Objem prodaných šperků dosáhne o Vánocích historického rekordu

Během prosince utratí Češi za šperky až 3,7 x více peněz, než činí měsíční průměr v období leden až říjen. Letošní Vánoce budou dle odhadu klenotnictví ALO diamonds výjimečné. Objem prodaných diamantových šperků bude největší v historii České republiky. Hlavními důvody jsou rostoucí popularita investičních i neinvestičních šperků a příznivá ekonomická situace projevující se v rostoucí kupní síle obyvatel.

Prosinec bývá tradičně měsícem s nejvyššími tržbami. Podle ALO diamonds vzrostly během prosince 2014 prodeje o neuvěřitelných 271,3 % oproti měsíčnímu průměru v období leden až říjen téhož roku. Na Slovensku, kde kupují šperky ve větší míře průběžně po celý rok, vzrostly prodeje ve srovnání s ČR mnohem méně. Růst zde podle ALO diamonds činil 257,1 % .

„V posledních letech se zvyšovaly prodeje přibližně o 20 %. Pro příští rok odhadujeme, že se dynamika růstu zvýší na minimálně 25 %. Hlavními důvody jsou pozitivní očekávání vývoje ekonomiky a rostoucí kupní síla. Velký vliv má také měnící se přístup ke šperkům. Kvalitní a krásný šperk už Češi nevnímají jako něco nedostupného. Klenoty jsou stále častěji vnímány jako dlouhodobá investice,“ uvádí Ľubomír Macek, projektový manažer ALO diamonds.

Maloobchodní tržby vzrostly o 26,9 %

Za letošní 3. čtvrtletí meziročně vzrostly maloobchodní tržby ALO diamonds o 26,9 %. Vedoucím regionem je hlavní město. Statistiky ALO diamonds uvádějí, že se v Praze prodá o 60 % více klenotů, než je celkový souhrn ostatních částí republiky.

Diamantové prsteny a náušnice

Ze statistik prodaných diamantových šperků ALO diamonds vyplývá, že nejvíce se prodávají prsteny a náušnice. Dohromady tvoří téměř dvě třetiny všech prodaných šperků. V porovnání s Prahou se na Moravě těší o trochu větší popularitě přívěsky s drahými kameny. Tvoří zde téměř třetinu všech prodejů.

„Češi i Slováci už nekupují jen podle toho, co se jim líbí. Stále více zákazníků přichází s tím, že si chtějí pořídit investiční šperk, který bude v dlouhodobém horizontu generovat zajímavé zhodnocení. Podle našeho průzkumu si klenoty pořizuje primárně jako investici 23 % Čechů a 27 % Slováků,“ dodává Ľubomír Macek. Český i slovenský trh se tak pomalu přibližuje západním zemím, kde je investiční šperk běžnou součástí dlouhodobého investičního portfolia.

Slováci si šperky oblíbili více než Češi

Pokud porovnáme oblibu klenotů u Čechů a Slováků, statisticky vítězí naši východní sousedi. Podle letošního průzkumu ALO diamonds alespoň jednou za rok kupuje šperk 30 % dotázaných Čechů, u Slováků je to 38 %. Darem jej během pěti let dostane v ČR více jak polovina respondentů (56 %) a na Slovensku dvě třetiny (65 %).

Diamantové šperky za 80 miliard dolarů

V roce 2014 se na celém světě podle těžařské společnosti De Beers prodaly diamantové šperky za 80 miliard amerických dolarů. Ve srovnání s předchozím rokem se jednalo o 3% růst. Hlavní tahounem rostoucí poptávky je v poslední době ekonomický růst v USA a sílící střední vrstva v Číně a Indii.


ALO Diamonds  |  23.11.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz