Jaro je ideální pro založení e-shopu

Po vánočních nákupech a novoročních výprodejích se může zdát, že si e-shopaři konečně budou moci vzít delší dovolenou. Pravdou ale je, že v těchto dnech se pilně připravují na další rok a svůj obchod vylepšují. Pro začínající je právě tato doba vhodná pro založení e-shopu, mají tak dostatek času se etablovat na trhu před hlavní nákupní sezónou.

Lidé v e-shopech nakupují po celý rok, ale stejně jako v kamenných obchodech nejvíce utratí během předvánočních nákupů a novoročních výprodejů. Dalo by se tedy říci, že pak pro provozovatele internetových obchodů nastává klidové období. „Opak je pravdou. Na jaře mají e-shopaři plné ruce práce. Vedle toho, že musí zhodnotit a analyzovat předchozí rok a naplánovat ten nastávající, je tento čas důležitý i z hlediska údržby a rozvoje obchodu. E-shop musí jít s dobou, mít nejen moderní design, ale i technické vychytávky,“ říká Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nevyplatí se přípravu podceňovat, výsledky práce se dostaví až za několik měsíců.

Je nepsaným pravidlem, že začít s e-shopem je nejlepší právě v první polovině roku. Jen tak se může obchod dostatečně etablovat před hlavní sezónou a získat stálé klienty. Založit nový e-shop znamená spoustu práce. Provozovatel musí vedle základních věcí vyzkoušet, zda všechno funguje a vyhovuje zákazníkům. „Je důležité plně využít všechny možnosti, jak dát o sobě vědět a připravit strategii na vánoční prodej. To všechno potřebuje čas,“ popisuje Miroslav Uďan a dodává: „V tomto období pravidelně přibývá do naší shoptetí rodiny nejvíce obchodů. Během jarních měsíců zaznamenáváme 40 % celkového počtu nových e-shopů.“

Samotné založení e-shopu je otázkou doslova několika vteřin, pokud e-shopař zvolí možnost pronájmu. Před tím musí však člověk mít jasný byznys plán a vědět, koho a jak chce svým obchodem oslovit. Podle toho se pak odvíjí vše ostatní. Jistá časová rezerva je potřeba pro vyzkoušení fungování všech náležitostí e-shopu a externí spolupráce, jako je například zásobování, platební možnosti či doprava. Každá skupina zákazníků vyžaduje něco jiného. To samé platí zejména u způsobu komunikace.


Shoptet  |  15.3.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz