IKEA Česká republika se již potřetí v řadě stala MasterCard Obchodníkem roku

Vítězové jednotlivých kategorií soutěže byli určeni podle výsledků rozsáhlého reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 1 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny („top of mind“), počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry (sortiment, kvalita, orientace v nabídce).

Absolutní vítěz

Absolutním vítězem třináctého ročníku ocenění MasterCard Obchodník roku 2015 se stala společnost IKEA Česká republika, která zvítězila i v předchozích dvou ročnících soutěže. Lidé nejvíce oceňovali hlavně skladbu sortimentu společnosti, prodejna vykazuje i vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.

„Výherce jednotlivých kategorií určili sami zákazníci, jejich hlasování tak odráží dobré zkušenosti s jednotlivými prodejci a sortimentem i jejich oblíbenost. Již třináctým rokem oceňujeme prodejce na českém trhu na základě kvality jejich nabídky, dobrých vztahů se zákazníky a neustálou snahu obchodníků o zdokonalování služeb,“ říká Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard.

Oborové kategorie

1. Cenu MasterCard Obchodník s potravinami 2015 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos díky vysoké důvěře svých zákazníků vyhrál Lidl Česká republika, který se vloni umístil na třetí příčce. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je GLOBUS.

2. Vítězem kategorie MasterCard Obchodník s drogerií a parfumerií 2015 se stala společnost Teta drogerie, která se v předchozích ročnících umisťovala na druhé příčce. Na druhém místě je dm drogerie markt a třetím umístěným se stal ROSSMANN.

3. Ocenění v kategorii MasterCard Obchodník s oděvy a obuví 2015 (obuv, oblečení, doplňky) získal DEICHMANN-OBUV, který obhájil loňské vítězství. Na druhém místě se umístil Marks & Spencer a na třetím Baťa.

4. Vítězem kategorie MasterCard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2015 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) se stejně jako v předchozím ročníku stalo Sportisimo. To boduje zejména největším povědomím u zákazníků a jejich vysokou loajalitou. Na druhém místě stanul SportsDirect a na třetím Nike.

5. MasterCard Obchodník s elektronikou 2015 opět získal e-shop CZC.cz, u kterého zákazníci pozitivně ocenili vedle kvality a šíře nabízeného sortimentu také přívětivé prostředí prodejen. Na druhém místě skončil T. S. Bohemia a na třetím místě je DATART.

6. Vítězem v kategorii MasterCard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2015 (potřeby pro dům, zahradu a chovatele) se stalo OBI, druhý je Hornbach, který si v žebříčku o jedno místo polepšil, na třetím místě se umístilo UNI HOBBY. OBI získalo toto ocenění zatím v každém ročníku soutěže, na svém kontě tak má celkem třináct titulů. To je jednoznačným důkazem oblíbenosti, spokojenosti a loajality jeho zákazníků.

7. V kategorii MasterCard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2015 zvítězila IKEA Česká republika, která ve své kategorii byla hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím místě je SCONTO Nábytek.

8. Cenu MasterCard Internetový obchodník 2015 získal MALL.cz a obhájil tak loňské vítězství. Na druhém místě se umístila alza.cz, a na třetím místě je eva.cz. Toto pořadí je stejné jako v loňském ročníku soutěže.

Zvláštní ceny

1. V kategorii MasterCard Obchodník roku 2015 – GE Money Bank Cena veřejnosti zvítězil Lidl Česká republika a obhájil tak loňský titul. O jeho prvenství rozhodli sami zákazníci celkovým počtem 69 297 hlasů. Jen velmi těsně se na druhé příčce umístila IKEA Česká republika s 66 271 hlasy, na třetím místě je dm drogerie markt s 57 096 hlasy.

Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz a SMS zpráv od 10. listopadu 2015 do 10. ledna 2016. Celkem hlasovalo 123 556 osob, z toho 119 536 lidí přes internet a 4 020 prostřednictvím SMS zpráv. Hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 844 383 platných hlasů. To je více než dvojnásobek hlasů z loňského ročníku soutěže, kdy v soutěži hlasovalo 61 473 lidí a o výhercích ocenění rozhodovalo 388 844 hlasy.

2. Ocenění MasterCard Obchodník roku – GE Money Bank Věrnostní program 2015 získala Teta drogerie za svůj program Teta klub, který letos zákazníci označili jako nejpřínosnější.

„Věrnostní programy se již staly součástí každodenního života většiny lidí, a jsou tak pro obchodníky významným nástrojem komunikace se zákazníky. Aby byl ale takový program opravdu úspěšný a vynikal mezi výraznou konkurencí, musí být pro zákazníky opravdovým přínosem. V současné době vítězí obchodník, který umí rychle a chytře cílit. Jen ten, který umí neobtěžující formou vtáhnout nenuceně do děje vždy toho správného zákazníka, bude ze svého věrnostního programu sklízet ovoce,“ říká Josef Jehlík, manažer věrnostního programu bene+ GE Money Bank.

3. O vítězi v kategorii MasterCard Inovace v obchodě roku 2015 hlasují účastníci Retail Summitu 2015 na základě nominací odborné poroty. Nominováni byli MAKRO Cash & Carry ČR za projekt MAKRO Akademie, Globus ČR za zavedení mobilní platební aplikace MasterPass a obchodní řetězec Tesco za projekt Spolupráce s Potravinovou bankou.
4. Kategorie MasterCard Obchodník roku 2015 – SOCR ČR Osobnost českého obchodu je vyhlašována Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR za podpory společnosti MasterCard a je určena pro osobnost, která výjimečným a pozitivním způsobem ovlivnila sektor obchodu či jeho část. Vítězem této kategorie se stal Daniel Večeřa. Daniel Večeřa je vrcholný představitel firem, které zásadně ovlivňují český a slovenský trh s elektrospotřebiči. Je jednatelem skupiny HP TRONIC, která je největším domácím distributorem bílé a černé techniky. Skupina vlastní 33 maloobchodních prodejen Euronics a společnost ETA a exkluzivně zastupuje elektrospotřebiče značek GoGEN, Hyundai, Goddess a Gallet. Od roku 1997 provozuje tři horské hotely v Beskydech a Ski areál Razula ve Velkých Karlovicích. Skupina zaměstnává téměř 1 200 lidí. Daniel Večeřa vede společnost HP TRONIC od roku 1999.

Slavnostní vyhlášení výsledků

Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech oborových kategorií i zvláštních cen proběhlo 2. února 2016 v rámci galavečera konference Retail Summit 2016 v Clarion Congress Hotelu v Praze.

O ocenění MasterCard Obchodník roku

Generálním partnerem ročníku 2015 se opět stala společnost MasterCard Europe a věrnostní program MasterCard Priceless Specials, hlavními partnery jsou GE Money Bank a věrnostní program bene+. V rámci ocenění byli vybíráni vítězové v 8 oborových kategoriích, 3 zvláštních cen (GE Money Bank Cena veřejnosti, MasterCard Inovace v obchodě 2015, GE Money Bank Věrnostní program roku 2015) a Absolutní vítěz. Více informací o soutěži naleznete na stránkách www.obchodnik-roku.cz.


MasterCard  |  2.2.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz