Průměrná platba na inernetu je 1324 korun, nejvíce jich letos bylo 12. prosince

V letošním roce se zvýšila průměrná platba zákazníků na českém internetu za nákup zboží a služeb na 1324 Kč. To je o 46 korun více než loni. Zároveň se o desítky procent zvýšil celkový počet transakcí. Češi jich na celém internetu letos udělali několik desítek milionů. Nejvytíženější dny v roce byly v počtu platebních transakcí téměř sedmkrát silnější než ty nejslabší. Nejvíce peněz za den na internetu lidé letos zaplatili 12. prosince, naopak nejklidnější byly platební transakce během Velikonoc. Stejně tak Štědrý den patřil k velmi klidným dnům v roce. Vyplývá to z údajů předního zprostředkovatele online plateb v České republice, společnosti PayU, přes kterou Češi v roce 2015 zaplatili zboží a služby za více než 7 miliard korun (tržby za rok 2016 zveřejní firma v prvním čtvrtletí příštího roku). PayU má zhruba čtvrtinový podíl na všech online platbách českých zákazníků.

Výší transakce se Češi řadí ke středoevropskému průměru. S částkou 1324 korun utrácejí během jedné transakce zhruba dvakrát více než zákazníci v Polsku, ale o 900 korun méně než je průměrná objednávka v Maďarsku.

Nejvyšší platba na internetu přes společnost PayU byla v roce 2016 v řádu stovek tisíc korun, kterými si sázkař dobil své hráčské konto. Naopak nejnižší hodnoty se pohybují v řádu jednotek korun a jedná se o většinou o úhradu drobných poplatků za verifikace účtů.

Češi letos nejvíce utráceli na internetu v tyto dny: 15. listopadu (den dopravy zdarma), 25. listopadu (Black Friday) a 28. listopadu (Cyber Monday) a 12. až 14. prosince. Každý z těchto dnů uskutečnili zákazníci řádově desítky tisíc transakcí.

„Zdaleka nejsilnější nákupní hodina v letošním roce byla 12. prosince v devět hodin večer,“ říká Barbora Tyllová, country managerka společnosti PayU pro Česko i Slovensko.

Nejklidnější co se internetových nákupů týká, byly letos Velikonoce (26. a 27. března) a všechny červencové soboty, kdy přes PayU udělali zákazníci jen jednotky tisíc objednávek.

Dle údajů PayU byl z měsíců letos jednoznačně nejsilnější prosinec, během kterého Češi (do 25.12) utratili o 80 % více peněz než v nejklidnějším měsíci v roce, kterým byl únor. V prosinci zákazníci utratili osminu všech peněz na internetu.

Většina, 60 % transakcí, se uskutečnila přes platební tlačítka PayU napojená na české bankovní domy. Více než každá třetí platba přes PayU byla platba platební kartou a jen 3,5 % připadlo na běžné bankovní převody.


PayU  |  28.12.2016


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz