Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak a za co lidé ve světě utrácejí?

15.6.2018  |  Zdeněk Bubák, zpráva Ferratum Bank
  


PenízeJiž po osmé v řadě prováděla společnost Ferratum Group svůj úspěšný Letní Barometr. Tohoto průzkumu se zúčastnilo téměr 22 000 domácností, které byly mj. dotázány i na to, kterým činnostem a aktivitám se budou letošní léto věnovat. Průzkum však také odhalil, zda budou jeho účastníci nakupovat online nebo dají přednost tradičnímu nákupu v maloobchodech, a v jaké zemi se během léta bude utrácet nejvíce.


Výsledky z tohoto roku ukázaly, že 26 % respondentů plánuje utrácet více než v loňském roce, zatímce 40 % respondentů plánuje utrácet stejně jako v loňském roce.

Kdo utrácí nejvíce



Když vezmeme v potaz, kolik procent z měsíčního příjmu bude utraceno během letních prázdnin, výsledky ukazují, že nejvíce se bude utráce v Norsku (68,5%), v Lotyšsku (67%), v Chorvatsku (61,2%) a v Mexiku (60,3%). Zatímco nejméně se bude utrácet ve Finsku (39,7%), Švédsku (37,9%), Polsku (14%) a Brazílii (13,1%).

Kalkulačka spotřebitelských úvěrů, nejvýhodnější bankovní půjčky - zde
Přehled celé nabídky úvěrů - zde


Hotovost již nehraje prim



Asi není žádným překvapením, že 70 % respondentů v Norsku a Švédsku uvedlo, že preferují platby kartou před platbami v hotovosti. Nicméně to není jen Skandinávie, kde je hotovost opomíjena; více než 50 % účastníků průzkumu uvedlo, že letošní léto budou více používat platební karty.

Přes 60 % všech respondentů poté uvedlo, že budou využívat služeb mobilního bankovnictví. Toto číslo je navíc ještě vyšší ve Švédsku, Kanadě, Norsku a Nizozemí. Zde plánuje využít služeb mobilního bankovnictví až 80 % respondentů.

Online vs Offline nákupy



Přibližně 30 % respondentů uvedlo, že plánují nakupovat online během letošního léta, přičemž tomuto žebříčku vévodí Velká Británie a Španělsko. Naopak Finsko, Lotyšsko a Mexiko se bude držet tradičního nákupu v kamenných obchodech.

Letní cestování



11,3% všech dotazovaných respondentů uvedlo, že jejich cesty přes léto budou probíhat v tuzemsko, zatímco pouze 8,7% všech respondentů vycestují do zahraničí.

Ti, kteří plánují cestovat uvedli, že 40 % jejich letního rozpočtu padne na cestování, což je o 7 % více než loni. Země, které na cestování plánují vydat peněz nejvíce, jsou Německo (50,8%), Bulharsko (45,8%), Finsko (41,1%)  a Polsko (40,1%).

Účastníci z Bulharska, Brazílie a Dánska utratí nejvíce za cesty do zahraničí, na které si určili od 15 % do 21 % z jejich měsíčního příjmu.

Respondenti z Norska (99,43%)  jsou poté nejvíce ochotni zaplatit za noc v hotelu více než 100 € za noc, zatímco účastníci z Německa (72,18%), České republiky (52,03%) a Bulharska (48,72%) budou nejvíce využívat služeb AirBnB.  



Za co se bude utrácet



Pokud jde o to, za jaké aktivity budou dotazovaní utrácet nejvíce, nejvíce peněz z rozpočtu padne na cestování po tuzemsku (11,3%), oblečení a módu (10,7%) a společenské aktivity jako večírky a návštěvy restaurací (10%).  

Rodinné rekreační nebo sportovní aktivity budou nejvíce populární v Mexiku, v Kanadě a v České republice, kde dosahují 9,8 %. Následují je poté společenské události s 9,2 %. Pouze Lotyšsko má na seznamu svých letních výdajů zahradničení a kutilství na prvním místě. Na to totiž dle dotázaných přijde až 16 % z jejich příjmů.

Jak byl letní Ferratum Barometr 2018 proveden?


  • Průzkum byl proveden poskytovatelem finančních služeb Ferratum Group, který se dotázal svých aktivních zákazníků v 18 zemích skrze online standardizovaný dotazník. Příjmy jsou uváděny v místní měně a relativní letní výdaje jsou vypočítány v poměru k rodinnému měsíčnímu disponibilnímu příjmu v každé zemi. Disponibilní příjem byl upraven každou zemí, individuální parita kupní síly je  založena na číslech z roku 2014 poskytnutých Světovou bankou.
  • Průzkumu se účastnilo téměř 22 000 domácností. Respondenti byli ve věku 18 až 61 let. 54,4 % účastníků byly ženy. Průměrný disponibilní čistý příjem účastněných domácností byl mezi €603 až €2631. Průměrná velikost domácnosti mezi respondenty byla 2,9 osob.
  • Kromě demografických faktorů byli respondenti tázáni i na jejich disponibilní čistý měsíční příjem, kolik plánují utratit za letní dovolenou a za jaké aktivity budou utrácet či zda budou využívat služeb AirBnB a služeb mobilního bankovnictví při cestách do zahraničí.
  • Průzkum použil příslušnou měnu každé země. Odpovědi byly srovnány tak, aby odrážely kupní sílu každé země. Všichni respondenti odpovídali anonymně.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Aktuální data z hypotečního trhu

Banky pozvolna snižují hypoteční sazby. Počet poskytnutých hypoték vzrostl. Aktuální data ČBA Hypomonitoru a srovnání hypotečních úvěrů naleznete v našem článku...

všechny články v rubrice









   
 
Minutová půjčka
Minutová půjčka od 4,8 % p.a.
Raiffeisenbank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz