Vratky jsou největší po Vánocích

Přestože je období před Vánoci pro e-shopy extrémně zatěžkávací zkouškou, může být naprostá většina z nich se svým doručovacím výkonem spokojená. 98 % zásilek se totiž podařilo dopravit k zákazníkům včas. Po svátcích se podle předpokladů někteří z nich rozhodli zboží vrátit či vyměnit. Celkově v lednu stoupnul podíl vratek o pětinu.

Hektický předvánoční čas e-shopy nepodcenily a i díky tomu se jim podařilo vyhnout závažnějším zpožděním. 98 % zákazníků si tak svůj dárek vyzvedlo včas. Za dobrý výsledek to můžeme považovat i vzhledem k tomu, že na trhu není dostatečná pracovní síla, která je k doručování v exponovaném období potřeba.

Jak se dalo předpokládat, v lednu se v souvislosti s nevydařenými vánočními dárky zvýšil počet vráceného nebo vyměněného zboží. Oproti běžnému stavu stoupl počet vratek o pětinu, přesto se dá říci, že se většina lidí do vkusu svých blízkých trefila. Celoroční průměr vratek se totiž pohybuje okolo 2,5 %.

Největší vlna výměn či vratek už je sice za námi, přesto se ještě mnoho e-shopů může s vracením zboží setkat. „V rámci svých marketingových aktivit mnoho z nich avizovalo prodlouženou dobu možnosti vrátit nevhodné zboží. Zákazníci se tak mohou pro výměnu rozhodnout dokonce 30 dní či někdy i více po zakoupení, zákonná lhůta je přitom pouze 14 dní,“ komentuje letošní vstřícný krok vůči zákazníkům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

V lednu také na e-shopech narůstá specifický sortiment rozbalených nebo použitých produktů za výhodnější ceny. Na tyto povánoční výhodné nákupy čeká nemalé množství zákazníků, kteří si touto cestou mohou koupit nepoužité zboží podstatně výhodněji.


Shoptet  |  16.1.2018


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz