Vánoce dopadly v maloobchodě dobře
Dnes zveřejněné statistiky maloobchodu za prosinec přinesly zprávu o tom, jak dopadla vánoční sezóna. A nedopadla úplně špatně. Maloobchod vzrostl o 6,7 % meziročně, což je nadprůměrný výsledek roku 2015. Při letmém pohledu na výsledky maloobchodu je vidět, že sezóna dopadla dobře. V listopadu i prosinci tržby rostly rychleji než v předchozích měsících. Poslední dva měsíce jsou tradičně klíčové pro vánoční sezónu, přesto je potřeba se podívat i na to, jak bude vypadat leden 2016. Protože vánoční sezóna se prodlužuje do ledna, kdy probíhají výprodeje. Až pak lze s jistotou říct, jaký byl celkový výsledek.
I když tržby za prodej potravin rostly, tak silnější byl nepotravinářský sektor. Dlouhodobě silně rostou tržby za pohonné hmoty. Ty se zvedly meziročně o 12,5 %. Je to druhý nejlepší výsledek toku 2015. Na spotřebitele má pozitivní vliv pokles cen u benzinových pump, a proto motoristé jsou ochotní více jezdit, více tankovat. V současnosti to vypadá, že ceny by neměly růst, a tak pozitivní impuls ještě chvíli vydrží.
Tradičně dobře dopadly výsledky e-shopů, kterým se dařilo. Tržby rostly o téměř 17 %. Není to špatný výsledek, ale rozhodně to není nejrychlejší růst poslední dobry. Přesto, v absolutních hodnotách tržby e-shopů dosahují historického maxima. Je jasné, že tato oblast se neustále rozvíjí, zahrnuje nové a nové oblasti. Jde hlavně o velké hráče, kteří rozšiřují svůj sortiment. Rozvíjí se i prodej potravin přes e-shopy. Tato oblast je poměrně stabilní, etablovaná na českém trhu.
Autor: Michal Kozub Home Credit a.s.
|
4.2.2016
PředchozíDalší
| | |