Rok 2018 bude rokem zaměstnance. Čeká nás bitva o talentované zaměstnance a obavy z bezpečnostních hrozeb

Podle výzkumu realizovaného skupinou komunikačních agentur The Worldcom Public Relations Group, jejíž členem pro ČR je PR agentura PRAM Consulting, bude v roce 2018 management firem bojovat o talentované pracovníky. Zpráva s názvem Worldcom Confidence Index (CI, Index důvěry; česká data jsou ke stažení zde) uvádí, že v posledních dvou letech 43% vedoucích pracovníků považuje oblast lidských zdrojů za strategicky nejdůležitější z pohledu budoucího rozvoje jejich organizací. V České republice a na Slovensku je zájem o zaměstnance zvlášť výrazný. V roce 2017 se na ně zaměstnavatelé soustředili o 75 % více, než v jiných zemích. V roce 2018 vidí management lokálních firem největší překážku v cestě za svými plány nedostatek talentovaných lidí na trhu práce.

Worldcom Index důvěry definuje překážky a míru obav z nich, o kterých se výkonní a marketingoví ředitelé domnívají, že nejvíce ovlivní obchodní úspěch jejich firem v roce 2018. Zaměření pozornosti na zaměstnance může být i důsledkem nízké sebedůvěry ve schopnost přilákat (druhý nejnižší stupeň CI) a udržet (čtvrtý nejnižší CI) nejlepší pracovníky v oboru. Za tři největší hrozby v celosvětovém měřítku firmy označují vládní a legislativní změny, nedostatek talentovaných zaměstnanců ochotných pracovat pro dané organizace a kybernetické hrozby.

Průzkum odhalil i další zajímavé rozdíly v sebedůvěře 585 respondentů napříč 18 demografickými skupinami zahrnujícími pracovní postavení, věk, pohlaví či velikost oboru.

Mezi hlavní zjištění průzkumu se řadí:
• Obavy z kybernetického zločinu: Vedoucí pracovníci obecně nemají příliš velkou důvěru ve svoji schopnost chránit organizaci před kybernetickou kriminalitou. České podniky jsou navíc 10 % pod celosvětovým průměrem v chápání kybernetického zločinu jako největší hrozby pro podnikání.
• Americká sebedůvěra: Organizace se sídlem v Americe se umístily na vrcholu Indexu důvěry, zatímco Češi potvrzují svůj pesimismus a umístili se třetí od konce. Horší index důvěry má již jen Francie a Japonsko.
• Generační rozdíly: Důvěra vedoucích pracovníků ve schopnost přilákat a udržet nejlepší talenty značně klesá úměrně vyššímu věku.
• Síla značky: Menší organizace se domnívají, že schopnost přilákat správné zaměstnance na kvalitu své značky bude mít největší vliv na jejich úspěch v roce 2018. V porovnání s většími organizacemi je jich až o 71 % více..
• Nestabilní kurz: Jeden z 12 vedoucích pracovníků označuje globální nestabilitu a hrozbu války jako největší hrozbu pro dosažení svých plánů.
• Politická situace: Více než dvojnásobný počet organizací z Ameriky (28 %) ve srovnání s regionem EMEA (Evropa, střední východ, Afrika) (13 %) se domnívá, že styl komunikace politických představitelů má pozitivní vliv na jejich optimismus týkající se růstového potenciálu.

Navzdory nízké sebedůvěře v oblasti náboru nových zaměstnanců zůstávají vedoucí pracovníci optimističtí, co se týče schopnosti uspokojit své zákazníky. V České republice si firmy nejméně věří v oblasti nastavení plánů a opatření k dosažení cílů firmy. V tomto směru necítí sebedůvěru ani jedna dotázaná česká či slovenská firma, zatímco v Americe si věří 37 % společnost a v EMEA regionu 17 % organizací. Naopak nejsebevědomější jsou Češi v oblasti inovací s použitím nejnovějších technologií (44 %), kde druhá nejsebevědomější Amerika zaostává o 8 % a poslední Japonsko o 34 %.

Patrik Schober, předseda Worldcom PR Group a držitel ocenění Osobnost PR říká: „Výzkum ukazuje, že obavy ohledně nedostatku talentovaných zaměstnanců mohou rozpoutat bitvu s cílem přilákat a udržet ty nejlepší lidi. Zaměstnanci budou mít současně zásadní význam při dodržování předpisů a řešení klíčových legislativních změn. Příkladem takové legislativní změny, která vyžaduje přizpůsobení chování zaměstnanců, je GDPR. Toto nařízení se dotýká všech společností, jež komunikují s občany EU, a pokuty za jeho nedodržování mohou být pro některé firmy devastující.”

Patrik Schober komentuje i zajímavé rozpory a nesrovnalosti, které průzkum odhalil a které by mohly některým organizacím způsobit závažné problémy: „Vedoucí pracovníci jsou velmi sebejistí ve své schopnosti uspokojit zákazníky. Ale pokud má jejich organizace potíže s udržením těch nejlepších pracovníků, bude to mít negativní dopad i na schopnost udržet si dobrý vztah se zákazníky. Kombinace zjištěných potíží tak posouvá důležitost kvalitních zaměstnanců na vyšší příčky, než tomu bylo v minulost. Je tedy logické, že věříme, že rok 2018 bude rokem zaměstnance. V tomto roce se bude dařit firmám, které správně odkomunikují své firemní hodnoty stávajícím i potenciálním zákazníkům.“

Celosvětový výzkum, ze kterého Worldcom Index důvěry vychází, byl proveden dvěma nezávislými výzkumnými společnostmi Research Now a 3Gem formou online dotazování. Průzkum byl realizován v šesti zemích G7 (Francie, Německo, Itálie, Japonsko, Spojené království a Spojené státy) u 585 respondentů (167 z Ameriky, 106 z Asie, 312 z regionu EMEA) z řad vedoucích pracovníků všech věkových kategorií a velikostí podniků.

Zpráva obsahuje i analýzu otázek a klíčových doporučení, které vedoucí pracovníci mohou zavést, aby zvýšili pravděpodobnost svého úspěchu v roce 2018.

O společnosti PRAM Consulting

PRAM Consulting s.r.o. je agenturou s mnohaletými zkušenostmi v oblasti public relations, marketingu a podpory prodeje. PRAM Consulting je členem Asociace Public Relations Agentur - APRA a v roce 2009 se stala součástí celosvětového sdružení nezávislých PR agentur, Worldcom PR Group. PRAM pravidelně prochází certifikací Consultancy Management Standards. Společnost působí na českém a slovenském trhu, své služby však zajišťuje i v dalších evropských regionech prostřednictvím svých zahraničních partnerů.

O Worldcom Public Relations Group

Worldcom Public Relations Group je předním světovým partnerem nezávislých firem pro styk s veřejností. Celkem se jedná o 110 kanceláří, které zaměstnávají přibližně 2 000 zaměstnanců v 95 městech na šesti kontinentech. Partneři společnosti Worldcom zaznamenali v minulém roce souhrnné tržby ve výši 288 milionů USD ze 3 034 klientů. Skupina byla založena v roce 1988 z důvodu, aby nejsilnější a nejschopnější nezávislé firmy mohly poskytovat okamžitý dopad a trvalou hodnotu prostřednictvím inteligentního využití komunikace – kdekoliv na světě klient potřebuje podporu. Partneři slouží národním, mezinárodním a nadnárodním klientům, přičemž si ponechávají flexibilitu a zaměření na služby zákazníkům, které jsou součástí nezávislých agentur. Prostřednictvím skupiny Worldcom mají klienti na vyžádání přístup k hlubokým znalostem komunikace od odborníků, kteří rozumí jazyku, kultuře a zvykům daných oblastí, ve kterých působí.


Worldcom Public Relations Group  |  3.5.2018


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz