Vánoční nákupy na internetu už začaly, ukazují tržby

Přestože vánoční stromečky zatím moc vidět nejsou, Češi už pod ně začali hojně nakupovat dárky. Ukazuje to nárůst tržeb prodejců zboží a služeb na internetu. Ty se v říjnu oproti září zvedly o 20 procent a meziročně (říjen 2016 vs. říjen 2015) zaznamenaly nárůst o 19 procent. A téměř až do Štědrého dne už budou jen růst, protože přijde několik silných nákupních období. Jednoznačně nejsilnější bude celý prosinec, během nějž Češi na internetu utratí zhruba osminu z celkového ročního obratu. Vyplývá to z údajů předního zprostředkovatele online plateb v České republice, společnosti PayU, přes kterou Češi ročně zaplatí zboží a služby za více než 7 miliard korun. PayU má zhruba čtvrtinový podíl na všech online platbách českých zákazníků a společně s Českou spořitelnou a ČSOB patří k nejvýznamnějším a největším hráčům v oboru.

V polovině listopadu, konkrétně 15. a 16. listopadu, se očekává až dvojnásobek průměrného denního obratu. Důvodem je tradiční projekt srovnávače Heureka.cz Dny dopravy zdarma, ke kterému se připojuje řada internetových obchodníků. Stejně tak se tradičně očekává nejméně padesátiprocentní nárůst online transakcí na Black Friday.

„Vrcholem nákupní sezóny bude prosinec, zejména poslední týden před Vánocemi. U objednávek doručovaných poštou nebo kurýrními službami je vrchol v polovině prosince. U objednávek vyzvedávaných na odběrných místech se posouvá ještě blíže ke Štědrému dni. V loňském roce byl nejsilnější den 14. prosinec a obrat v tento den byl 2,6krát vyšší než obrat během průměrného dne. Vrcholu dosáhly nákupy v devět hodin večer,“ říká Barbora Tyllová, country managerka společnosti PayU pro Česko i Slovensko.

Nejvíce lidé na internetu nakupují v prosinci. Loni tvořily obraty v tomto měsíci 13 % z celkových ročních obratů. Velmi silné měsíce jsou také listopad a leden.

Češi dohromady za zboží a služby online platí ročně řádově desítky miliard korun a uskuteční nižší desítky milionů transakcí. Jejich objem se meziročně zvyšuje zhruba o třetinu. Jen přes přes PayU Češi loni provedli téměř 5,5 milionu platebních transakcí.


PayU  |  11.11.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz