Průměrná výše vymožené kompenzace za opožděný či zmeškaný let pro české cestovatele letos v létě vzrostla na 292 eur
Nad opožděnými nebo zmeškanými navazujícími lety Češi již nemávají rukou, ale naopak stále častěji uplatňují svůj oprávněný nárok na kompenzaci. V letošní letní sezóně (květen – září) činila podle statistik společnosti Click2Claim průměrná výše takto vymožené kompenzace 292 eur (7534 korun), ve stejném období loni se jednalo o 283 eur.
Podle ředitele společnosti Click2Claim Františka Herynka průměrnou výši vymožené kompenzace ovlivňuje poměr vzdálenosti jednotlivých letů, které pak klienti takto „reklamují“. „Během letošního léta činila výše vymožené kompenzace 292 eur, protože zde měly větší zastoupení lety do 1500 kilometrů. U nich činí výše kompenzace 250 eur,“ říká František Herynk. „Ale například loňskou zimní turistickou sezonu, tedy v období od loňského října do letošního dubna, činila průměrná výše vymožené kompenzace 360 eur. Na této sumě se naopak podepsal vyšší poměr dálkových letů nad 3501 kilometrů, u nichž činí výše kompenzace 600 eur,“ dodává.
Vzhledem k vyšší informovanosti veřejnosti o možnostech vyplývajících z příslušného Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 a narůstajícímu počtu letů se zvyšuje i množství případů reklamací, které společnost Click2Claim řeší. Zatímco v loňském roce jich bylo okolo 14.500, v letošním roce podle průběžných čísel odhaduje jejich nárůst až o 70 procent. Za zvyšujícím se počtem žádostí stojí podle Františka Herynka prudký nárůst – až o 110 procent – případů, kdy v zahraničí dochází ke zmeškání navazujících letů.
Mezi klienty společnosti Click2Claim převažují tací, kteří si svoje cesty a dovolené plánují sami. Podle dat za prvních deset měsíců tito lidé tvořili v portfoliu klientů Click2Claim 73 procent. Stejné nároky na kompenzaci však mají i klienti cestovních kanceláří a ty potvrzují, že se na tuto službu jejich klienti ptají stále častěji. „Tuto službu ve spolupráci s Click2Claim nabízíme nově od loňského podzimu a naši klienti to velice oceňují. Jen během letošní letní sezony bylo našimi klienty uplatněno a úspěšně vyřízeno několik desítek žádostí o kompenzaci. Jednalo se především o lety do Antalye, Barcelony a na řecké ostrovy,“ uvedla mluvčí cestovní kanceláře FIRO-tour Eva Němečková.
Podrobné informace k problematice kompenzací jsou k dispozici na webu https://www.click2claim.eu. Na něm mohou klienti cestovních kanceláří, ale i všichni další cestující s leteckými společnostmi též podat žádost o vyřízení kompenzací za zpožděné lety prostřednictvím stručného webového formuláře nebo se dohodnout na zastupování ze strany společnosti Click2Claim.
|
15.11.2017
PředchozíDalší
| | |