Jak správně reklamovat zboží?

Novému laptopu nefunguje napájení, mobil měl po rozbalení škrábanec na displeji a nové kozačky se po třetím použití rozlepily. V takovém případě máte právo zboží reklamovat a domáhat se nápravy. Jak ale na to? I v této oblasti panuje řada mýtů a nejasností. Například není pravda, že aby byla reklamace uznána, musíte zboží donést v originálním a neporučeném obalu, byť to mnozí prodejci stále tvrdí. Nejednoho nespokojeného zákazníka tím od reklamace určitě odradí! Dokonce nemusíte přinést ani originál dokladu o koupi. Já zákazníkům radím, že jim stačí třeba i výpis z účtu. Myslíte si, že pokud vám mobil se škrábancem prodali na prodejně v Přerově, musíte se při reklamaci připravit na cestování? To také není pravda, zajít můžete do jakékoliv provozovny dané firmy. Na té navíc vždy musí být připraven někdo, kdo je oprávněn reklamaci přijmout. To před lety ještě nebývalo pravidlem.

Pokud se vážný problém projeví během roku a půl od koupi, můžete požadovat výměnu věci. A kdy vám reklamaci naopak asi neuznají? Například pokud se jedná o drobná poškození vzniklá opotřebením – třeba když se v židli uvolní šroub a stačí ho dotáhnout. V takové situaci se nové židle nedomůžete. Nebojte se ale se svými nároky ozvat, zákony na spotřebitele myslí.


Home Credit  |  31.10.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz