ČBA: nová kampaň v rámci projektu #bezpecnebanky cílí na generaci 30+
Česká bankovní asociace spouští novou televizní kampaň zaměřenou na kyberbezpečnost. Herci Petr Vacek a Tereza Dočkalová v krátkých a komických příbězích představují nejčastější chyby, kterých se lidé dopouštějí v online prostředí a díky nimž mohou snadno přijít o peníze na svých bankovních účtech. Spoty byly vytvořeny ve spolupráci s produkční agenturou YEKOT FILM a diváky budou oslovovat na kanálech ČT2 a Nova Group od poloviny srpna do poloviny září.
Dodržování bezpečnostních pravidel v online prostředí je zásadním tématem posledních let. „Prostřednictvím Indexu kyberbezpečnosti ČBA si pravidelně zjišťujeme, jak na tom Češi se svými znalostmi v oblasti kyberbezpečnosti jsou. Dosažené výsledky, kdy jen 60 % respondentů má o dané problematice ucházející znalosti, nás utvrzují v tom, že je stále potřeba vzdělávat ten okruh lidí, který riziko v online prostředí nevnímá jako hrozbu či o něm vůbec neví,“ přibližuje Tomáš Hládek, odborník na kyberbezpečnost ČBA, a dodává: „Prohřešky, kterými Češi opakovaně ohrožují své peníze na bankovních účtech, jsou stále stejné. Patří k nim nezodpovědné nakládání s PINy a hesly, nedostatečné zabezpečení mobilních telefonů a počítačů, ale i celkově neopatrný pohyb v on-line prostředí, například při nákupech na nezabezpečených stránkách.“
Po loňské úspěšné kampani s youtubery, která cílila především na nejmladší generaci pohybující se na internetu jako doma, se letošní kampaň obrací i na generaci 30+. Náměty scénářů tvoří čtyři nejčastější chyby uživatelů internetu – podceňované zabezpečení mobilních telefonů, nedostatečná ochrana citlivých údajů, špatná identifikace podvodných webových stránek/e-shopů a otevírání nevyžádaných emailů (phishing). „Rozhodli jsme tato témata zpracovat do komických scének probíhajících v šatně herců mezi filmovým natáčením. Věříme, že témata spotů budou lépe zapamatovatelná i díky bláznivým kostýmům z říše fauny a flóry, se kterými nenásilně pracuje i dějová linka,“ vysvětluje Tomáš Hládek.
Reklamní spoty jsou od poloviny srpna do poloviny září vysílány na kanálech ČT2 a Nova Group.
Diváci je také mohou shlédnout na webové stránce www.bezpecnebanky.cz, kde jsou také uvedeny základní informace o tom, co uživatelům v on-line prostředí reálně hrozí, jak si zabezpečit svůj počítač a mobilní telefon, nebo si mohou vyzkoušet své znalosti o kyberbezpečnosti ve speciálním kvízu.
Témata bezpečnostních spotů:
Podceňované zabezpečení mobilních telefonů
Není sekáč, jako sekáč. Ten náš dělá ramena na žížalu, přitom si zapomněl zabezpečit mobil antivirem a z účtu mu mizí peníze jako na drátkách. Podivná extra sleva na houpací sítě ho vyšla poněkud draho. A tak je tentokrát za sekáče žížala.
Nedostatečná ochrana citlivých údajů
To je ale šiška borová, nalepit si heslo do internetového bankovnictví na záda! A navíc tak primitivní, že to praští do očí i zpomaleného šneka. Je zděšen a snaží se šišce pomoct. Ta se ale chová, jako by spadla z višně… pardon, z borovice.
Špatná identifikace podvodných webových stránek/e-shopů
Sviňka je chytré zvířátko a vyzná se i v zabezpečení webových stránek. Prozradí komárovi, jak moc je důležité „S“ v adrese e-shopu. Jen na stránce s https protokolem se může cítit bezpečně a nebude lapen do sítí podvodných obchodníků.
Otevírání nevyžádaných emailů (phishing)
Berušce chybí jedna tečka. Ne však na krovkách, ale v podvodném e-mailu, který ji žádá o citlivé osobní údaje. Ještě, že je na blízku chytrá slunečnice a zabrání maléru. Tak, vymazáno, už je vše v pořádku. A příště buď, beruško, pozornější!
|
20.8.2017
PředchozíDalší
| | |