pan Kevin za opravu nakonec zaplatil patnáct tisíc korun. „Nezbývalo mi než částku zaplatit, auto jsem potřeboval. Obrátil jsem se ale na autobazar a uplatnil reklamaci pro skrytou vadu,“ vzpomíná zákazník.

Autopojištění najdete zde

Bazar ovšem nehodlal nároky pana Kevina uznat. Poškozený kupující se proto obrátil na právníka. „Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od koupě, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí. Pokud s tím obchodník nesouhlasí, musí prokázat, že vada na vozidle při převzetí nebyla,“ vysvětluje právník Petr Novák ze společnosti Vaše nároky.cz, která se zabývá získáváním odškodnění pro klienty a která zastupovala i poškozeného pana Kevina.

Srovnání půjček najdete zde

Autobazar nereagoval ani na předžalobní výzvu, kterou právník zaslal a pan Kevin tak šel s případem k soudu. Soud rozhodl ve prospěch kupujícího a obchodník mu tak musel zaplatit náklady na opravu i za soud. „Nejedná se bohužel o ojedinělý případ. Autobazary poměrně často reklamace neuznávají. Kupující by si to však neměli nechat líbit. Pokud se závada projevila do šesti měsíců, měl by se zpovídat autobazar, pokud později, kupující si může nechat vypracovat znalecký posudek, který odpovědnost autobazaru může potvrdit,“ radí právník. 


      
  


Související články:
Aktuality z pojistného trhu: Benefit k pojištění invalidity, aplikace testující vaše řidičské schopnosti, pozor na zanedbané komíny

Pokud chcete příští rok přejít k jiné zdravotní pojišťovně, máte nevyšší čas

Ve výzkumu Nejlepší pojišťovna se testoval zákaznický servis životních a neživotních pojišťoven

Novinky v žebříčcích životního rizikového a investičního pojištění. Jaké jsou nejlepší nabídky?

Češi si více cení majetku než života. Jsou na tom obráceně než průměr Evropské unie

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde



všechny články
Dále v rubrice

Aktuality z pojistného trhu: Benefit k pojištění invalidity, aplikace testující vaše řidičské schopnosti, pozor na zanedbané komíny

Pojišťovny Přinášíme vám pravidelnou informaci o aktualitách na pojistném trhu. Pojišťovna České spořitelny zahájila akci, která potrvá do konce roku a během níž si lidé sjednají pojištění invalidity v rámci FLEXI...

Pokud chcete příští rok přejít k jiné zdravotní pojišťovně, máte nevyšší čas

Medicina Pokud přemýšlíte o změně zdravotní pojišťovny od nového roku, máte již jen 9 dní. Vše je nutné stihnout do 30. září. Jinak si počkáte dalších sedm měsíců...

Ve výzkumu Nejlepší pojišťovna se testoval zákaznický servis životních a neživotních pojišťoven

Muz Analytici agentury Datank, v rámci výzkumu Nejlepší pojišťovna, otestovali, jak se životní a neživotní pojišťovny chovají ke svým stávajícím klientům i potenciálním zákazníkům...

Novinky v žebříčcích životního rizikového a investičního pojištění. Jaké jsou nejlepší nabídky?

Žebříček životního pojištění V žebříčcích životního pojištění na Finparádě.cz došlo v září ke změně. UNIQA pojišťovna v žebříčku rizikového životního pojištění postoupila o jednu příčku výše na čtvrté místo a nově se v tomto žebříčku...

všechny články v rubrice










   
 
eKonto SMART
Chcete mít běžné bankovní služby zdarma?
Raiffeisenbank


Rychlá půjčka
Bonusová sazba od 4,9 % jako odměna za řádné splácení
Raiffeisenbank


eMax Plus
Spořicí účet s výhodným úrokem
mBank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz