Pojišťovnictví jako garant bezpečné budoucnosti klienta

Čelní představitelé evropské i národní pojišťovací industrie diskutovali o budoucím vývoji pojištění na odborné konferenci, kterou Česká asociace pojišťoven (ČAP) uspořádala v Kongresovém centru České národní banky. Předseda EIOPA Gabriel Bernardino představil postoj evropského dohledového orgánu k legislativnímu vývoji a generální ředitelka Insurance Europe Michaela Koller pohovořila na téma budoucího vývoje pojistného trhu jako celku. Záštitu nad setkáním, kterého se zúčastnilo téměř 300 zástupců pojistného trhu, převzal guvernér České národní banky Jiří Rusnok.

„Ochrana spotřebitele byla pro EIOPA vždy na jednom z předních míst a i nadále určuje naše priority. Konečným cílem veškerého úsilí EIOPA je preventivní ochrana pojistníků i účastníků systému. Selhání v oblasti ochrany spotřebitele nejen poškozuje konkrétní zákazníky, ale může mít i širší dopad z hlediska obezřetnosti, což je hrozbou pro stabilitu celého finančního odvětví,“ řekl prezident EIOPA Gabriel Bernardino v rámci úvodního bloku konference a zároveň upozornil na to, že regulatorní změny jsou pro obnovení důvěry spotřebitelů a zachování finanční stability nezbytné. V panelové diskuzi pak zazněly obavy z přemíry regulace, která by ve svém důsledku mohla negativně ovlivnit konkurenci mezi pojišťovnami a vytvářet bariéry přístupu na trh. Klient by měl být v budoucnu více informovaný, ale jak podotknul Christian Eltner z rakouské asociace: „Více požadovaných informací s sebou ještě automaticky nepřináší lepší ochranu spotřebitele – naopak, klient informace nedokáže zpracovat ani se v nich orientovat.“

Vedle problematiky evropské regulace čekají evropský pojistný trh i další výzvy, na které upozornila Michaela Koller, ředitelka Insurance Europe: „Hozenou rukavicí je aktuálně práce na nových produktech, které budou krýt rizika přinášená vznikem moderních technologií nebo například vznik penzijních produktů, které budou v nejbližší budoucnosti s rostoucím počtem seniorů klíčové a nezbytné. Pojišťovny by měly stále potvrzovat, že jsou součástí řešení, nikoli součástí problémů a měly by být na každou situaci dobře připraveny.“

V navazující panelové diskuzi se generální ředitelé českých pojišťoven shodli na tom, že kromě regulace je třeba stále lépe naslouchat a rozumět potřebám klientů a vést s nimi co nejtransparentnější dialog. „Dobrá práce s daty sice bude přinášet pojišťovnám možnost lépe odhadovat rizika a podle toho je oceňovat, je však také třeba budovat a upevňovat důvěru klientů,“ shrnul Martin Diviš, prezident ČAP, a doplnil: „Paralelně s technologiemi, které jsou pouhými nástroji k rychlejší a efektivnější komunikaci, je do budoucna třeba nadále ctít hodnoty, jakými jsou vstřícnost, pochopení klienta a poctivost v poskytování kvalitní služby. Z profesního pohledu je pak nezbytné posilovat dobrou reputaci pojišťovnictví s cílem získávat do svých řad kvalitní zaměstnance, jež budou schopni do oboru vnášet invenci a nové pohledy.“

Cílem pořádané konference bylo vytvoření unikátní platformy pro pravidelná setkání zástupců pojistného trhu a odborné veřejnosti a seznámení se s aktuálními problémy, trendy a výzvami pro pojistný sektor. „Dobře fungující sektor pojišťoven je konkurenční výhodou české ekonomiky, má stabilizující vliv jak díky dlouhodobým investicím, tak prostřednictvím ochrany klientů a firem. Je důležité, abychom tyto výhody ubránili i při diskusích o podobě dalších regulačních předpisů přicházejících z Bruselu. Konference jako platforma dialogu trhu s regulátorem a dohledem hraje v definici národních zájmů svou důležitou roli.“ zhodnotil akci Jan Matoušek, výkonný ředitel ČAP.


ČAP  |  24.11.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz