Cestovní kanceláře budou muset klienty zavčas informovat o detailech zájezdů

Zástupci Asociace českých cestovních kanceláři a agentur představili na půdě Vysoké školy obchodní v Praze novelu zákona, která od léta v podobě směrnice o zájezdech ovlivní dosavadní podmínky prodeje turistických zájezdů. Přinese například zrušení třicetidenní lhůty pro reklamaci nebo zavedení povinného informačního formuláře.

Cestovní kanceláře čeká tuto turistickou sezónu řada změn. Ty přináší novelizace zákona 159/1999 a občanského zákoníku, která je platná od 1. července. Jak změny ovlivní prodej turistických zájezdů vysvětlili ve čtvrtek 21. června zástupci Asociace českých cestovních kanceláři a agentur na půdě Vysoké školy obchodní v Praze. „Cestovní kanceláře mají nově povinnost předat klientovi před uzavřením smlouvy standardizovaný formulář s informacemi, zda se jedná o zájezd nebo spojené cestovní služby a o způsobu právní ochrany zákazníka,“ vysvětluje prezident Asociace českých cestovních kanceláři a agentur Roman Škrabánek. Standardizovaný formulář s právy zákazníka budou cestovní kanceláře a agentury povinny zákazníkovi poskytnout před tím, než učiní závaznou objednávku nebo uzavřou smlouvu. Formulář bude muset obsahovat informaci, zda se jedná o zájezd nebo spojené cestovní služby. Podrobnější informace k zájezdu jako je například čas nebo místo odjezdu budou součástí Potvrzení o zájezdu.

Novela zákona 159/1999 Sb. a novela občanského zákoníku nejsou jediné, které reagují na Směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2015/2305 ze dne 25. 11. 2015 o souborných cestovních službách a spojených cestovních službách. Novela se dotkne např. i zákona č. 211/2000 Sb. o Státním fondu rozvoje bydlení. Dochází také ke změně definice samotného zájezdu, kterým se rozumí kombinace alespoň dvou typů cestovních služeb pro účely téže cesty nebo pobytu. Zájezdem se chápe i zapůjčení motorového vozidla, prohlídka s průvodcem anebo okružní plavby a potápění, to vše v kombinaci s pobytem. Ochrana zákazníka se rozšiřuje i na spojené cestovní služby, které jsou novým produktem cestovního ruchu a mohou je zprostředkovávat pouze cestovní kanceláře s příslušným živnostenským oprávněním. Na změnách v legislativě vydělají ale i samotné cestovní kanceláře. „V případě reklamace zákazníci již nebudou moci využít třicetidenní lhůty. Namísto toho budou muset zájezd reklamovat bez zbytečného odkladu,“ doplňuje prorektorka VŠO Iveta Hamarneh.


VŠO  |  3.7.2018


PředchozíDalší
 




Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374
Email: redakce@finparada.cz