Rekordní Black Friday v affiliate síti VIVnetworks.com
Nákupní svátek Black Friday, v rámci něhož řada obchodů nabízí výrazné slevy, letos překonal očekávání. Zatímco v roce 2015 byl denní nárůst obratu v největší české affiliate síti VIVnetworks.com při Black Friday 59 %, letos se jednalo o 68 %.
V meziročním srovnání je rozdíl mezi Black Friday 2015 a 2016 z hlediska obratu velmi vysoký – 234 %, protože v affiliate síti VIVnetworks.com během uplynulého roku přibyla téměř stovka nových inzerentů. „Letošní rok je pro nás v mnoha ohledech rekordní. Nejde pouze o nárůst počtu inzertních partnerů a výše obratu, ale i o celkový rozvoj naší affiliate sítě, či řadu úspěchů a ocenění, jichž jsme dosáhli,“ říká Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com a pokračuje: „Podle informací od obchodních partnerů bude podobně rekordní i celá letošní vánoční sezóna.“
V roce 2015 byla v průběhu vánočních nákupů průměrná výše objednávky v oboru elektro 3009 Kč, v módě 1340 Kč. Letos v rámci akce Black Friday činila průměrná výše objednávky bez ohledu na kategorii 1987 Kč.
Nejpopulárnějšími kategoriemi zboží jsou v affiliate síti před Vánocemi tradičně elektro, ženská móda, hračky a kosmetika. V elektru partneři VIVnetworks očekávají největší zájem o mobilní telefony a televize s větší úhlopříčkou, dále pak notebooky, herní konzole, powerbanky a externí pevné disky. V ženské módě se největší poptávka očekává u šatů a s velkým odstupem u kabátů. Mezi hračkami jsou stálicí stavebnice Lego a z kosmetiky je největší zájem o parfémy.
„Trendem letošního roku byl fakt, že řada online obchodů protáhla Black Friday z jednoho dne i na následující víkend či dokonce na celý týden. Marketingové využití v online prostředí bylo přitom nepoměrně vyšší než v klasických kamenných obchodech a nákupních centrech,“ všímá si Robert Studený. Na pondělí následující po Black Friday připadá další nákupní svátek Cyber Monday, který se u nás také postupně prosazuje, především v internetových obchodech zaměřených na IT a elektro. Ale jeho popularita a ovlivnění prodejů je zatím řádově menší.
O společnosti VIVnetworks.com
VIVnetworks patří na českém, slovenském, polském a maďarském trhu mezi silné hráče na poli Affiliate marketingu. Využívá k tomu technologii CJ Affiliate by Conversant (dříve Commission Junction). Ke klientům na českém trhu patří známé značky jako například KASA.cz, Mall.cz, ZOOT.cz, Euronics.cz, Parfums.cz,Okay.cz, Sconto Nábytek, ČEDOK, Tchibo, TESCOMA.cz, BATA.cz, ALLIANZ.cz, NAKUPVAKCI.cz, mBank.cz, Hej.sk, ZľavaDna.sk, Parfums.sk a další. Významně se podílí na rozvoji trhu výkonnostního marketingu pořádáním workshopů a konferencí.
|
28.11.2016
PředchozíDalší
| | |