Letuška.cz prodala v loňském roce téměř 295 tisíc letenek. Češi létali častěji a levněji než před rokem
Společnost Asiana, která provozuje portál Letuška.cz, zvýšila v loňském roce obrat z 2,7 miliard na 3,6 miliardy korun. Ze 77 % se na tom podílel prodej letenek, za které Češi u Asiany utratili 2,8 miliardy korun. Za tuto částku zakoupili téměř 295 tisíc letenek, což je ve srovnání s rokem 2015 o polovinu více. Spolu s dalšími statistikami to oznámila společnost Asiana, která zveřejnila předběžné hospodářské výsledky za rok 2016.
V roce 2016 vystavila Asiana 294 560 letenek v celkové hodnotě 2,8 miliardy korun. Oproti předchozímu roku je to o téměř 100 tisíc kusů více. Průměrná cena letenky naopak klesla. V roce 2016 činila 9 460 Kč, o rok dříve to bylo 10 300 Kč, Češi tedy létali v průměru o 840 Kč levněji. Loni se přitom podívali celkem do 1 124 destinací po celém světě. Nejčastějším cílem byla Paříž, za ní následovala Moskva, Barcelona, Amsterdam, Řím, Frankfurt, Brusel, New York a Dubaj.
Průměrná délka pobytu, na kterou si lidé letenky kupovali, byla devět dní. „Přičítáme to většímu zájmu o levné letenky do Asie, zejména v druhé polovině roku 2016, kde bývá pobyt zpravidla delší než v evropských destinacích,“ vysvětlil Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz, která má již téměř dvaceti pětileté zkušenosti v oblasti cestování.
Letuška.cz je v kurzu
Samotný portál Letuška.cz navštívilo v loňském roce přes 5,8 milionu unikátních uživatelů, tedy téměř o 700 tisíc více než v roce 2015 a o 1,6 milionu více než v roce 2014. Výrazně se díky tomu podílel na růstu prodeje letenek.
Letenky však nejsou jedinou oblastí podnikání Asiany, která kromě Letušky provozuje také cestovatelské portály Superletuska.cz, Study.cz, Europea.travel či Viza.cz. Její obrat čím dál více ovlivňují také prodeje přidružených cestovních produktů a služeb, jako je zprostředkování ubytování, incomingových služeb, pojištění, studijních pobytů, zájezdů, vízového servisu a dalších cestovních služeb.
O společnosti ASIANA a portálu Letuška.cz
Cestovní agentura ASIANA byla založena v roce 1993. Její portál Letuška.cz byl v 90. letech prvním online prodejcem letenek na českém trhu a naučil Čechy nakupovat letenky přes internet. Letuška.cz svým zákazníkům nabízí veškeré možné služby spojené s cestováním po celém světě.
|
19.1.2017
PředchozíDalší
| | |