GDPR je pro marketéry hrozbou. Ochrana osobních údajů bude za půl roku mnohem přísnější
General Data Protection Regulation (GDPR), neboli obecné nařízení o ochraně osobních údajů začne v Česku a dalších 27 zemích Evropské unie platit od 25. května 2018. Už za půl roku tedy dojde v otázce legislativní ochraně osobních dat k události, kterou lze oprávněně přirovnat k menší revoluci. Jednou z nejohroženějších skupin se stanou marketéři, kteří data potřebují ke každodenní práci.
„Je nesmírně důležité si nejprve uvědomit, kde s osobními daty nakládáte a kdo všechno k nim má přístup,“ říká vedoucí partner Advokátní kanceláře Urbášek & Partners Vratislav Urbášek. „Pro marketéry zdaleka nebude GDPR znamenat jenom povinnost správně nastavit přihlašování uživatelů do newsletteru,“ doplňuje právník Urbášek.
„GDPR zásadně ovlivní činnosti jako remarketing, affiliate marketing, retargeting, eventy i soutěže,“ říká právnička Libuše Kellnerová Jandová z Advokátní kanceláře Urbášek & Partners. „Doporučuji vypracovat si seznam toho, kde s osobními údaji přicházíte do styku,“ dodává Kellnerová s tím, že se nejčastěji bude jednat o nástroje pro rozesílání hromadných e-mailů, databáze klientů, fotografie a videa z pořádaných akcí.
„Osobních údajů spadajících pod zesílenou ochranu GDPR je velké množství. Jméno, e-mail, adresa, rodné číslo a telefon nikoho příliš nepřekvapí. Pro neznalé právních norem ale už může být překvapením, že k osobním datům spadajícím pod GDPR patří i IČ, DIČ, cookies či IP adresa,“ sděluje advokát Vratislav Urbášek.
Marketéři by se tedy měli mít na pozoru. Za porušení GDPR lze totiž nařídit tučné pokuty až ve výši 20 milionů eur. Pokud ale k ochraně dat přistoupí zodpovědně, nemusejí se obávat sankcí ze strany státních orgánů.
AK Urbášek & Partners
K založení společnosti Urbášek & Partners v roce 2012 nás vedla snaha přiblížit se co nejvíce k našim klientům a podporovat jejich podnikání poskytováním právních služeb na základě detailní znalosti jejich businessu. Podařilo se nám vytvořit právní tým, který jednotlivé případy řeší spíše z pozice klienta než jen optikou práva. Tým, který chápe potřeby podnikatelů a dokáže navrhnout optimální řešení k ochraně jejich businessu. Spokojenost našich klientů, raketový nárůst počtu zakázek a enormní zájem o naše služby je nejlepším důkazem správnosti tohoto přístupu.
|
24.11.2017
PředchozíDalší
| | |