Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Reklama na Air Bank je všude

10.2.2012  |  Zdeněk Bubák
  


Všechny nové banky, které zahájily činnost v loňském roce, prošly počáteční etapou, kdy masírovaly veřejnost rozsáhlou reklamní kampaní. Po zhruba měsíčním trvání kampaně pak přešly do stavu klidu. Takto se zachovala jak Equa bank, tak ZUNO bank. Etapou zvýšené reklamní aktivity nyní prochází Air Bank. Její reklama je opět téměř všude, a to v televizi (více zde), na bilboardech nebo na zastávkách MHD. Venkovní reklama vychází z televizní reklamy. Objevuje se na ní stále stejná postava - bankéř Air Bank.

Marketingový ředitel Jakub Petřina vysvětluje na internetových stránkách banky, jak reklamy vznikaly a odpovídá na některé otázky zákazníků, fanoušků nebo kritiků.

Proč banka natočila hned dvanáct reklam?

Je hodně věcí, které Air Bank odlišují od tradičních bank. Nelišíme se pouze výší úrokové sazby na spořicím účtu nebo běžným účtem bez měsíčního poplatku. ... Ale celá filozofie Air Bank je jiná. ... Chtěli jsme rozdíly ukázat co nejvíce lidem v České republice, a proto jsme natočili dvanáct reklam, které budeme postupně vysílat všechny. Během roku 2012 tak představíme celou Air Bank.

Co se skrývá za ...ční bankou?
Za ...ční banku si můžete dosadit jakoukoliv tradiční banku. Air Bank jsme postavili jako jejich alternativu a rozhodli jsme se v reklamě nechodit kolem horké kaše. Jednoduše říkáme: na jedné straně jsou tradiční banky, tak jak je znáte, na druhé straně je Air Bank. Oni přemýšlejí takhle, my přemýšlíme jinak. Nešťoucháme konkrétně do Komerční banky nebo Hypoteční banky a jistě jste postřehli, že se s nimi nikde konkrétně nesrovnáváme. Oslovujeme nespokojené zákazníky České spořitelny, ČSOB, Komerční banky, Raiffeisenbank, GE Money Bank, Poštovní spořitelny, zkrátka těch velkých bank, které mistrovsky ovládají všechny bankovní zlozvyky a nešvary, proti kterým bojujeme: zejména vysoké poplatky za komplikované služby.

Proč jen dva herci, nejsou ty reklamy na banku moc jednoduché?
Doufám, že jsou. Je pro nás důležité, abyste vždy na první pohled poznali, že se jedná o reklamu Air Bank. Velkým neštěstím většiny reklam je, že nás třeba i zaujmou, líbí se nám, ale bohužel si nepamatujeme, na jakou značku byly. Od počátku jsme chtěli vytvořit natolik jednoduché reklamy, aby nás nic nebrzdilo od toho, co vlastně v reklamě chceme říct. Proto nemáme žádné rozptylující pozadí a naše reklamy tvoří vedle dvou herců pouze pracovní stůl tradičního bankéře a našeho bankovního asistenta. V našich reklamách nenajdete složité paralely, jazyk je jednoduchý a jdeme vždy přímo k věci. Takovou chceme mít celou Air Bank, nikoliv jen reklamy.

Čím se banka inspirovala při vzniku reklam na Air Bank?
Na našich facebookových stránkách jsem viděl, že někteří znáte reklamy Mac vs. PC a té podobnosti jste si všimli. Ano, jistě, tato kampaň nás skutečně inspirovala a netajíme se tím. Zmíním ale ještě jiné kampaně, které pro nás byly důležité. Vzpomenete si na reklamy šamponů, pracích prášků a podobných sexy produktů? Obrazovka rozdělená napůl, na jedné straně běžný výrobek a na druhé straně převratná novinka? Pokud si je ještě pamatujete, soucítím s vámi, pokud ne, gratuluju. Nejsou zdaleka tak zábavné jako Apple a většinu z nás zejména v devadesátých letech vytáčely svoji nudou a vlezlostí. Málokomu se ale podařilo tak snadno říct: vaše běžné výrobky fungují špatně, náš výrobek lépe a tady vidíte rozdíl. V první verzi byla naše reklama dokonce také rozdělena napůl a dva bankéři prezentovali dva své odlišné přístupy ke službám klientům. Pak jsme ale čáru uprostřed zrušili, protože některé zábavné momenty v našich reklamách plynou právě z kontaktu mezi našimi dvěma herci.

Natáčení reklam je jistě velká legrace, jak dlouho to trvá?
Ano, často to skutečně legrace byla, ale kdybychom to spíchli u piva za týden, bylo by to lepší. Celou kampaň jsme připravovali přes půl roku. Postupně jsme vyházeli skoro dvacet různých konceptů. Buď byly příliš složité, nebo málo zábavné, nebo moc drahé, nebo v nich zanikla samotná naše nabídka, o kterou jde vždy v první řadě. K některým jsme se pak vraceli, abychom je následně vyhodili definitivně. Vítěznou kampaň jsme nazvali „Dva světy“. Měla však před sebou dlouhou cestu od hrubého scénáře ke konečné televizní podobě. Natočili jsme nejprve jednoduché „demo“. Nic složitého, použili jsme stejnou kameru, jako máte doma. Důvod byl jednoduchý: hodně reklam na papíře vypadá dobře, ale natočené nejsou nic moc. Pak jsou kampaně, které na papíře nijak nevyniknou, ale teprve herecký výkon jim dodá tu pravou šťávu. Demo nám ukázalo, že „Dva světy“ budou dobré, ale budeme muset ještě hodně zkrátit scénáře. Třicet vteřin je bohužel třicet vteřin. Následně jsme strávili jeden natáčecí den ve studiu, kde jsme vytvořili druhou verzi, tentokrát již profesionálněji a natočili jsme hned osm reklam. A šli jsme znovu zkracovat scénáře – doma, v práci, v hospodě, kdekoliv. Každé slovo bylo důležité. Až když jsme si byli opravdu jistí, během dvou natáčecích dnů jsme nahráli všech dvanáct reklam, které letos uvidíte.

Přinášíme Vám několik fotografií venkovní reklamy Air Bank z pražských Příkopů.



Autor fotografií: Zdeněk Bubák

Další články o Air Bank:

Air Bank hlásí prvních deset tisíc klientů
Představujeme Vám Air Bank
Podívejte se na TV spoty od Air Bank
Air Bank hlásí první miliardu na účtech svých klientů
Air Bank právě zahájila činnost. Jaká bude?
Air Bank posunuje termín zahájení o několik týdnů
Air Bank versus ostatní banky
Porovnejte si Air bank už nyní v naší kalkulačce
AIR Bank představí své produkty příští středu
ZUNO, EQUA, AIR Bank - v čem se liší?

Porovnání bankovních účtů na Finparádě zde



    


Související články:
V oblasti refinancování a konsolidace půjček mezi bankami zuří boj. Kolik ušetříte, když jejich nabídky využijete?

Zájem o investice do podílových fondů neustále roste, i když nejsou chráněny pojištěním jako vklady

Další banky umožní využívat u svých aplikací mobilního bankovnictví otisk prstu

Jak Češi spoří? Stále se nezřekli spořicích účtů, které nabízejí alespoň nějaké zhodnocení. Budou se sazby u spoření zvyšovat?

Třetina Čechů má účty ve dvou bankách, další více než čtvrtina ve třech nebo více bankách

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde

reklama

ING Konto - výhodný úrok a peníze stále k dispozicivíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce




všechny články
Dále v rubrice

MONETA Money Bank smění chorvatské kuny, eura, libru a dolary bez poplatku

MONETA Money Bank Od 15. května do 31. srpna 2017 bude MONETA Money Bank nabízet směnu chorvatských kun bez poplatku...

Hospodářské výsledky bank v roce 2016. Zisk velkých bank zlepšil prodej podílů v karetní společnosti VISA

Výsledky bank v roce 2016 ČSOB a Komerční banka dnes vydaly informaci o výsledcích svého hospodaření za rok 2016. Obě banky byly v zisku, ale je třeba říci, že těžily z jednorázového příjmu za prodej svého podílu v karetní...

Z Cetelemu bude brzy digitální Hello bank. Stávající služby doplní do kompletní palety bankovních produktů

Hello bank! by Cetelem Od spotřebitelských úvěrů k on-line bankovnictví - taková změna čeká společnost Cetelem, která v Česku poskytuje již přes dvacet let půjčky na splátky. Společnost, pod kterou Cetelem jako značka funguje...

ČSOB instalovala v Praze vkladomat, který přijímá i mince

ČSOB Pokud jste se rozhodli rozbít prasátko a úspory z něj vložit přímo na účet, anebo podnikáte a často inkasujete „drobáky“, ČSOB vám nově nabízí řešení v podobě vkladových bankomatů s příjmem mincí...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


mHypotéka Light
Není nad výhodnou hypotéku!
mBank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka


Konsolidace půjček
Snižte Vaše měsíční splátky sloučením půjček
MONETA Money Bank


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz