Air Bank vydělala v 1. pololetí 40 mil. Kč, počet klientů vzrostl na 475 tisíc
Air Bank i v letošním roce pokračuje v ziskovém hospodaření. Za první pololetí letošního roku vykázala čistý zisk 39,9 milionu korun. Air Bank dál rychle rostla a na konci června 2016 už měla téměř 475 tisíc klientů. Oproti loňsku byl zisk banky nižší, a to především vlivem dočasného tržního přecenění investic. Zatímco loni Air Bank pomohlo k nečekaně vyššímu zisku, letos naopak kvůli nejistotě na evropských trzích způsobilo jeho pokles. Už třetí rok v zisku umožňuje Air Bank dál investovat do svého rozvoje.
„Máme radost, že počet našich klientů i jejich zájem o naše služby dál rychle roste, a že se nám daří už třetí rok v řadě hospodařit ziskově. Umožňuje nám to dál hodně investovat do vývoje nových služeb i třeba rozšiřování bankomatové sítě,“ říká k pololetním výsledkům banky Michal Strcula, generální ředitel Air Bank.
Air Bank v uplynulých měsících například představila v Česku úplně novou službu Šanon, která lidem zjednodušuje platby faktur a život s účtenkami. Investovala také do dalšího rozšiřování sítě poboček i bankomatů. Za posledních dvanáct měsíců Air Bank postavila 8 nových poboček a 30 nových bankomatů.
Díky tomu se dál rychle zvyšuje i počet klientů Air Bank, který ke konci června 2016 meziročně vzrostl o 30 % na 474 761. Objem vkladů na běžných a spořicích účtech klientů meziročně vzrostl o 21 % na 74,2 miliardy Kč. Celkový objem úvěrů v portfoliu banky se zvýšil o 12 % na 28,6 miliardy Kč. Nejrychleji opět rostly spotřebitelské úvěry a nově i hypotéky, které loni Air Bank začala refinancovat.
Celková bilanční suma Air Bank vzrostla meziročně o 20 % na 81,6 miliardy korun. Vlastní kapitál banky se zvýšil o 3 % na 5 miliard korun.
|
12.8.2016
PředchozíDalší
| | |