Allianz využívá pro načtení údajů z tachometru a následnému výpočtu pojistného robota
19.2.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Allianz | |
Jakákoli lidská činnost, která běží podle přesně daných pravidel, má potenciál pro robotizaci. V pojišťovnách jsou proto možnosti využití těchto technologií veliké a postupně jsou zaváděny i v Česku. Allianz začala využívat robota pro výpočet pojistného na základě fotografie tachometru u autopojištění, kde sazba závisí na počtu ujetých kilometrů za rok. Přinášíme vám popis toho, jak Allianz pojišťovna v praxi softwarového robota používá.
Allianz dokončila počátkem ledna projekt, díky kterému robot sám hlídá blížící se výročí povinného ručeníklienta a několik týdnů před ním mu v mobilní aplikaci Allianz CZ připomene, že přišla doba na nahrání nové fotografie tachometru. U autopojištění od Allianz výše pojistného závisí na tom, jak často klient auto používá. Čím méně jezdí, o to menší pojistné pak platí, a to díky menšímu riziku, kterému se vystavuje. „Pomocí aplikace klient udělá fotografii. Robot prozkoumá, zda snímek nebyl uměle upraven, zda tachometr odpovídá pojištěnému modelu auta a tak dále. Pokud je vše v pořádku, zohlední najeté kilometry a sám spočítá pojistné na další rok,“ uvádí Martin Podávka, šéf Market managementu Allianz pojišťovny. Odhadl-li klient na začátku minulého pojistného období najetou vzdálenost špatně, zahrne do výpočtu přeplatek či nedoplatek. Pro klienta je ovládání pomocí mobilní aplikace snadné a zabere podle pojišťovny několik minut. Detekovat pokusy o pojistný podvod umí robot prý spolehlivě, a pokud nastanou jakékoli pochybnosti, předá případ svým lidským kolegům. Jinak však není zásah člověka potřeba a robot automaticky odesílá na e-mail klienta informaci o sazbě autopojištění na příští období. Přehled autopojištění najdete zde „Jednou z největších výhod robotizace je kromě rychlosti zpracování dat také to, že je robot schopný provést mnohonásobně více kontrol zaslaných údajů, než které by dokázal za stejný čas projít člověk. Během chvilky tak například zjistí, jestli jde opravdu o přístrojovou desku daného modelu pojištěného vozidla,“ dodává Martin Podávka.
všechny články | |
Dále v rubrice
Produktové novinky bank v únoru aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu února letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB...
|
Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu
Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...
|
Na co potřebuji pojištění schopnosti splácet hypotéku, když se pojistím dostatečně životním pojištěním?
Splácíte hypotéku, ke které nemáte sjednané pojištění schopnosti splácet, protože si platíte životní pojištění? Víte ale, co vám „životko“ pokrývá a co ne? Otázky v článku zodpoví Martin Pejsar, ředitel produktu a marketingu pro region střední a východní Evropy...
|
Nově doplňujeme naše zpravodajství o videa, rozhovory, podcasty...
Datově analytická společnost Scott & Rose, která provozuje specializovaný finanční portál Finparáda s vlastním zpravodajstvím nabízí nově videa, rozhovory, podcasty zaměřené na finanční produkty, služby a související témata z bank, penzijních, investičních společností a pojišťoven.
|
všechny články v rubrice
|