4 z 10 Čechů oslaví Valentýn s partnerem, a to nejčastěji doma. Dárkem číslo jedna bude letos jídlo

V Česku letos oslaví svátek sv. Valentýna se svým partnerem 39 % lidí. Zhruba stejný počet však tento svátek vůbec neslaví. Z těch, kteří na tento den plánují nějaký program, pak většina lidí bude slavit doma. Nejčastějším dárkem budou letos sladkosti a jídlo. Výzkum, který uskutečnil Český národní panel na vzorku pěti set respondentů z internetové populace ve věku 18-64 let, nabízí i srovnání se stejnými šetřeními na Slovensku a v Polsku, kde jsou návyky kolem Valentýna velmi podobné jako v Česku. Rozdíl je ale například v tom, že z těchto tří zemí je právě v Česku nejvíce lidí, kteří den sv. Valentýna neslaví.

Téměř 40 % lidí z české internetové populace bude letos slavit svátek všech zamilovaných se svým partnerem. Zhruba stejný počet lidí však tento svátek nijak slavit nehodlá – k tomu se přihlásilo 38 % respondentů. Jako důvod lidé nejčastěji uváděli to, že se nejedná o českou tradici. Tato otázka nabízí i zajímavé srovnání s panely na Slovensku a v Polsku, kde je vyšší procento lidí, kteří budou slavit 14. únor se svými partnery: v obou zemích jich je téměř polovina. Zároveň je na Slovensku a v Polsku méně těch, kteří svátek vůbec neplánují slavit – těch není ani pětina.

Z těch Čechů, kteří ovšem Valentýn slavit budou, ho 54 % oslaví doma, 39 % plánuje romantickou večeři a 11 % chystá valentýnský výlet nebo dovolenou. Co se týče dárků, většina za ně neplánuje utrácet ve velkém: necelé dvě třetiny dotázaných za ně nezaplatí více než 500 korun.

Nejobvyklejším darem letos budou sladkosti nebo jídlo (38 %), na druhém místě pak květiny (26 %). Pětina respondentů plánuje své blízké obdarovat kosmetikou či parfémem.

Otázka, která zjišťovala, jaké dárky by dotázaní chtěli k Valentýnu dostat, ukazuje různá přání mužů a žen. Zatímco ženy by si nejvíce přály dostat květiny (58 %), u mužů je nejčastějším přáním sladkost/jídlo (27 %).
Respondenti také odpovídali na otázku, zda byli spokojení s posledním dárkem, který od svých partnerů dostali, na niž 70 % odpovědělo, že ano. Pouhá 2 % spokojená nebyla.

Doplňující informace:

Český národní panel (www.ceskynarodnipanel.cz) je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku, na Slovensku (Slovenský národný panel – SNaP) a v Polsku (Polski panel narodowy – PPN). Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci České republiky, Slovenské republiky a Polska. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz. Disponuje početnou skupinou 50 000 respondentů v České republice, 20 000 respondentů na Slovensku a 6 000 respondentů v Polsku.


Český národní panel  |  13.2.2017


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz