Jak a za co lidé ve světě utrácejí?
15.6.2018 | Zdeněk Bubák, zpráva Ferratum Bank | |
Již po osmé v řadě prováděla společnost Ferratum Group svůj úspěšný Letní Barometr. Tohoto průzkumu se zúčastnilo téměr 22 000 domácností, které byly mj. dotázány i na to, kterým činnostem a aktivitám se budou letošní léto věnovat. Průzkum však také odhalil, zda budou jeho účastníci nakupovat online nebo dají přednost tradičnímu nákupu v maloobchodech, a v jaké zemi se během léta bude utrácet nejvíce.
Výsledky z tohoto roku ukázaly, že 26 % respondentů plánuje utrácet více než v loňském roce, zatímce 40 % respondentů plánuje utrácet stejně jako v loňském roce. Kdo utrácí nejvíce Když vezmeme v potaz, kolik procent z měsíčního příjmu bude utraceno během letních prázdnin, výsledky ukazují, že nejvíce se bude utráce v Norsku (68,5%), v Lotyšsku (67%), v Chorvatsku (61,2%) a v Mexiku (60,3%). Zatímco nejméně se bude utrácet ve Finsku (39,7%), Švédsku (37,9%), Polsku (14%) a Brazílii (13,1%). Hotovost již nehraje prim Asi není žádným překvapením, že 70 % respondentů v Norsku a Švédsku uvedlo, že preferují platby kartou před platbami v hotovosti. Nicméně to není jen Skandinávie, kde je hotovost opomíjena; více než 50 % účastníků průzkumu uvedlo, že letošní léto budou více používat platební karty. Přes 60 % všech respondentů poté uvedlo, že budou využívat služeb mobilního bankovnictví. Toto číslo je navíc ještě vyšší ve Švédsku, Kanadě, Norsku a Nizozemí. Zde plánuje využít služeb mobilního bankovnictví až 80 % respondentů. Online vs Offline nákupy Přibližně 30 % respondentů uvedlo, že plánují nakupovat online během letošního léta, přičemž tomuto žebříčku vévodí Velká Británie a Španělsko. Naopak Finsko, Lotyšsko a Mexiko se bude držet tradičního nákupu v kamenných obchodech. Letní cestování 11,3% všech dotazovaných respondentů uvedlo, že jejich cesty přes léto budou probíhat v tuzemsko, zatímco pouze 8,7% všech respondentů vycestují do zahraničí. Ti, kteří plánují cestovat uvedli, že 40 % jejich letního rozpočtu padne na cestování, což je o 7 % více než loni. Země, které na cestování plánují vydat peněz nejvíce, jsou Německo (50,8%), Bulharsko (45,8%), Finsko (41,1%) a Polsko (40,1%). Účastníci z Bulharska, Brazílie a Dánska utratí nejvíce za cesty do zahraničí, na které si určili od 15 % do 21 % z jejich měsíčního příjmu. Respondenti z Norska (99,43%) jsou poté nejvíce ochotni zaplatit za noc v hotelu více než 100 € za noc, zatímco účastníci z Německa (72,18%), České republiky (52,03%) a Bulharska (48,72%) budou nejvíce využívat služeb AirBnB. Za co se bude utrácet Pokud jde o to, za jaké aktivity budou dotazovaní utrácet nejvíce, nejvíce peněz z rozpočtu padne na cestování po tuzemsku (11,3%), oblečení a módu (10,7%) a společenské aktivity jako večírky a návštěvy restaurací (10%). Rodinné rekreační nebo sportovní aktivity budou nejvíce populární v Mexiku, v Kanadě a v České republice, kde dosahují 9,8 %. Následují je poté společenské události s 9,2 %. Pouze Lotyšsko má na seznamu svých letních výdajů zahradničení a kutilství na prvním místě. Na to totiž dle dotázaných přijde až 16 % z jejich příjmů. Jak byl letní Ferratum Barometr 2018 proveden? - Průzkum byl proveden poskytovatelem finančních služeb Ferratum Group, který se dotázal svých aktivních zákazníků v 18 zemích skrze online standardizovaný dotazník. Příjmy jsou uváděny v místní měně a relativní letní výdaje jsou vypočítány v poměru k rodinnému měsíčnímu disponibilnímu příjmu v každé zemi. Disponibilní příjem byl upraven každou zemí, individuální parita kupní síly je založena na číslech z roku 2014 poskytnutých Světovou bankou.
- Průzkumu se účastnilo téměř 22 000 domácností. Respondenti byli ve věku 18 až 61 let. 54,4 % účastníků byly ženy. Průměrný disponibilní čistý příjem účastněných domácností byl mezi €603 až €2631. Průměrná velikost domácnosti mezi respondenty byla 2,9 osob.
- Kromě demografických faktorů byli respondenti tázáni i na jejich disponibilní čistý měsíční příjem, kolik plánují utratit za letní dovolenou a za jaké aktivity budou utrácet či zda budou využívat služeb AirBnB a služeb mobilního bankovnictví při cestách do zahraničí.
- Průzkum použil příslušnou měnu každé země. Odpovědi byly srovnány tak, aby odrážely kupní sílu každé země. Všichni respondenti odpovídali anonymně.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|