Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Princip rozumného využívání Velkého tarifu donutil Air Bank ke změně obchodních podmínek

28.2.2012  |  Zdeněk Bubák
  


Od 1. května mění Air Bank své obchodní podmínky, což jsou vlastně pravidla chování banky vůči klientovi a naopak chování klienta vůči bance, při využívání služeb banky. Důvodem změny je podle banky snaha, aby bylo vše ještě jasnější a jednodušší. Mění se parametry principu rozumného využívání, který se týká klientů s Velkým tarifem, dále dochází k úpravě některých formulací a několik informací přibude. Zde je detailní přehled toho, co se změní.

Změny díky nejasnostem kolem Principu rozumného využívání Velkého tarifu


Informace o fungování principu rozumného využívání budou nově na první stránce obchodních podmínek. Princip rozumného využívání, který se týká jen Velkého tarifu, totiž omezuje počet odchozích plateb z daného účtu na 20 a výběry z bankomatů na pouhých 5. Pokud tyto počty překročíte, vyhrazuje si Air Bank právo převést vás zpět na malý tarif. A to znamená, že každou platbu zaplatíte jako u Malého tarifu.
Jelikož zákazníci bance vytýkali, že jsou informace o tomto principu někde schované, dává je tedy na první stranu podmínek. Navíc banka upravuje definici nadužívání, a to bude tehdy, kdy z bankomatů cizích bank provedete více než 10 výběrů za měsíc (dříve 5) nebo za stejné období provedete více než 100 korunových plateb (dříve 20). Banka tedy podmínky v rámci Principu rozumného využívání změkčuje. Stále však platí to, že jde pouze o právo banky změnit takovým zákazníkům tarif, ale banka nebude změnu provádět automaticky. Vždy prý bude každá situace posuzována individuálně v součinnosti se zákazníkem. Při porušení Principu rozumného používání se s Vámi banka spojí a upozorní Vás na nadužívání. Pokud ale někdo bude porušovat tento princip opakovaně a pravidelně a na upozornění banky nebude reagovat, potom banka takovému zákazníkovi Velký tarif změní na Malý.

Další změny podmínek

Banka upřesňuje odstavec o předávání osobních údajů, a to v oblasti nabízení služeb třetích stran, přeformulováním některých vět.

V části Zánik bankovní služby a rámcové služby byla přidána informace o tom, že v okamžiku přijetí dodatku, kterým ruší klient účet, zruší banka všechny platební příkazy i inkasa a účet od tohoto okamžiku není možné používat. Tak to sice fungovalo i dosud, ale v obchodních podmínkách to nebylo uvedené.


V části Poplatky a služby byla přidána informace o tom, že v případě poplatků za karetní transakci banka přepočítá poplatek z korun do dané měny podle kurzu platného v den provedení transakce. Dříve toto v obchodních podmínkách nebylo upřesněno.
Dále byly přeformulovány některé věty v podmínkách pro platební karty. Banka přidala některé povinnosti a přesněji popsala některé situace, které mohou nastat, zejména to, jak účtuje a počítá operace v různých měnách.

Porovnejte si náklady na vedení účtu u českých bank zde.




    


Související články:
Jak poklesly za rok úrokové sazby u půjček a hypoték? Které banky letos nabízejí nejnižší RPSN?

Do pěti let mobilní bankovnictví zvítězí nad internetbankingem, tvrdí více než polovina respondentů průzkumu

Jaká je v Česku nabídka bankovních cizoměnových běžných účtů? Máme pro vás jejich celkový přehled

Jak se Češi rozhodují, zda zaplatí kartou nebo hotově? Většinou až na poslední chvíli

Nabídka výběru z bankomatu v zahraničí zdarma, výměna cizí měny bez poplatku - co dalšího letos banky v době dovolených nabízejí?

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde





všechny články
Dále v rubrice

V případě potíží se spotřebitelé mohou obrátit na bezplatnou poradnu

V případě potíží se spotřebitelé mohou obrátit na bezplatnou poradnu Občas nastanou problémy, které musí spotřebitel vyřešit co nejrychleji. Příkladem může být neuznání reklamace prodejcem nebo naúčtovaný neoprávněný poplatek. V případě, kdy má spotřebitel pocit, že byl podveden...

Změny poplatků mBank od začátku září se dotknou hlavně výběrů z bankomatu, SEPA plateb a SMS zpráv

mBank Od 1. září bude mít mBank nový sazebník poplatků. Přinášíme vám podrobné informace o změnách, které klienty této banky od září čekají. Nově budou všechny výběry z bankomatu v ČR i v zahraničí...

Záložna CREDITAS vydává vlastní platební karty s pěti výběry zdarma ze všech bankomatů

Záložna CREDITAS začala od poloviny srpna vydávat vlastní platební karty. S touto novinkou přichází také řada změn v sazebníku. Jednou z takových změn je například...

Komerční banka vylepšila mobilní bankovnictví a současně nabízí nové bezkontaktní placení mobilem

Komerční banka Komerční banka nabízí inovovanou verzi své aplikace pro mobilní bankovnictví. Ta se od základů změnila. Na vývoji banka spolupracovala s vybranými klienty a vývoj trval zhruba jeden rok...

všechny články v rubrice










   
 
Účet s výběry zdarma
Získejte snadno online u Equa bank!
Equa bank


Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Úrok až 3,5 % ročně
CREDITAS Termínovaný vklad
Záložna CREDITAS, spořitelní družstvo


mKonto Business
Účet pro podnikatele, který máte rádi
mBank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem až 833 Kč
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz