Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Mobilní telefony se do roku 2020 mají stát nejdůležitějším prodejním kanálem

19.9.2012  |  Michal Bubák


Největší maloobchodníci světa se tento týden sejdou v Londýně na letošním ročníku Světového maloobchodního kongresu (World Retail Congress). V průzkumu MasterCard evropští obchodníci předpovídají, že mobilní telefony do roku 2020 předstihnou kamenné prodejny, webové stránky i call centra. Mobilní telefon bude představovat jediný a nejdůležitější kanál pro komunikaci se zákazníky. Pouhá 3 % obchodníků jsou ale přesvědčena, že jejich odvětví momentálně drží krok s poptávkou zákazníků po vícekanálovém fungování maloobchodu.

Průzkum, provedený mezi 300 předními evropskými maloobchodníky, je součástí nové zprávy „I“ faktor, aneb vliv poptávky zákazníků na inovace v maloobchodu. Tu podle zadání společnosti MasterCard vypracovala organizace Economist Intelligence Unit. Zpráva říká, že přichází éra „i-zákazníků“ – chytrých spotřebitelů, kteří využívají vícero prodejních kanálů. Zkoumá inovace, jejichž pomocí se maloobchodníci snaží zachovat si konkurenceschopnost na trhu, který prochází revolučními změnami.

Nejdůležitější poznatky této zprávy se týkají základních faktorů, které dnes maloobchod utvářejí:

-    U kormidla je zákazník: každý třetí maloobchodník uvádí, že nejdůležitějšími důvody proměny maloobchodního odvětví za posledních pět let je větší moc na straně zákazníka (32 %) a dále větší možnost volby (konkurence dalších maloobchodníků – 37 %).
-    Klíčem k úspěchu jsou v maloobchodu personalizované služby: 38 % obchodníků rozšiřuje segmentaci zákazníků a 39 % poskytuje personalizovanou obsluhu zákazníků prostřednictvím více kanálů.
-    Maloobchodníci zvyšují investice do nových technologických řešení, aby udrželi krok s poptávkou zákazníků: 44 % maloobchodníků nabídne v příštím roce v prodejnách PayPassovou platební technologii, kterou považují za vůbec nejdůležitější oblast krátkodobých investic. Více než jedna třetina z nich (35 %) bude investovat do nových technologií s úmyslem posílit elektronické a mobilní obchodování.
-    Menší firmy těží z agility a rychlosti: momentálně jsou malé a hbité firmy pružnější než ty velké. Ožívají však i největší maloobchodníci, kteří do této oblasti investují značné částky.

„Z hlediska odvětví maloobchodu panuje nyní nesmírně zajímavá doba. Sektor přetváří technické novinky, které obchodníkům umožňují rozšiřovat tržní podíl nejen za hranice nejbližšího okolí, ale i státu. Maloobchodníci musejí znát historii svých nákupů, aby jim mohli na míru přizpůsobit obsluhu a navázat s nimi kontakt snadno a správným způsobem, prostřednictvím takového kanálu, který jim bude nejvíce vyhovovat,“ říká Hany Fam, prezident pro strategická spojenectví v Evropě společnosti MasterCard Worldwide.

Vize do roku 2020

Podle nového průzkumu se očekává, že převládne mobilní obchodování. Výlohou obchodů zítřka budou mobilní zařízení, ať již na principu technologie NFC nebo využívající GPS, která umožní nabízet cílené slevy. Zatímco dnes mobilní telefony používá ke komunikaci se zákazníky pouhých 32 % maloobchodníků, již 43 % obchodníků předpokládá, že do roku 2020 se mobily stanou nejdůležitějším prodejním kanálem a překonají tak kamenné prodejny, počítače, call centra i přímý marketing (direct mail).





    



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde




všechny články
Dále v rubrice

Produktové novinky bank v dubnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Bankovni produkty Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu dubna letošního roku oznámily Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, mBank, Komerční banka, MONETA Money Bank...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Air Bank společně s O2 přinášejí nový tarif NEO Easy. Nabídne neomezené volání i data

Obrázek: Logo Air Bank Air Bank přináší svým klientům nový mobilní tarif NEO Easy ve spolupráci s O2. Nabídne neomezené volání, SMS i data bez smluv a závazků, a to vše za zvýhodněnou cenu 549 Kč měsíčně. Stačí zaplatit tarif kartou Air Bank a provést pět plateb měsíčně...

Fondy skupiny CREDITAS pod drobnohledem. Jak si vedly v roce 2024?

Obrázek: Centrála CREDITAS Retailové fondy CREDITAS investiční společnosti vykázaly za loňský rok zajímavé zhodnocení. Smíšený fond Max Variant CZ se zhodnotil meziročně o 6,74 %, CREDITAS Nemovitostní dokonce o 10,6 %. Od svého vzniku v roce 2019 dosáhl retailový fond...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies