Chytré televize jsou v přesile, ale Češi je neumí dobře ovládat

Prodeje Smart TV neboli chytrých televizí s internetem letos opět překročily polovinu z celkového objemu všech prodaných televizí na českém trhu, ale ukázalo se, že většina Čechů neumí jejich funkce dostatečně ovládat.

Podle dat GfK tvořily Smart TV v první polovině letošního roku 57 procent celkového prodeje. Všechny jejich výhody ale využije jen 27 procent lidí. Téměř 60 procent respondentů uvádí, že si vystačí pouze se základní nabídkou. 17 procent lidí uvedlo, že se nové funkce stále učí. Ukázal to zářijový průzkum e-shopu Kasa.cz mezi tisícovkou respondentů z celé České republiky.

Celkově prodeje televizí za poslední tři roky v Česku klesají. Podle údajů GfK se jejich prodej snížil za první polovinu letošního roku meziročně o tři procenta, loni o šest procent a v roce 2015 o dvě procenta.

"Lidé konzumují zábavu a zpravodajství častěji z dalších zařízení jako jsou tablety, stolní počítače nebo mobily. Zároveň v poslední době neproběhl zásadní technologický průlom. Ti, kteří technologie vyhledávají, si už novou televizi pořídili a nyní investují do něčeho jiného," uvedla ředitelka komunikace Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Roste ale zájem o nové typy televizorů. Z celkového prodeje podle GfK tvořily modely Ultra HD 28 procent a modely s prohnutou obrazovkou šest procent ze všech prodaných TV.

Lidé chtějí větší úhlopříčky

Na českém trhu roste také poptávka po televizorech s většími úhlopříčkami. Za první polovinu 2017 narostl objem i hodnota prodeje televizorů s úhlopříčkou od 55’’ dvouciferně. Z celkového objemu prodeje tvořily tyto větší televize 16 procent, uvádí GfK.
Prodej televizorů za první polovinu 2017 se však v Česku meziročně snížil o 3 procenta. Obdobné meziroční srovnání ukazuje dokonce pokles devět procent.

Internet v televizi ale zatím většina lidí nevyužívá, třetina lidí sporadicky. Přes mobil ovládá svoji televizi 15 procent lidí.

Pětina má ještě starý typ TV

Hbb TV využívá 23 procent lidí. Více než polovina lidí neví, co tento výraz pro spojení televizního vysílání a internetu (z anglického Hybrid Broadcast Broadbad TV) znamená. Přes 24 procent respondentů ale uvedlo, že tuto hybridní technologii mají v plánu blíže poznat.

„Průzkum potvrdil, že Češi mají rádi nové technologie a rádi si je pořizují, přestože zatím nevyužijí všechny jejich výhody. Důležité je, že se přibližně jedna pětina až čtvrtina oslovených chystá nové funkce učit a hodlá je brzy využívat,“ říká Andrea Čižmářová.
Přes počítač nebo tablet „konzumuje zábavu“ 35 procent lidí, starý typ televize k tomu má ještě pětina lidí. Pět procent lidí sleduje filmy a seriály na mobilu, vyplynulo z průzkumu.



Kasa.cz  |  8.11.2017


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz