Firmy nejčastěji vybírají financování vozů dle vlastní zkušenosti a ceny
Při výběru financování preferuje třikrát více fleet manažerů nejnižší splátky před přidanými hodnotami, mezi které patří servis, pojištění a telematika. Až 45 % flleet manažerů přiznává, že při výběru vozů oslovují leasingovou společnost, se kterou mají dobré zkušenosti a další společnosti si nechávají v záloze. Informace vyplývají z aktuálního průzkumu Volkswagen Financial Services mezi 203 fleet manažery ve firmách v rámci celé ČR s minimálním počtem 5 firemních automobilů do 3,5 tuny.
Vlastní zkušenost hraje prim
Více než 34 % z fleet manažerů se při výběru leasingové společnosti spoléhá na vlastní zkušenosti a dostupné reference, téměř 25 % vybírá financování dle nejnižší splátky, 20 % podle značky vozu, 12 % oslovuje stávajícího dodavatele / leasingovou společnost a pouhých 8 % si vybírá podle přidaných hodnot nad rámec samotného financování, tj. např. podle servisu, pojištění a systému měření efektivnosti jízdy.
Nízká splátka není vše
„Většina klientů je přesvědčena, že nejvíce peněz na provozování firemního vozového parku ušetří vyjednáním co nejvyšší slevy na vstupu. Přitom se ale jedná o jeden velký mýtus, neboť například u vozového parku složeného z 15 vozů přinese zvýšení slevy o 2 % úsporu zhruba 200 tisíc korun, ale optimální konfigurace dokáže ušetřit za dobu provozu až šestinásobně více (1,2 milionu korun),“ upozorňuje Jan Sedláček, ředitel oddělení Fleet a remarketing ve Volkswagen Financial Services.
Zpočátku ušetřit, později prodělat
Velikost splátky by neměla být tím jediným ani hlavním, dle čeho by se měl fleet manažer rozhodovat při výběru leasingové společnosti. „Výrazné rozdíly ve splátkách mohou signalizovat, že leasingová společnost zvýhodní kalkulaci na začátku a podmínky bude průběžně znevýhodňovat,“ poukazuje na možná rizika Jan Sedláček. S takovým jednáním se setkalo již 35 % fleet manažerů, ale přesto jej 37 % z nich stále nebere v potaz.
Jak vybrat vhodnou leasingovou společnost?
„Všem zájemcům o volbu financování vozového parku doporučujeme také vyhnout se otevřeným kalkulacím, kdy na sebe přebírají riziko zůstatkových hodnot. A z posledních signálů na trhu vidíme, že trh s ojetými vozy může být dlouhodobě volatilní,“ míní Jan Sedláček. Ke svým doporučením přidává ještě pět základních pravidel výběru leasingové společnosti.
O průzkumu
Průzkum byl realizován 2. - 20. 6. 2016 výzkumnou agenturou SC&C pro Volkswagen Financial Services prostřednictvím metody CATI + CAWI agenturou SC. Průzkumu se zúčastnilo 203 fleet manažerů ve vybraných firmách v rámci celé ČR s minimálním počtem 5 firemních automobilů do 3,5tuny (58 % dotázaných firem s 6 až 10 auty, 25 % firem s 11 až 20 auty, 17 % firem s více než 21 auty). Regionální zastoupení: 25 % Praha + Středočeský kraj, 39 % zbytek Čech a 36 % Morava.
|
13.12.2016
PředchozíDalší
| | |