Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak úspěšně zvládnout GDPR?

15.2.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva IT2u Czech
  


GDPRGDPR neboli Obecné nařízení na ochranu osobních údajů v posledních několika měsících hýbe celou Evropskou unií. A není divu. Změny, které se s tímto nařízením pojí, totiž zasáhnou nejen velké společnosti, ale i menší a střední podnikatele a samozřejmě i jednotlivce. V čem vlastně GDPR spočívá a jak jej úspěšně implementovat do podnikání, aniž bychom z nedbalosti šli vstříc několikamilionové pokutě?



Změny spojené s GDPR



Změn plynoucích z GDPR je celá řada. Předně přibyde poměrně velká administrativní zátěž pro správce i zpracovatele osobních údajů, kteří budou muset nově prokazatelně doložit platnost a dodržování všech pravidel, která s tímto nařízením souvisí. Potřeba bude totiž dokumentovat například i to, že jsou zpracovávány pouze ta data, která jsou ke konkrétnímu účelu nezbytná. Nově také vejde v platnost oznamovací povinnost v případě narušení bezpečnosti osobních údajů, a to do 72 hodin od okamžiku, kdy se incident stal, přičemž v některých případech bude také nutné informovat osoby, kterých se únik týká. Již by se tak nemělo stávat, že bychom se o kauzách masivních úniků osobních dat dozvídali s odstupem několika let, jako tomu už několikrát v minulosti bylo. Nových práv se však dočkají i ti, kterým údaje patří. Budou moci například vznést námitku proti zpracování svých údajů či budou moci mít přístup ke všemu, co je o nich shromažďováno. Naprostou novinkou je však právo na výmaz a jeho rozšíření na právo být zapomenut, díky čemuž může konkrétní osoba požadovat, aby veškeré osobní údaje byly bez zbytečného odkladu vymazány, neexistuje-li právní důvod pro jejich další zpracování.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více



Jak postupovat



Jak tedy ale jako podnikatel nyní postupovat? Nejprve je nutné se s celou problematikou zevrubně seznámit a ujasnit si jednotlivé pojmy. Následně doporučujeme pověřit jednu osobu, která bude za celý proces zodpovídat. Můžete to být vy sami nebo kdokoli jiný, komu můžete svěřit patřičné kompetence. S tím souvisí jmenování i jednotlivých zástupců ze všech oddělení, kde přicházejí do styku s osobními údaji. Získáte tak podrobný přehled o rozsahu zpracování osobních údajů a na základě toho bude možné provést interní audit, kdy zanalyzujete současný stav a následně soulad s GDPR.

Poté už jen zbývá vyhodnotit, co v současné době děláte v rozporu s GDPR a jak je možné souladu dosáhnout. Na implementaci poté máte ještě dostatek času, nařízení totiž vstoupí v platnost až 25. května tohoto roku. S tím zároveň souvisí i posouzení toho, jak jsou osobní data, která zpracováváte, chráněna.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde


Nabídka pro menší a střední podniky



V případě menších a středních podniků však není za tímto účel třeba budovat finančně náročnou IT infrastrukturu. Řešení například přináší společnost IT2u Czech s.r.o., která ve spojení s certifikovaným hardwarovým řešením vyvinula aplikaci s názvem eTrezor a která je jedním z fyzických opatření GDPR.

Uživatelům zajišťuje šifrování datových souborů obsahujících osobní údaje, využití chráněného uložení hesel a certifikátů k přístupovým oprávněním k osobním údajům, možnost konkrétního řízení přístupů k informaci nebo jednoduchý monitoring manipulace s daty. Chráněna jsou tak data, hesla či elektronické podpisy, a to díky bezpečnostnímu čipu.

Aplikace se skládá z pěti modulů, mezi kterými lze snadno přepínat a mít vše pod kontrolou. eTrezor také nabízí sdílení šifrovaných dokumentů, serverovou verzi pro vzdálenou správu a mobilního klienta pro iOS a Android.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Air Bank dále rozšíří exkluzivní výhody pro společné klienty s O2

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Unity navazuje na úspěšnou spolupráci Air Bank a O2, která od loňského roku přináší jejich společným zákazníkům 300 Kč měsíčně za používání služeb obou firem. Se vznikem Unity získají společní klienti...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz