Lidé se svých nápadů nebojí, originálních start-upů přibývá. Na trhu se objevují stále bizarnější nabídky

Lidé se přestávají bát se svými nápady vyrazit ven. Rostoucí poptávka po originálních, autorských výrobcích a službách může být příležitostí pro začínající podnikatele. Velmi neotřelými start-upy se to na českém trhu začíná hemžit. Tento trend je vidět i na internetových B2B tržištích.

„Mezi originálními nabídkami a poptávkami, které u nás nacházíme, obzvlášť vynikla nabídka ‚Hodinové ženy‘ s popisem ,Váš bordel je naše potěšení‘. Zajímavou kombinací nabízených služeb pak byla společnost, která poskytovala odtahovou službu, autodopravu, pomoc s řešením autonehod a zároveň krmení pro psy,“ řekl Milan Novotný, marketingový ředitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství. „V jiném případě zase jedna firma nabízela rekuperační zařízení pro ohřev užitkové vody odpadním teplem z chlazení a zároveň nabídla chladicí zařízení pro uložení zesnulých včetně příslušenství: patrových regálů, zvedacích a manipulačních vozíků – nabídka, kterou nejlépe ocení krematoria nebo patologie v nemocnicích. Setkáváme se i s firmami, které nabízejí velmi netradiční služby, jako například profesionální jasnovidectví a energetické čištění od negativních vlivů,“ dodal Milan Novotný.

Průzkum trhu je pro začínající podnikatele důležitým odrazovým můstkem. Bez originálního nápadu se s podnikáním začíná těžko. Ale ani neotřelý nápad sám o sobě nestačí. „Pokud chce začínající firma prorazit v konkurenci na současném trhu, je třeba, aby byla její nabídka velmi úzce specializovaná a aby byla schopna případnou poptávku uspokojit bez větších počátečních investic. Lákadlem pro kupující je často osobnější přístup menších podniků a výrobky či služby přímo z rukou profesionálů,“ vysvětlil Milan Novotný.

Obory, které obsahují nejvíce nabídek, jsou většinou zároveň ty, které převyšují poptávku. „Jedná se především o stavebnictví, zámečnictví a kovové výrobky, služby v oblasti poradenství a školení a prodej autodílů. K typicky nabízeným službám patří též účetní a auditorské služby nebo nabídky cestovních kanceláří. V současné době je největší poptávka po lidských zdrojích. Zejména v oblasti IT či jiných specializovaných profesí je odborníků velký nedostatek,“ uvedl Milan Novotný. Největší šance pro menší podnikatele je podle Novotného v nábytkářství a v nabídce speciálních výrobků na míru. „Například u nás najdete truhláře, který vyrábí a renovuje nábytek speciálně pro kostely tak, aby vypadaly jako z historických referencí. V takových specializovaných odvětvích je velkou výhodou flexibilita a osobní přístup menších podniků.“

Realizovat nákupy přes B2B tržiště je pro poptávající velmi jednoduché. Stačí vložit poptávku a správně ji umístit do oboru, kterého se týká. Denně se rozesílá přes 22 tisíc e-mailů, které obdrží téměř 40 tisíc aktivních uživatelů. Poptávky lze zadávat zdarma – stejně tak prohlížet nabídky ostatních klientů. Placené služby tržiště se vztahují jen na možnost zadávat do systému vlastní nabídku a dostávat relevantní poptávku z oboru klienta v předstihu.

O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství

Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu 1996 a o měsíc později vydává první katalog. Jde o ucelený přehled kontaktů na 40 tisíc oborově roztříděných firem. Katalog vychází pravidelně v české, anglické a německé verzi. O další měsíc později začíná uživatelům sloužit služba ABC Free Line. Jako první společnost na českém trhu firma začala poskytovat skutečně ověřené obchodní kontakty.


ABC Českého Hospodářství  |  12.10.2017


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz