Nový projekt peer-to-peer (P2P) vydělává na úspěšných
„Burza je dnes ruská ruleta, podílové fondy vydělávají leda na sebe a investice do nemovitostí je běh na dlouhou trať. Když chci solidně zainvestovat, abych kvůli tomu rozjel vlastní byznys,“ komentuje s nadsázkou Roman Kakos založení své firmy SpotiPay zaměřené na investiční odkup faktur.
SpotiPay je online platforma propojující investory se zájmem o krátkodobý investiční horizont s firmami, které chtějí financovat svůj rozvoj prodejem faktur před jejich splatností. Umožňuje zájemcům z řad firem prodat fakturu či pohledávku před splatností a inkasovat za ni peníze dříve, než kdyby čekali na její běžnou úhradu. Možnost prodávat faktury mají i menší firmy či start-upy, které jsou subdodavateli velkých společností, a to bez řady omezení hendikepujících v tomto segmentu tradiční factoring. Nakupovat faktury může kdokoli a výnos skutečně dosahuje až 12 % p. a.
Roman Kakos, zakladatel firmy SpotiPay (www.spotipay.cz) odpovědný za strategické vedení a vývoj, má dlouholeté zkušenosti z bankovního sektoru, kde přes 10 let zastával vrcholné řídící funkce a byl také u úplných počátků P2P byznysu v České republice.
S rozvojem technologických inovací ve finančním sektoru se otevírá prostor pro celou řadu nových produktů. Spot factoring, kterým se SpotiPay zabývá, je jedním z nich. Fintechové nápady zpřístupňují svět financí široké veřejnosti a nabízejí mimo jiné i dosud nevídané investiční možnosti. Prodej faktur před splatností kvůli urychlení finančních toků a naopak jejich odkup za účelem investice se dík tomu realizuje velmi jednoduše a rychle. Celý systém přitom podléhá několikastupňovému zabezpečení a firma SpotiPay je registrovaná u České národní banky (ČNB) jako finanční instituce malého rozsahu i u Úřadu pro ochranu osobních údajů (UOOU).
Česká republika je v současnosti druhým největším trhem technologických inovací ve finančním sektoru v regionu střední a východní Evropy. Podle analýzy poradenské společnosti Deloitte vložily zdejší banky a pojišťovny do tohoto oboru přes pět miliard korun. Dá se předpokládat, že investice dále prorostou a s nimi i zájem laické veřejnosti, pro níž bylo dosud finančnictví španělskou vesnicí, o nové zajímavé možnosti. Z tohoto pohledu si Roman Kakos pro založení firmy SoptiPay nemohl vybrat lepší chvíli.
|
16.1.2017
PředchozíDalší
| | |