Raiffeisenbank spouští služby pro půl milionu osob se sluchovou vadou
V České republice žije půl milionu osob se sluchovou vadou, které se denně potýkají se ztíženým vyřizováním všedních činností. Pro osoby komunikující znakovým jazykem, je čeština až jazykem druhotným. Proto potřebují tlumočení do svého mateřského znakového jazyka. Počátkem října Raiffeisenbank zavádí online službu Tiché spojení, jež umožní neslyšícím, ohluchlým a nedoslýchavým zákazníkům komunikovat s pracovníky bankovních poboček v reálném čase, a to přepisem mluveného slova nebo tlumočením do znakového jazyka. Přepis mluveného slova je výrazným přínosem zejména pro zákazníky, kteří nepoužívají znakový jazyk a ohluchli v průběhu života.
„Je třeba si uvědomit, že pro neslyšící od narození (prelingválně neslyšící) je čeština až druhým jazykem, jako třeba pro nás angličtina. Od jejich mateřského, tedy českého znakového jazyka, se čeština liší. Jazyky mají odlišnou gramatiku a některá slova i věty se opisují zcela jinak. Součástí jazyka je také zapojení mimiky, která dodává některým znakům význam. Proto při složitější komunikaci s neslyšícími tužka a papír nestačí,“ vysvětluje Danuše Kulhánková, konzultantka Tichého spojení. Služba Tiché spojení je zajištěna ve spolupráci s kvalifikovanými tlumočníky a přepisovateli.
Lidí se sluchovou vadou, kteří tlumočení nebo přepis mohou využívat, je v České republice přibližně půl milionu. Znakovým jazykem pak mluví přes 15 tisíc z nich. „Je pro nás prioritou vyjít maximálně vstříc všem našim klientům, odstraňovat bariéry a zajistit úplné zpřístupnění produktů a služeb,“ vysvětluje Hana Kovářová, marketingová ředitelka Raiffeisenbank, a dodává: „Jsem ráda, že tentokrát pomůžeme klientům se sluchovou vadou. Online tlumočení, které probíhá přímo na pobočce prostřednictvím video-hovoru s pracovníkem Tichého spojení, pomůže klientovi i bankéři při vzájemné komunikaci. Tlumočník také asistuje při vyplňování dokumentů.“
Pilotní verze spuštění služby se letos na podzim uskuteční nejprve na dvou pražských pobočkách Raiffeisenbank. Následně bude rozšířena do všech ostatních.
Na to, jak služba funguje, se můžete podívat na stránkách www.tichespojeni.cz
|
17.10.2017
PředchozíDalší
| | |