V e-shopech se v lednu nakupovalo o sto šest

Předvánoční nákupní horečka zdaleka neskončila Štědrým dnem. Lidé využili lednové výprodeje, což v praxi znamenalo, že počet objednávek klesl oproti prosinci pouze o 9 %. Průměrná cena objednávky se v lednu pohybovala kolem 1650 Kč, což je jen o 8 % méně než během vánočních nákupů.

V lednu lidé využili slev a výprodejových akcích a v e-shopech nakupovali skoro stejně jako před Vánoci. Oproti prosinci počet objednávek klesl pouze o 9 %. Je to téměř o 16 % více než je celoroční průměr. „I přes to, že nejvíce lidé pořizovali právě zlevněné zboží, tak hodnota jedné objednávky byla v prvním měsíci tohoto roku jen o 150 Kč nižší, než kolik lidé zaplatili v prosinci. Během vánočních nákupů utratili nakupující téměř 1800 Kč, v lednu to pak bylo 1650 Kč, tedy jen o 8 % méně,“ doplňuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nejvíce lidé tradičně nakupovali elektroniku a oblečení.

Pro e-shopaře jsou povánoční výprodeje stejně důležité jako vánoční nákupy. Dá se říci, že hektické období, které odstartovalo již na začátku října, pokračovalo až do konce ledna. O tom, jak kdo byl úspěšný, záviselo především na dobře zvládnutém on-line marketingu. Mnoho provozovatelů internetových obchodů podceňuje komunikaci se stávajícími zákazníky. Právě o výprodejových a slevových akcích je nejlepší dát vědět všem kontaktům v databázi. Ideálně sdělení personalizovat například podle toho, jaké zboží v minulosti nakoupili.

„Z pohledu objednávek jsou nadcházející dva tři měsíce spíše klidnější. Toto období ale neznamená, že si e-shopaři odpočinou. Je potřeba analyzovat předchozí rok, nastavit cíle pro ten stávající. Uklidit, inovovat a modernizovat obchod,“ komentuje Miroslav Uďan.


Shoptet  |  15.2.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz