Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Reklama na Air Bank je všude

10.2.2012  |  Zdeněk Bubák
  


Všechny nové banky, které zahájily činnost v loňském roce, prošly počáteční etapou, kdy masírovaly veřejnost rozsáhlou reklamní kampaní. Po zhruba měsíčním trvání kampaně pak přešly do stavu klidu. Takto se zachovala jak Equa bank, tak ZUNO bank. Etapou zvýšené reklamní aktivity nyní prochází Air Bank. Její reklama je opět téměř všude, a to v televizi (více zde), na bilboardech nebo na zastávkách MHD. Venkovní reklama vychází z televizní reklamy. Objevuje se na ní stále stejná postava - bankéř Air Bank.

Marketingový ředitel Jakub Petřina vysvětluje na internetových stránkách banky, jak reklamy vznikaly a odpovídá na některé otázky zákazníků, fanoušků nebo kritiků.

Proč banka natočila hned dvanáct reklam?

Je hodně věcí, které Air Bank odlišují od tradičních bank. Nelišíme se pouze výší úrokové sazby na spořicím účtu nebo běžným účtem bez měsíčního poplatku. ... Ale celá filozofie Air Bank je jiná. ... Chtěli jsme rozdíly ukázat co nejvíce lidem v České republice, a proto jsme natočili dvanáct reklam, které budeme postupně vysílat všechny. Během roku 2012 tak představíme celou Air Bank.

Co se skrývá za ...ční bankou?
Za ...ční banku si můžete dosadit jakoukoliv tradiční banku. Air Bank jsme postavili jako jejich alternativu a rozhodli jsme se v reklamě nechodit kolem horké kaše. Jednoduše říkáme: na jedné straně jsou tradiční banky, tak jak je znáte, na druhé straně je Air Bank. Oni přemýšlejí takhle, my přemýšlíme jinak. Nešťoucháme konkrétně do Komerční banky nebo Hypoteční banky a jistě jste postřehli, že se s nimi nikde konkrétně nesrovnáváme. Oslovujeme nespokojené zákazníky České spořitelny, ČSOB, Komerční banky, Raiffeisenbank, GE Money Bank, Poštovní spořitelny, zkrátka těch velkých bank, které mistrovsky ovládají všechny bankovní zlozvyky a nešvary, proti kterým bojujeme: zejména vysoké poplatky za komplikované služby.

Proč jen dva herci, nejsou ty reklamy na banku moc jednoduché?
Doufám, že jsou. Je pro nás důležité, abyste vždy na první pohled poznali, že se jedná o reklamu Air Bank. Velkým neštěstím většiny reklam je, že nás třeba i zaujmou, líbí se nám, ale bohužel si nepamatujeme, na jakou značku byly. Od počátku jsme chtěli vytvořit natolik jednoduché reklamy, aby nás nic nebrzdilo od toho, co vlastně v reklamě chceme říct. Proto nemáme žádné rozptylující pozadí a naše reklamy tvoří vedle dvou herců pouze pracovní stůl tradičního bankéře a našeho bankovního asistenta. V našich reklamách nenajdete složité paralely, jazyk je jednoduchý a jdeme vždy přímo k věci. Takovou chceme mít celou Air Bank, nikoliv jen reklamy.

Čím se banka inspirovala při vzniku reklam na Air Bank?
Na našich facebookových stránkách jsem viděl, že někteří znáte reklamy Mac vs. PC a té podobnosti jste si všimli. Ano, jistě, tato kampaň nás skutečně inspirovala a netajíme se tím. Zmíním ale ještě jiné kampaně, které pro nás byly důležité. Vzpomenete si na reklamy šamponů, pracích prášků a podobných sexy produktů? Obrazovka rozdělená napůl, na jedné straně běžný výrobek a na druhé straně převratná novinka? Pokud si je ještě pamatujete, soucítím s vámi, pokud ne, gratuluju. Nejsou zdaleka tak zábavné jako Apple a většinu z nás zejména v devadesátých letech vytáčely svoji nudou a vlezlostí. Málokomu se ale podařilo tak snadno říct: vaše běžné výrobky fungují špatně, náš výrobek lépe a tady vidíte rozdíl. V první verzi byla naše reklama dokonce také rozdělena napůl a dva bankéři prezentovali dva své odlišné přístupy ke službám klientům. Pak jsme ale čáru uprostřed zrušili, protože některé zábavné momenty v našich reklamách plynou právě z kontaktu mezi našimi dvěma herci.

Natáčení reklam je jistě velká legrace, jak dlouho to trvá?
Ano, často to skutečně legrace byla, ale kdybychom to spíchli u piva za týden, bylo by to lepší. Celou kampaň jsme připravovali přes půl roku. Postupně jsme vyházeli skoro dvacet různých konceptů. Buď byly příliš složité, nebo málo zábavné, nebo moc drahé, nebo v nich zanikla samotná naše nabídka, o kterou jde vždy v první řadě. K některým jsme se pak vraceli, abychom je následně vyhodili definitivně. Vítěznou kampaň jsme nazvali „Dva světy“. Měla však před sebou dlouhou cestu od hrubého scénáře ke konečné televizní podobě. Natočili jsme nejprve jednoduché „demo“. Nic složitého, použili jsme stejnou kameru, jako máte doma. Důvod byl jednoduchý: hodně reklam na papíře vypadá dobře, ale natočené nejsou nic moc. Pak jsou kampaně, které na papíře nijak nevyniknou, ale teprve herecký výkon jim dodá tu pravou šťávu. Demo nám ukázalo, že „Dva světy“ budou dobré, ale budeme muset ještě hodně zkrátit scénáře. Třicet vteřin je bohužel třicet vteřin. Následně jsme strávili jeden natáčecí den ve studiu, kde jsme vytvořili druhou verzi, tentokrát již profesionálněji a natočili jsme hned osm reklam. A šli jsme znovu zkracovat scénáře – doma, v práci, v hospodě, kdekoliv. Každé slovo bylo důležité. Až když jsme si byli opravdu jistí, během dvou natáčecích dnů jsme nahráli všech dvanáct reklam, které letos uvidíte.

Přinášíme Vám několik fotografií venkovní reklamy Air Bank z pražských Příkopů.



Autor fotografií: Zdeněk Bubák

Další články o Air Bank:

Air Bank hlásí prvních deset tisíc klientů
Představujeme Vám Air Bank
Podívejte se na TV spoty od Air Bank
Air Bank hlásí první miliardu na účtech svých klientů
Air Bank právě zahájila činnost. Jaká bude?
Air Bank posunuje termín zahájení o několik týdnů
Air Bank versus ostatní banky
Porovnejte si Air bank už nyní v naší kalkulačce
AIR Bank představí své produkty příští středu
ZUNO, EQUA, AIR Bank - v čem se liší?

Porovnání bankovních účtů na Finparádě zde



    


Související články:
Lednový žebříček spořicích účtů má novou metodiku. Jedničkou je poprvé Banka CREDITAS

Změny úrokových sazeb u spořicích produktů a běžných účtů na začátku ledna

Bezkontaktní placení je stále na vzestupu. Platí se nejen kartami, ale i nálepkami a mobily. Přibudou snad i náramky

Air Bank spustila cestovní pojištění. Platné je po čtyřech hodinách od zřízení

Změny úrokových sazeb u spořicích produktů od ledna. Úpravy chystají dvě banky a jedna záložna

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde





všechny články
Dále v rubrice

ČSOB Penzijní společnost uzavřela 4 000 pojistných smluv na penzijní spoření pro děti

ČSOB Penzijní společnost ČSOB Penzijní společnost (ČSOB PS) již rok nabízí možnost sjednání penzijního spoření pro děti. Lidé o tento způsob spoření projevují největší zájem v Praze a Jihomoravském kraji...

Equa bank má přes čtvrt milionu klientů. Meziročně jejich počet vzrostl o 40 %

Equa bank Equa bank informovala, že překonala hranici čtvrt milionu klientů. Meziročně jí vzrostl počet klientů o 40 %, tři čtvrtiny z nich prý banku využívají aktivně. Podle Equa bank její klienti oceňují především...

Moneta Money Bank zavádí bezkontaktní bankomaty

MONETA Money Bank zavádí možnost bezkontaktního výběru peněz v síti 101 bankomatů. V letošním roce banka postupně plánuje navýšit počet bezkontaktních bankomatů až na 335, tedy více než polovinu ze všech svých bankomatů...

mBank má přes 600 tisíc klientů a plánuje letos instalovat vkladomaty

mBank mBank v ČR zveřejnila výsledky hospodaření za první tři čtvrtletí roku 2016. Hospodařila se ziskem zhruba 40 milionů korun. Na výsledku se pozitivně podílel zejména nárůst objemu poskytnutých...

všechny články v rubrice










   
 
Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


Spořicí účet HIT
Své peníze můžete zúročit až o 0,8 % ročně
Equa bank


Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


MONETA Money Bank
Expres půjčka od 5,9 %
MONETA Money Bank


Konsolidace půjček
Snižte Vaše měsíční splátky sloučením půjček
MONETA Money Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz