Pro zákazníky je důležité zdraví a vlastní zkušenost

Které klíčové faktory ovlivňují volbu českých zákazníků, pokud se jedná o tekuté potraviny? Pro 73 % respondentů je důležité, aby za své peníze dostali tu nejlepší hodnotu. Dvě třetiny tvrdí, že jako zásadní vnímají zdravotní přínosy potravin, u žen je to dokonce 73 %. Zákazníci si všímají i obalu zboží. Pouze třetina spotřebitelů přiznává, že vyhledávají nejnižší cenu. Češi se při volbě potravin hodně spoléhají na vlastní zkušenost a image značky. Průzkum zákaznických preferencí u tekutých potravin si u agentury STEM/MARK zadala společnost Tetra Pak, a to při příležitosti 25. výročí svého vstupu na český trh.

O své zdraví se staráme, hlavně ženy

Kdo chce žít zdravě, většinou se pokouší vyhledávat potraviny, které neobsahují éčka, konzervanty a další přidané látky. „Především ženy se velmi ohlížejí na to, jestli je produkt skutečně přírodní a neobsahuje přidané látky. To je důležité pro 70 % žen,“ říká Lenka Hálková, marketingová manažerka společnosti Tetra Pak Česká republika. Češky se také daleko více než muži zajímají o to, zda je produkt zdravý – činí tak 73 % žen, ale už jen 61 % mužů. Otázce zdraví přikládají důležitost především lidé ve středním věku.

Při nakupování se řídíme vlastní zkušeností i image značky

Když Češi procházejí mezi regály obchodů, zboží si pečlivě vybírají. Na to, které produkty nakonec vloží do košíku, má velký vliv fakt, zda s nimi byli v minulosti spokojeni. „Osm lidí z deseti se rozhoduje podle toho, jaká byla jejich předchozí zkušenost se zbožím,“ myslí si Hálková. Společnosti by si také měly dávat pozor na to, jaká jejich výrobky provází pověst. I ta je totiž pro rozhodování českých spotřebitelů důležitá. Na dobrou reputaci značky se ohlížejí dvě třetiny Čechů. „Kvalitní produkty si zákazníky vždycky najdou,“ uzavírá Hálková.

Šetrnost produktů k životnímu prostředí sleduje více než polovina Čechů

Hodně se mluví o potřebě nakupovat regionální produkty a hlídat původ zboží, stejně jako etické standardy při jeho výrobě. Češi si v obchodech takové otázky kladou až jako druhé v pořadí. Více než polovina zákazníků považuje za důležité, zda je produkt šetrný vůči životnímu prostředí a jestli ho lze recyklovat. Na to, jestli je obal vyrobený z obnovitelných materiálů, se ohlíží necelá polovina zákazníků.

Volíme různé obaly pro různé příležitosti i zboží

„Průzkum ukázal, že lidem záleží na tom, aby se jim s obaly snadno manipulovalo. Od donesení nákupu domů přes skladování po otevření obalu a nalévání – to vše musí být co nejsnadnější. Pro čtyři pětiny je důležitá možnost znovu uzavřít obal, polovina preferuje obal s uzávěrem. Obalové společnosti proto musí neustále inovovat a nacházet řešení, která obchodníkům i konzumentům nejlépe vyhovují,“ vysvětluje Lenka Hálková. Jiné typy obalů volí Češi například na cesty ven, kdy preferují plast. Při běžném domácím použití sáhne pětina spotřebitelů po nápojovém kartonu. Ten je oblíbený hlavně u mléka a džusů, které drtivá většina respondentů kupuje právě v nápojovém kartonu.

O SPOLEČNOSTI TETRA PAK

Tetra Pak je světovým lídrem v oblasti zpracování a balení potravin. V úzké spolupráci se zákazníky a dodavateli poskytujeme bezpečné, inovativní a ekologicky šetrné produkty, které každý den uspokojují potřeby stovek milionů lidí ve více než 170 zemích celého světa. Společně s více než 23 000 zaměstnanců ve více než 80 zemích se jako lídr v odvětví zavazujeme k odpovědnému a trvale udržitelnému přístupu k podnikání. Naše motto CHRÁNÍME DOBRÉ (PROTECTS WHAT’S GOOD™) odráží naši vizi zajišťovat bezpečnost a dostupnost potravin po celém světě. Další informace o společnosti Tetra Pak jsou k dispozici na adrese www.tetrapak.com.


TETRA PAK  |  16.2.2017


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz