Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Princip rozumného využívání Velkého tarifu donutil Air Bank ke změně obchodních podmínek

28.2.2012  |  Zdeněk Bubák
  


Od 1. května mění Air Bank své obchodní podmínky, což jsou vlastně pravidla chování banky vůči klientovi a naopak chování klienta vůči bance, při využívání služeb banky. Důvodem změny je podle banky snaha, aby bylo vše ještě jasnější a jednodušší. Mění se parametry principu rozumného využívání, který se týká klientů s Velkým tarifem, dále dochází k úpravě některých formulací a několik informací přibude. Zde je detailní přehled toho, co se změní.

Změny díky nejasnostem kolem Principu rozumného využívání Velkého tarifu


Informace o fungování principu rozumného využívání budou nově na první stránce obchodních podmínek. Princip rozumného využívání, který se týká jen Velkého tarifu, totiž omezuje počet odchozích plateb z daného účtu na 20 a výběry z bankomatů na pouhých 5. Pokud tyto počty překročíte, vyhrazuje si Air Bank právo převést vás zpět na malý tarif. A to znamená, že každou platbu zaplatíte jako u Malého tarifu.
Jelikož zákazníci bance vytýkali, že jsou informace o tomto principu někde schované, dává je tedy na první stranu podmínek. Navíc banka upravuje definici nadužívání, a to bude tehdy, kdy z bankomatů cizích bank provedete více než 10 výběrů za měsíc (dříve 5) nebo za stejné období provedete více než 100 korunových plateb (dříve 20). Banka tedy podmínky v rámci Principu rozumného využívání změkčuje. Stále však platí to, že jde pouze o právo banky změnit takovým zákazníkům tarif, ale banka nebude změnu provádět automaticky. Vždy prý bude každá situace posuzována individuálně v součinnosti se zákazníkem. Při porušení Principu rozumného používání se s Vámi banka spojí a upozorní Vás na nadužívání. Pokud ale někdo bude porušovat tento princip opakovaně a pravidelně a na upozornění banky nebude reagovat, potom banka takovému zákazníkovi Velký tarif změní na Malý.

Další změny podmínek

Banka upřesňuje odstavec o předávání osobních údajů, a to v oblasti nabízení služeb třetích stran, přeformulováním některých vět.

V části Zánik bankovní služby a rámcové služby byla přidána informace o tom, že v okamžiku přijetí dodatku, kterým ruší klient účet, zruší banka všechny platební příkazy i inkasa a účet od tohoto okamžiku není možné používat. Tak to sice fungovalo i dosud, ale v obchodních podmínkách to nebylo uvedené.


V části Poplatky a služby byla přidána informace o tom, že v případě poplatků za karetní transakci banka přepočítá poplatek z korun do dané měny podle kurzu platného v den provedení transakce. Dříve toto v obchodních podmínkách nebylo upřesněno.
Dále byly přeformulovány některé věty v podmínkách pro platební karty. Banka přidala některé povinnosti a přesněji popsala některé situace, které mohou nastat, zejména to, jak účtuje a počítá operace v různých měnách.

Porovnejte si náklady na vedení účtu u českých bank zde.




    


Související články:
Mobilní bankovnictví ušlo za šest let kus cesty. Kde se nachází dnes?

Banka CREDITAS spouští API. Klientská data tak budou k dipozici FinTech společnostem a IT oddělením firemních klientů banky

Novou službu Air Bank s názvem Pošlete radost někteří klienti nepochopili, jak by si banka přála, a považovali ji za reklamu

Air Bank nabídne placení mobilem a další novinky. Jaká bude vylepšená aplikace My Air

Novinky u bankovních půjček: MONETA garantuje výši sazby do konce roku pro vyšší objemy půjček, Sberbank měnila sazby

Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde





všechny články
Dále v rubrice

Běžné účty jsou u bank levnější než byly loni. Osobní kontakt na pobočce by neměl být pro klienta finanční nevýhodou

Bežné účty Představujeme vám výsledky analýzy společnosti Datank, kterou tato společnost provedla v rámci přípravy vyhodnocení výzkumu Nejlepší banka, Nejlepší pojišťovna. Tato dílčí analýza se zabývá...

Mobilní bankovnictví ušlo za šest let kus cesty. Kde se nachází dnes?

Mobilní bankovnictví Společnost Scott & Rose provozující specializovaný finanční portál Finparáda.cz nedávno provedla podrobný průzkum funkčností mobilních bankovnictví jednotlivých bank působících na českém trhu...

Banka CREDITAS spouští API. Klientská data tak budou k dipozici FinTech společnostem a IT oddělením firemních klientů banky

Banka CREDITAS Třetí banka v ČR spustila API, které otevírá internetové bankovnictví a umožňuje jeho propojení s aplikacemi třetích stran. Touto bankou je nováček na trhu Banka CREDITAS, která se na banku...

Novou službu Air Bank s názvem Pošlete radost někteří klienti nepochopili, jak by si banka přála, a považovali ji za reklamu

Air Bank Air Bank do své mobilní aplikace My Air zabudovala novou službu Pošlete radost, pomocí které můžete obdarovat své blízké. Ne všichni klienti však novince porozuměli a považovali ji za reklamu, kterou navíc...

všechny články v rubrice










   
 
RePůjčka
od Equa bank

Ušetříte v průměru více než 20 000 Kč
Equa bank


Rychlá půjčka
Bonusová sazba od 4,9 % jako odměna za řádné splácení
Raiffeisenbank


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


eMax Plus
Spořicí účet s výhodným úrokem
mBank


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz