Trend roku 2012 - Mobilní bezkontaktní platby
Velké banky loni
vyšly vstříc novým požadavkům
zákazníků a nabídly
bezkontaktní platby. Na otázku, jak
mobilní platby vnímají spotřebitelé, odpovídá studie
agentury Ipsos, která mapuje problematiku a
potenciál mobilních plateb z pohledu
jejích uživatelů. Výzkum proběhl na jaře 2012 v
České republice, Velké Británii,
Kanadě, Rusku a Číně na reprezentativním vzorku
populace. Studie zjišťuje současné
platební chování,
používání mobilního
telefonu, přístup k novým technologiím
a očekávání od nových
technologií placení, konkrétně pak od
mobilních plateb.
Výsledky
studie:
- mobilní internet pro nákup
zboží a služeb někdy v minulosti použila 1/5 uživatelů
chytrých telefonů
- speciální aplikaci pro
chytré telefony umožňující platbu
využila necelá 1/5 uživatelů chytrých telefonů
- v případě mobilních plateb 8 z 10
českých spotřebitelů očekává
zvyšování bezpečnosti a 4 z 10
technologickou podporu od své banky
- Češi za každodenní nákupy
platí nejčastěji hotově, platební kartou
méně
- v případě středně velkých
nákupů převažuje kombinace platební karty a
hotovosti
Mobilní
platby jsou vhodnější spíše
pro menší finanční částky.
To potvrzuje i Lenka Šilerová, Executive Director
Ipsos Loyalty: „Většina těchto služeb a produktů
nabízených českými bankami jsou
zaměřené právě na menší,
drobné platby, přičemž průměrná
bezkontaktní transakce se obvykle pohybuje od 300 do 500 Kč.
To je v souladu s výsledky, které přinesla i
naše studie, že Češi jsou nejvíce
nakloněni využívat bezkontaktní technologie
právě pro nákupy do 500 Kč.“
Informace
o výzkumu:
Výzkum
realizoval v průběhu jara 2012 Ipsos v České republice,
Velké Británii, Kanadě, Rusku a Číně.
Sběr dat probíhal prostřednictvím on-line panelu
respondentů společnosti Ipsos. Celkem se výzkumu
zúčastnilo 1 000 – 2 000 respondentů v
každé z výše uvedených
zemí, 1 006 respondentů v ČR, a to na úrovni
reprezentativního vzorku populace dané země. V rámci studie byl
specificky sledován segment uživatelů smartphonů.
Porovnejte si náklady na vedení běžného účtu u českých bank zde.
reklama

|
všechny články | |
Dále v rubrice
Česká spořitelna a Mafia: Nová spolupráce přináší limitované platební karty
Česká spořitelna navázala spolupráci s herním studiem 2K a Hangar 13 a spouští novou gamingovou kampaň. Její součástí je limitovaná edice svítících platebních karet a virtuálních karet s motivy hry Mafia: The Old Country. Klienti mohou také soutěžit o...
|
Produktové novinky bank v červenci aneb co nového pro nás banky připravily?
Přinášíme vám pravidelný přehled produktových změn a inovací, které banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu července letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, mBank, Modrá pyramida, MONETA Money Bank...
|
Přehled spořicích účtů s garantovanou sazbou: Vyšší úrok čím dál častěji po splnění podmínek
Nabídka bank v oblasti spořicích účtů se postupně mění. Některé z nich se snaží motivovat klienty k aktivnějšímu využívání svých služeb, například pravidelnými platbami kartou nebo investováním. Jako odměnu pak nabízejí vyšší úrokovou sazbu na spořicím účtu...
|
Jaké odměny a akce připravily banky pro své klienty v srpnu?
Banky pokračují v nabídce finančních odměn, slev i různých soutěží pro nové i stávající klienty. Některé z nich přicházejí v půlce léta s obměnou akčních nabídek. Přinášíme vám přehled aktuálních akcí, které banky v srpnu nabízejí...
|
všechny články v rubrice
|