Vánoce z pohledu logistiky: Poptávka po kurýrních službách na poslední míli prudce stoupla

Letošní Vánoce se opět nesou ve znamení růstu e-shopů a posílení e commerce. Spolu s tím roste tlak na dopravce, jejichž kapacity v období největší špičky často nestačí. E-shopy si proto zřizují vlastní provozovny a výdejny, které si zaváží svojí privátní páteřní logistikou a na pokrytí poslední míle využívají městské kurýry. Osobní kurýrní služba DoDo zaznamenala v předvánočním období trojnásobné navýšení poptávky. Nakupuje a vozí dárky, vánoční stromečky, ale i firemní korespondenci.

Za meziročním nárůstem využívání služeb osobních kurýrů o 300 % stojí nespokojenost zákazníků se stávajícím systémem přepravy a výdeje na straně e-commerce firem. Firmy se chtějí zbavit využívání nespolehlivých způsobů doručovaní zásilek, hledají nové způsoby nadstandardního servisu a osobního přístupu k zákazníkům. I z pohledu zákazníků je patrný odklon od fyzického přebírání z pošty a úložen. Ke slovu se tak dostává právě P2P delivery nebo pružné sítě kurýrů. Pro e-shopy jsou velice zajímaví také „pěšáci“, kteří se dokážou městem pohybovat rychleji a levněji než řidiči, obzvlášť ve vypjatém období Vánoc.

„Mezi českými zákazníky roste skupina těch, kteří dávají přednost tomu užít si svátky v klidu doma s rodinou, a nákupy a další starosti přenechávají druhým. V náročném svátečním období naši DoDo kurýři vyzvedávají zboží z e-shopů, dováží vánoční stromky, vyzvedávají poukázky a dárky, nakupují potraviny na Vánoce, léky proti nachlazení, nebo zapomenuté oblečení z vánočního večírku. Firemní asistentky nás díky úspoře času každoročně pověřují distribucí PF. Mimo přepravních služeb jsme letos pomáhali například se zajištěním a produkcí firemních večírků,“ komentuje Michal Menšík, CEO startupu DoDo.

Na spuštění služby osobních kurýrů zajišťujících vyzvednutí a expresní předání zboží z ruky do ruky již reagují některé e-shopy jako Mall.cz, Urbanlux.cz, Nila.cz které za své zákazníky řeší časovou ztrátu způsobenou stáním ve frontách. Distribuci zásilek tímto způsobem si letos zvolilo o 450 % zákazníků více než loni. Největší poptávka po službách kurýra byla ve čtvrtek a mezi nejvytíženější časy patří 10 a 16 hodina.

O startupu DODO

DODO je vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba. V segmentu B2C slouží především top manažerům, produkčním, matkám na mateřské, ale také studentům nebo v České republice žijícím cizincům. Na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru je služba schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. To vše v řádech desítek minut či v případě složitějšího zadání několika hodin. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B pak funguje jako vysoce kvalitní, spolehlivé a „feedback-friendly“ řešení poslední míle. V současné době působí DODO v Praze, Plzni a Brně, kde má dohromady asi 150 kurýrů. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku, který čítá 50 automobilů.


DODO  |  22.12.2017


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz