Kartou na internetu platí 45 % Čechů

Společně s vánočními nákupy přes internet roste v posledním čtvrtletí roku i počet online plateb kartou. Podle výsledků exkluzivního průzkumu, který pro Raiffeisenbank realizovala agentura NMS Market Research, nakupuje na internetu 85 % Čechů. Alespoň někdy pak kartou online platí téměř polovina (45 %) dotázaných.

Na internetu nakupuje většina populace (85 %), aniž by byly vidět znatelné rozdíly mezi muži a ženami, jednotlivými věkovými kategoriemi nebo mezi městem a vesnicí. Základem úspěchu každého nákupu přes internet je vybrat osvědčeného obchodníka s certifikátem
od důvěryhodné certifikační autority.

„Vhodné je vybírat obchody, které podporují zabezpečení 3D Secure. V takovém případě nemá obchodník přístup k údajům o platební kartě, kterou klient na internetu použil.

Pro potvrzení platby je navíc nezbytný unikátní kód, který klient obdrží od banky prostřednictvím SMS zprávy na svůj registrovaný mobilní telefon,“ říká Romana Lantorová, produktová manažerka Raiffeisenbank.

Podle průzkumu Raiffeisenbank platí alespoň někdy kartou online 45 % Čechů. Jednou nebo vícekrát měsíčně je to pak 28 % lidí (u mladé generace ve věku 25 až 34 let je to více, a to 39 %). Obliba karty při online platbách se zvyšuje s rostoucím příjmem, vzděláním a je častější u lidí z větších měst. Nejvíce zdrženlivá je k těmto platbám starší generace. Téměř polovina (46 %) lidí ve věku 55 až 64 let neplatí online kartou nikdy, jednou či vícekrát měsíčně ji takto využívá jen 20 %.

Výzkum pro Raiffeisenbank realizovala agentura NMS Market Research v průběhu září 2015. Osloveno bylo celkem 523 respondentů. Prostřednictvím on-line dotazníku v Českém národním panelu byl osloven reprezentativní vzorek populace ve věku 18 až 64 let.


Raiffeisenbank  |  10.12.2015


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz