Nákupy v e-shopech: Spořivé Němce a Španěly zajímají hlavně peníze. Češi a Poláci řeší i balíkomaty

Nákupní zvyky jednotlivých národů se liší, ale postupem doby se nároky přibližují. Vyplývá to z dat společnosti parfums.cz působící na 13 světových trzích. Stále ale platí, že Němci a Britové oproti Čechům vyžadují větší komfort při on-line nakupování.

„Německý zákazník ve srovnání s českým vyžaduje výrazně lepší zákaznický servis před objednáním i po něm,” tvrdí marketingový ředitel parfums.cz Radek Ondrášík
s tím, že rozdíly už nejsou tak markantní jako před pěti lety.

Němci jsou oproti Čechům daleko obezřetnější směrem k cenám. Podle průzkumu společnosti DPD group, která poskytuje dopravní služby, si Němci potrpí na slevy při on-line nákupech. I na internetu se tak snaží uplatnit postup, který si osvojili z působení diskontních řetězců. Oblíbeným nástrojem jsou pro Němce cenové srovnávače. Na cenu hodně dají i Španělé, u nich je to ale dáno spíše bojem s důsledky ekonomické krize.

Cenou se víc řídí ženy

To pro Čechy je cena při objednávání zboží z e-shopu hlavní příčinou volby jen pro 39 procent z nich. Podle průzkumu společnosti NetDirect se podle ceny rozhodují hlavně mladší lidé do 35 let a vysokoškoláci, víc se jí řídí ženy než muži. Češi také berou v potaz rychlost dodání, předchozí zkušenost a možnost nechat si zboží doručit na různá místa.

Výdejní místa si v Česku oblíbily víc ženy než muži. Oproti mužům víc odkládají vyzvednutí zásilky. „Ženy si svoji zásilku vyzvedávají nejčastěji během 1 – 3 dnů a na výdejních místech oceňují právě možnost vyzvednout si zásilku v době, kdy samy potřebují,“ říká zakladatelka Zásilkovna.cz Simona Kijonková.

Balíkomaty si velmi oblíbili Poláci. Ti oceňují flexibilitu při vyzvednutí zboží. „Díky velmi dobře fungujícím kurýrním službám jsou již řadu let zvyklí na opravdu rychlou dopravu a postupně začínají objevovat výdejní místa. Polští zákazníci ale nejsou zdaleka tak citliví na cenu, jak se obecně myslí,“ zdůrazňuje Ondrášík z parfums.cz. Brněnská firma si u severních sousedů dokázala vydobýt dominantní postavení na trhu.

Nároční Britové a Američané

Parfums.cz patří k největším českým e-shopům, zaměřuje se hlavně na prodej kosmetiky. Společnost působí i ve Velké Británii a Spojených státech amerických. I tamní zájemce není snadné uspokojit. „Jsou velmi specifičtí ve stylu nakupování. Dá se říci, že je pro ně i často běžný nákup určitým obchodem, kde chtějí mít pocit, že získali víc, než mohli na první pohled. Vyhledávají kupony, které pak mohou používat a získat lepší ceny nebo služby,” míní šéf parfums.cz Michal Zámec.

Oproti Britům jsou Češi konzervativnější v nákupech přes mobilní telefon, byť jejich počet narůstá. Naopak nejtradičnějším způsobem doručení u nás zůstává podle údajů parfums.cz dobírka, kdy zákazníci zboží zaplatí až při převzetí.


Parfums.cz  |  10.2.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz