Mileniálové budou brzy tvořit třetinu pracovní síly. Firmy s nimi však stále neumí pracovat

Nedostatečné pochopení nastupující generace tzv. mileniálů a nutnost zavést flexibilnější firemní struktury, to jsou největší výzvy, které stojí před personalisty českých i globálních firem. Vyplynulo to z diskuze odborníků Institutu členů správních orgánů (Czech Institute of Directors - CIoD), společnosti Stanton Chase a více než čtyř desítek odborníků na personalistiku z českého trhu.

Podle údajů společnosti Deloitte se stala organizační struktura firem v roce 2016 nejdůležitějším tématem mezi odborníky na lidské zdroje. Celých 92 % z respondentů studie odpovědělo, že patří k důležitým trendům letošního roku. „Souvisí to i s masovým nástupem mileniálů do pracovního procesu,“ vysvětluje Jozef Papp, ředitel české pobočky společnosti Stanton Chase, která se věnuje vyhledávání vrcholových manažerů.

Dnešní dvacátníci a třicátníci mají od pracovního prostředí jiná očekávání než zástupci tzv. generace X (narozeni 1963-1980) či narození v 50. až 60. letech v době populační exploze. „Mladí lidé očekávají flexibilitu pracovní doby, chtějí se vzdělávat, potřebují balanc mezi osobním a pracovním životem,“ poukázal na hlavní požadavky Ivan Feninec, personální ředitel České pošty, jednoho z největších českých zaměstnavatelů. Zavedení programů vedoucích ke zlepšení v těchto oblastech bude vyžadovat značné investice.

Velkým trendem mezi personalisty je oslovování potenciálních zaměstnanců na sociálních sítích. „Firmy se začínají prezentovat jako mladé, dynamické, nestrukturované a „nekravaťácké“. Důležité ale je, aby firma komunikovala ty hodnoty, které má zaměstnanec možnost v pracovním poměru skutečně prožít,“ popsal situaci na českém trhu David Pirner, zakladatel poradenské společnosti Grant Thornton a rovněž člen Institutu členů správních orgánů.

Jak úspěšně navázat vztah s mileniály, to bude výzva i pro ředitele společností. „Budou muset být schopni chápat nové obchodní modely, které přicházejí s nástupem nových technologií a Průmyslu 4.0,“ říká David Pirner. CEO by měl být komplexnější znalostně, ale i osobnostně. „Je důležité, aby ředitelé firem a členové správních orgánů byli schopni hledat společné jmenovatele, držet firemní kulturu a hodnoty a neztratit se ve změti dat a informací, které nás obklopují,“ uzavřel téma Petr Fiman, viceprezident Institutu členů správních orgánů a viceprezident společnosti Electric Powersteering Components Europe.

Další setkání hodlá Institut členů správních orgánů ve spolupráci se společností Stanton Chase uspořádat na jaře příštího roku. Výkonná ředitelka Institutu Monika Zahálková pak potvrdila, že spolupráce mileniálů s výkonnými managementy bude tématem i při dalších společných akcích. Více informací bude k dispozici na webu www.ciod.cz.

O společnosti Stanton Chase

Mezinárodní společnost Stanton Chase je jedním z předních světových poskytovatelů služeb v oblasti Executive Search. Hlavním cílem společnosti je budování profesionálních manažerských týmů pro klienty na celém světě. Společnost byla založena v roce 1990 a v současné době působí v 72 pobočkách ve 42 zemích Asie, Evropy a Ameriky. Klíčem úspěchu firmy je důraz na profesionalitu zaměstnanců, jedinečná strategie, výborná znalost klienta, schopnost naslouchat a flexibilně se přizpůsobit potřebám klienta. Více informací naleznete na www.stantonchase.cz.


Stanton Chase  |  23.11.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz